بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

5+1

کوتاه
يكشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵ ب.ظ

ظریفحالا در بحبوحه‌ی مذاکرات ایران و 1+5 و بعد از گذشت 5ماه از انتخابات 92 خیلی دوست دارم میزان علاقمندی مردم به سعید جلیلی را در یک نظر سنجی درست و حسابی بدانم. نتیجه هرچه باشد قطعاً آمار قابل تأملی خواهد بود. به نظرم سعید جلیلی الکی در این انتخابات سوخت. از اوّل هم حسابی روی رأی آوردن جلیلی باز نمیشد. ولی به هر حال با التماس عدّه‌ای آمد و در نهایت سوخت. آمار دقیقی ندارم ولی تجربه شخصی‌ام نشان میدهد کسی که یکبار در انتخابات شرکت کند و رئیس جمهور نشود حضور دوباره‌اش ثمر زیادی ندارد. این قضیه برای چهره‌ی کاریزماتیکی مثل قالیباف هم صادق بود چه برسد به جلیلی که عمدتاً کاریزما ندارد. خوشا به حال کسانی که توفیق الهی نصیبشان شد و در این انتخابات نیامدند تا الکی بسوزند.


نمیدانم شما هم شنیده‌اید یا نه، چند شب پیش اخبار 20:30 گزارشی از کارواشی در یزد پخش کرد که صاحاب کارواش نام دکّانش را 1+5 گذاشته بود! صاحاب مغازه میگفت کارواش دیگری هم دارد میزند تا اسمش را بگذارد 3+3! این مسئله را چطور میشود توجیه کرد؟ اوّل فکر کردم که به دلیل سیاسی بودنِ ما ایرانیهاست. بعد دیدم نه، به دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن ما آدمها از رسانه‌هاست. همان جو گیر شدن خودمان.

این صوتی را هم حتماً دریافت کنید. با اینکه هیچی ازش نمیفهمم ولی خیلی عالیه.

نظر شما چیست؟

تا کنون ۳ نظر ثبت شده است
آقای ظریف قدرت امروز رو به خاطر تحمل در برابر تحریم ها دونستن وگفتن همین تحریم ها باعث شد ما از 100 سانتریفوژ به 19 هزارتا برسیم .یکی نیس بگه حرفای مناظره سیاسی روحانی و مواضع شما ها رو هنوز فراموش نکردیم درسته میگن حافظه تاریخی مردم ایران کوتاهه ولی دیگه نه اینقدر. واقعا بیجاره جلیلی چقدر اون موقع بابت مواضعش کتک خورد!بیچاره تر احمدی نژاد!
  • باران زده
  • سلام
    نظر خودتون در مورد نتیجه ی  نظر سنجی فرضی چیه؟

    سلام
    در اصل به نظرم تغییر چندانی نکرده! چون به نظرم کسانی که به جلیلی رأی دادند احتمالاً با شناخت رأی دادند چون جلیلی نخواست با ایجاد احساسات رأی جمع کنه (هر چند برخلاف جلیلی، اون دوستانی که برای جلیلی رأی جمع میکردند و همانهایی که ضجّه و التماس زدند که بیاید، خیلی میخواستند با ایجاد احساسات رأی جمع کنند). همونطور که گفتم به نظرم اون 4میلیون بالقوه شهید هستند. ولی میتونه مقداری بالا یا پایین رفته باشه. همون یک ذره بالا یا پایین رفتنش تأمل بر انگیزه.
    در نتیجه به نظرم کمی پایین تر باید رفته باشه و این هم به خاطر همان کسانیه که با ایجاد احساسات میخواستند رأی جمع کنند و حالا هم کسانی که احساساتی به جلیلی رأی داده اند احتمالاً مردّد هستند

    دقیقا .

    جو رسانه ای با آن چه که واقعا اتفاق می افته زمین تا آسمون فرق داره.در مورد این توافق هم همین طور. ضمن آن که چه خوب بود آماری ! داشتیم که احساسی ترین مردم دنیا رو رتبه بندی می کرد.من فکر می کنم یکی از ملت های به شدت  احساسی  ما ایرانی ها هستیم.البته باز فکر می کنم این احساسی بودن ، جدای از احساساتی بودن بعضی ملت ها مثل فرانسوی هاست.


    سلام برادرم
    به نظرم ما احساسی ترین مردم دنیا نیستیم. ما افتخار عنایت خاصه حضرت حق رو داریم و تونستیم توجه الله رو جلب کنیم. هیچ ملّتی اندازه ملّت فعلی ایران تا بحال بدون داشتن یکی از اولیاء الله صاحب چنین افتخاری نشده. به نظرم شما در نظری که گذاشتین کمی احساسی برخورد کردین.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی