بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

گراف/ از کنکور

هنر
سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۵:۵۳ ب.ظ

راست است که میگویند آدمی که تحت فشار باشد فکرش کار میکند و باز میشود. راست است که تحریم کشور را میسازد! سال کنکور به جای درس خواندن هر از چندگاهی طرحی به کلّه ام میزد. آنچه در ادامه میاید نتیجه این فشارهاست. احساس نمیکنم این پست در راستای امر بندگی باشد! فکر نمیکنم این پست خدا را راضی میکند. ولی شاید ناراضی هم نمیکند. یک پستِ مباح است! برای دل خودم! همینجوری! قبل‌ترها در وبلاگِ جغجغه فقط برای دل خودم مینوشتم. امّا آمدم اینجا مسئولانه بنویسم. حالا شاید این یک پست، نخاله‌ی پستهای من باشد! زنگ تفریح است! جهت مزاح و شاد کردنِ دل مؤمن! بهانه نتراشم، این پست برای دل خودم هست. همینجوری. پنج طرح در ادامه است که میتوانید در ادامه مطلب ببینید.

یک.مداد العلماء افضل من دماء الشهداء

مبادی آداب ترین طرحی که آنوقت زدم احتمالاً همین است! البته این طرح را در تابستانِ بعد از کنکور که سرم خالی تر شد کشیدم. در وبلاگ جغجغه با نام «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» گذاشتم و بنده خدایی اعتراض کرد که شأن مداد العلماء شأنِ تست زدن نیست! یعنی تست زدن خیلی بی کلاس تر و بی شأن تر از این حرفهاست. راست میگفت. من هم با او موافقم. و برای همین این اسم را برایش نگذاشتم.

دو. پرش از کنکور

پرش

این را اوّل که درست کردم برای کنکور نبود امّا بعد اسمش را گذاشتم «پرش از کنکور». و یادم هست در پست وبلاگ قبلی‌ام نوشتم که امیدوارم با آمدن نتایج کنکور همانقدر که در انتهای عکس خوشحال هستم، خوشحال باشم! این که من در واقع از روی هیچی پریدم شاید بتواند استعاره از این باشد که کنکور هیچی نیست! یک سدّ دروغین!

سه. بیست روز مانده

تا کنکور

این طرح را درست بیست روز قبل از کنکور درست کردم! اصلاً یه وضعی! همه از استرس تشنّج میکنن ما خوشحال پای کامپیوتر داشتیم طرح میزدیم و به کنکور میخندیدیم! آنوقتها هنوز توی فیس بوک میپلکیدم. یادم هست این یکی را در فیس‌بوک نشر دادم. یکی از مسئولین مدرسه هم جزء دوستانم بود. آمد پای این عکس نظر گذاشت و آفرینی گفت! نمیدانم، شاید از روی طعنه و چشم غرّه بود!

چهار. یعنی مکتشف باکیبال هم کنکور داده؟

کنکور

مدرسه‌ی‌مان قرائت خانه تشکیل داده بود و تا حدود 10، 11 شب میتوانستیم در مدرسه بمانیم و درس بخوانیم. در یکی از همین شبهای زمستانِ سال کنکور بود که در مدرسه مشغول درس خواندن (از عکسِ بالا مشخّص است!) بودیم که این باکی بال را اگر اشتباه نکنم در دست محمّدحسین متألهی دیدیم و تا آخر شب کلّی باهاش ور رفتیم. جنس پلاستیکی خوبی داشت و کیف میداد هی بازش کنیم و ببندیم. همان شب بود که این جمله‌ی متفکرانه و منتقدانه در مغز بنده شکل گرفت که : «یعنی مکتشف باکیبال هم کنکور داده؟» و رفتم پای تخته سیاه این جمله را نوشتم و همانطور که مشاهده میکنید کنار تخته سیاه ایستادم و سپردم یکی از من عکس بگیرد! اگر به ساعت مچی بنده هم نگاهی بیاندازید متوجه میشوید که این بیگ بنگِ نبوغ در ساعت 11:30 شب به وقوع پیوسته است.

پنج. کنکوری!

کنکوری

این هم شاهکار طرحهای سال کنکور بنده است با نام ِ «کنکوری»! این را همان اوایل، طرح زدم. و چون خیلی زیبا و دلنشین است بعنوانِ آخرینِ عکس گذاشتم تا اگر حالتان به هم خورد و خواستید صفحه را ببندید حدّاقل عکسهای پیشین را دیده باشید!  پنج موجود خبیث در کلّه ام حضور دارند. آنها را بیابید! :)

الغرض، امسال نیز کنکور دارم. باز کنکوری شده ام. اینکه میبینید دیگر کمتر میرسم بیایم اینطرفها از همین جهت است. احتمالاً تا پایانِ امسالِ تحصیلی نیز همینگونه هستم. خلاصه دعا بفرمایید. دعا، دعا، دعا...

کلمات کلیدی:

کنکور

کنکوری

نظر شما چیست؟

تا کنون ۱۳ نظر ثبت شده است
!!!!!l
موفق باشید.

:)
ممنون. همچنین
از همه بانمک تر این آخری بود...
از همه جالب ترم اون بیست روزمونده...
ان شاالله ارشدو به خوبی و خوشی بدید...

سلامت باشین
نظر لطفتونه
انشالله... با دعای خیر دوستانی چون شما
  • ...:: زرافه ::...
  • سلام اخوی
    لذت بردم:) خوبه آدم گاهی واسه دل خودش پست بذاره. بنظر منم با بندگی منافات نداره!
    منم امسال کنکوری ام. برای دومین سال پیاپی:)
    طرح هات هم عالی بود و قشنگ.
    موفق و پیروز باشی:)

    سلام
    لطف داری عزیز
    مدیریت میخونی؟چون منم دارم برای مدیریت میخونم. انشالله سر یک کلاس بشینیم:)
    یاعلی
    سلام حسین جان
    اون طرح اولیت -اگر چه اجراش واقعا قشنگه و از همه‌ی این طرح‌ها بهتره - ولی خیلی مخالفم! خودت هم می‌دونی!
    کنکور چه ربطی دارد با مداد علماء و دماء شهدا؟ اصلاً کنکور را چه به علم؟

    سلام
    منم موافقم!
    در حدی که ایجاد خلاقیت در فکر دیگران میکند بازنشرش بد نیست ولی واقعا به علما و به قول شما علم ربطی ندارد! متاسفانه کلاهی است که سر تمام عالمان نسل آینده میرود. یعنی همه عالمان آینده حداقل یکبار مجبور به تست زدن شده اند!
    اوه!
    ببخشید، متن زیر طرح را نخوانده‌بودم!
    حالا خواندم. بله!

    از یک چیز خوشحالم. اینکه بی درنگ انتقاد میکنی و کژ اندیشی های آشکار رو لحظه ای تحمل نمیکنی. خیلی روحیه خوبیه.
    من باید سعی کنم اینرا بدست بیاورم. خیلی زشتیها دیده ام و چیزی نگفته ام و از این خیلی ناراحتم. باید با شما و دوستانیذچون شما بیشتر باشم تا این خصلتها را کسب کنم. 
  • ...:: زرافه ::...
  • نه
    من اقتصاد اگه خدا بخواد.

    خوب به سلامتی
    انشالله ... شما برای من دعا کن و منم برای شما دعا میکنم دو تامون یه دانشگاه قبول شیم ! :دی

    سلام
    طرحهای قشنگی بود... من از اولی بیشتر از همه خوشم اومد ... ولی نفهمیدم چرا بعدش گفتید نه این مداد علما نیست؟! جامعه امروز محتاج به علم نافعه و تست زدن و راهیابی به دانشگاه هم یکی از ابزار بدست آوردن اونه و به بنظرم این عین بندگیه ... به خاطر همین پاره ای از توضیحاته که از ته دل دعا میکنم کنکور با موفیقت سپری کنید به قول امیر خانی تو کتاب ناصر ارمنی: به مید رتبه قبولیت ... رتبه زیر 313
    دوست داشتم نظرتون راجع به وبلاگمون بدونم!
    یاعلی
    اللهم عجل لولـ♥ـیـک الـفرج
    سلام
    دعوتید به خوانده ونخوانده ها...


    یا علی
    سلام
    میزبان کیلیک هایتان هستم با


    یا علی
    سلام دلاور
    ممنون از قبول دعوت
    باز مهمانید به 
    درد دل های امام علی  علیه السلام یا همان شقشقیه


    یا علی
  • فاتح سایبری پلدختر
  • سلام.اگه می شه نگاهی به وبلاگ من بندازید تا اگه دوست داشتید با هم تبادل لینک کنیم.ممنون
    خیلی جالب بودن
    به خصوص دومی
    "پرش از هیچی" رو خوب اومدین (:

    ممنون:) 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی