بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

لخت

کوتاه
شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۴ ب.ظ

امروز در کلاس شنا

۱. اول فکر کردم که آدمها را لخت بیشتر دوست دارم چون هیچ لباس تفاخری ندارند و مثل صحرای محشر، همه شبیه هم اند.

۲. بعد دیدم که لباس، از اول برای جلوگیری از تفاخر اندام ایجاد شده ولی حالا ضد کارکرد خودش را دارد. یعنی موجب افزایش زیبایی اندامها میشود و بیشتر جلب توجه میکند بصورتی که آدمها با لباس زیباتر از بدون لباس هستند.

۳. و در آخر به این نتیجه رسیدم که همان بهتر که لباس تنشان هست چون میشود از روی لباس سره را از ناسره و آدم را از حیوان تشخیص داد.

۴. و الان که مینویسم باز متوجه شدم که این حرف که «نباید از روی ظاهر افراد قضاوت کرد» چقـــــــــــــــدر حرف مفتے است!


پی نوشت: خیلی وقتها فکرهایم از یک جای خیلی ساده شروع میشوند و بعد به جاهای جالب میرسند. احتمالا از این به بعد این خط سیرها را اینطور مینویسم.

بی ربط: سخنان امروز آقا رو داشتی؟ دیدی آقا هم از مکالمه تلفنی دکتر ناراحته؟!

نظر شما چیست؟

تا کنون ۸ نظر ثبت شده است
بله... و بسیار خوشحال شدم که نظرم با ایشون یکی بوده...(تو این چند روز خیلیا باختن انگار)

سلام
بله. همینطوره. مخصوصاً اینکه آقا قبل از تماس تلفنی با سیاستهای دیپلماسی موافق بود و بعد از این تماس همچین حرفی زده مشخّص میکنه که آقا مشخّصا از این تماس تلفنی ناراحت شده.
ما با دولتی روبرو هستیم که توی یکی دو ماه اوّل کارش چنین سوتی بزرگی داده و آقا هم ازش ناراحته. باز خوبه احمدی نژاد بعد از 6سال با آقا اختلاف پیدا کرد. اینها تفاوت در کاره که البته این مساءل از قبل از انتخابات هم مشخّص بود که پیش میاد.
مقدمات نادرست (یا حداقل ناقص) + استدلال نادرست (یا حداقل ناقص) => نتیجه‌ی نادرست (یا حداقل ناقص)

با احترام!

سلام
بله ناقصه. چون اصلا مقدمه نیست! فقط سیر یک فکره. اول به اون فکر کردم دوم به اون یکی سوم هم به یکی دیگه و در نهایتم به چیز دیگه! فقط شماره اول فکرمو به دوم برد و دوم به سوم و... همین!
همینکه فکر آدم از یک جای ساده و شاید مسخره به جاهای جالب میرسه!
اون با احترامات آدمو میکشه! مصنوعی به نظر میرسه!
  • باران زده
  • مثل روش عین صاد؛ که همیشه از مقدمه های ساده و کوچک
    نتیجه های بزرگ و خوبی می گیرد(:
    اما اینکه نباید از روی ظاهر قضاوت کرد به نظرم حرف مفتی نیست!

    ممنون بابت معرفی سایت و وبلاگ
    اما سایت http://zekr.org را نفهمیدم کارکردش را.فارسی نمی شود؟

    هرچیزی اطلاعات است. ممکن است اطلاعاتی که لباس به ما میدهد کم باشد و منتج به نتیجه گیری دقیق نشود ولی بالاخره اطلاعاتی میدهد که در سطح خودش قابل تأمله. مثلا کسی که اکثرا لباس اسپرت میپوشه در مقایسه با کسی که لباس رسمی میپوشه اطلاعات خیلی متفاوتی رو مخابره میکنه و به خودمون هم دروغ نگیم. ما همیشه به لباس مردم توجه میکنیم و ازش اطلاعات کسب میکنیم.
    مثل مدل گوشی. این مدل گوشی که خیلی به من اطلاعات میده!
    سلام
    خب‌ به هرحال از هرچیزی که نمی‌شه به هر چیزی رسید، خلاصه اون نتیجه‌ای که گرفتی نتیجه‌ی ناقصیه دیگه. حالا چه استدلال باشه،‌ چه به قول شما سیر فکر یا هر چیز دیگه.
    در عبارت‌های سیر فکریت، اشکال وجود داره؛ خب این‌گونه تفکر، آیا تو را به راه درست رهنمون خواهد بود؟!

    ما برای شما احترام قائلیم، رسماً. قبول نداری؟

    سلام
    من خیلی اشکالی توش نمیبینم! اینکه ناقصه یه بحثیه ولی دقیقا کجاش غلطه؟
    ناقصه چون خلاصه نوشتم و نخواستم کافی بنویسم. تک جمله ای نوشتم و به قول تو برای فکر آخرم دلیل کافی نیاوردم و به یکسری فکر قبلی ناکافی بسنده کردم. ولی به نظرم موارد قبلش غلط نیست. فقط ناقصه. هرچند که مورد سوم انگار بر علیه مورد اول شوریده ولی هر دوتاشون کنار هم درستن!
    شما بزرگواری سید جان و اصلا ما باید به شما احترام بگذاریم. قبول دارم احترام میگذاری. ولی یکجوری ماشینیه!مصنوعیه! مثلا اگه بگی «چاکریم» آدم بیشتر احساس میکنه احترام گذاشتی! یا همینکه بعد از با احترام علامت تعجب میگذاری آدمو از این احترامت متعجب میکنه!

    عجب افکاری دارید شما.

    یعنی نفاق رو چه طوری توجیه میکنید؟


    سلام
    اتّفاقاً نفاق از روی ظاهر پیدا میشه. وقتی که مثلاً ظاهر با افکار یا دیگر رفتار تناقض داشته باشه!
    ما اگر اطّلاعاتی که از روی ظاهر حاصل میشود را کنار بگذاریم و از رویش نتیجه گیری نکنیم احتمالاً هیچوقت به نفاق پی نمیبریم!
    مثلاً یک نفر که ظاهر بسیجی دارد ولی در عمل و افکار اصلاً تشابهی با بسیجی نداشته باشد، یک تناقض حاصل میشود که از رویش میتوان به نفاق پی برد. اگر ظاهر را حذف کنیم او دیگر منافق نیست بلکه یک ضد بسیجی است. این تصمیم گیری مانند استفاده از دو لبه قیچی است که اگر یک لبه آنرا (ظاهر را) در نظر نگیریم آنوقت دیگر آن قیچی نیست و مثلاً چاقو است!
    چه عیبی دارد که لباس (علاوه بر آنکه شما ذکر کردید) برای زیبایی هم ساخته شده باشد؟ زیبایی بد نیست که! متفاوت بودن هم بد نیست! هر تفاوتی موجب تفاخر نیست. خداوند همه مخلوقاتش را زیبا و متفاوت با هم آفریده. تازه هم زیباست و هم زیبایی را دوست دارد و هم دنیا را زینت داده.

    سلام
    بله. درست میفرمایید. من هم با زیبایی مخالفتی نداشتم. بلکه به تفاخر غضب داشتم. حتی تفاخر و فخر فروشی به زیبایی!
    زیبایی تعریف پیچیده ای داره. ضمن اینکه خدا یحب الجمال و من در اینکه جمال دقیقا زیبایی منظور ما باشد شک دارم. در قرآن به دو حیوان صفت جمال داده شده که یکیشون گوسفنده. دلیلش هم اینه که گوسفند شب غذاشو نوشخوار میکنه و این آیت حسابرسی اعمال روزانه است. آیا ما هم همین تعریف رو از زیبایی داریم؟ آیا ما به کسی که حسابرسی اعمالشو میکنه زیبا میگوییم؟ یا اینکه به کسی که با زیبایی اندام و البسه فخر فروشی میکنه زیبا میگوییم؟ قطعا بسیاری از آن چیزهایی که ما زیبا خیال میکنیم زشت ترین چیزها هستند.
    آمدم یک سر به وبلاگت بزنم و زود برم.چون واقعا وقت ندارم.ولی دقایق زیادی است که اینجا گرفتار شده ام.از بس که خوب و دغدغه مند می نویسی

    سلام عزیز
    شما لطف داری. همیشه داشتی
    بله! متاسفانه مردم برای ارضای وجدانشان به این جمله پناه آوردند

    و پاسخشان یک جمله است:

    یک سیب میتواند ظاهر سالم و باطن گندیده‌ای داشته باسد اما هیچ سیبی ظاهر گندیده و باطن سالم ندارد!

    از لحاظ مطالعات اسلامی هم بحث کنیم تنها یک گروه از بحث ما در جامعه وجود دارد و آن منافق است و برای حالت دوم (دلت پاک باشد) کلا هیچ گروهی در تاریخ این کره خاکی وجود نداشته و خدای متعال هم اشاره نکرده که این گروه دلهایشان پاک و ظاهرشان خراب بود.

    با قوت بر سر نظر خود بمانید

    و من الله توفیق

    سلام
    ممنون
    بله درست میفرمایید
    موفق باشید. انشالله توفیق میخواهد که آدم بتواند عقیده داشته باشد و پای آن هم بماند. خدا توفیق دهد
    لطف کردید. یاعلی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی