بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» بندگی میشود؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ... بنده؛ بلاگ شخصی حسین بوذرجمهری
بنده را دنبال کنید

کوتاه

هزار راه

يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳ ب.ظ

 موتورسواران در هر ترافیک تهران، کاربردی‌ترین mazeها* را حل می‌کنند


* به قول خودمان، هزار راه

قبلاً از دوچرحه‌ام زیاد مینوشتم ولی مدتهاست چیزی ننوشته‌ام. از وقتی دزدیدندش. از 4سالگی دوچرخه داشته‌ام. تا به همین حالا که دوچرخ‌ام با یک موتور راه میرود. تا به حال 4دوچرخه کهنه کرده‌ام و حالا دو سالی است که یک دوچرخ به نام موتور سیکلت دارم.

  • يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳ ب.ظ

بازخوردها  (۲)

  • سیدمجتبی رفیعی اردکانی
  • سلام
    خدا موتورتو برات نگه داره و به ماشین و همینطور ماشین های مدل بالا تبدیل کنه!


    ممنون از لطف شما. خوشحالمون کردی و قدم رنجه فرمودید.
    از مطلبتون خیلی استفاده کردم. واقعا نکته خوبی بود؛ ولی باید بیشتر دقت کنم؛ چراکه با این بیان، نتیجه، وسیله رو توجیه می کنه و برای رسیدن به صلح، -به هر قیمتی شده- جنگ مشروعیت پیدا می کنه.
    یا اینکه اساسا معنای جنگ چیه؟ این ها همه قابل بحث است. نکته خوبی بود و قابل تأمل.
    ممنون از شما. در پناه حق باشید.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون.
    باید روی موضوع فکر شود.
    سلام.
    شرح حدیثی از مرحوم آقا مجتبی تهرانی ره...
    .......................................................................
    روی عن رسول الله (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) قال:
    «الْزَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ ... وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَا یَنْتَفِعُ عَبْدٌ بِعَمَلِهِ إِلَّا بِمَعْرِفَتنا»
    روایتی از پیغمبر اکرم (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) منقول است که حضرت فرمودند: مودّت و محبّت ما اهلبیت را لازم بدارید، یعنی هیچگاه از مودّت و محبّت ما اهلبیت غفلت نکنید، هیچوقت. «الْزَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ»، لازم بگیرید، نعوذ بالله، دلهایتان حتّی لحظه و آنی از موّدت و محبّت ما خالی نباشد. روایت، مفصّل است. در عبارت دیگر حضرت میفرماید: «وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ»، قسم به آن موجودی که جان من در دست قدرت اوست، یعنی قسم به خداوند، «لَا یَنْتَفِعُ عَبْدٌ بِعَمَلِهِ»، اعمال نیک هیچ بندهای به او سودی نمیبخشد، «إِلَّا بِمَعْرِفَتنا»، مگر اینکه نسبت به ما معرفت داشته باشد، یعنی ما را برحقّ بداند.
    در اینجا میخواهم نکتهای را عرض کنم: در باب اعمال نیکی که جنبة الهی و رنگ معنوی به آنها میدهیم، قبولی اعمال هر مسلمانی، هرکس میخواهد باشد، و نورانیّت و اثرگذاریِ عمل نیکش روی خودش، بستگی دارد به پیوندش با اهل بیت(علیهمالسلام). چون اعمال نیکی که انسان انجام میدهد، روی خودِ کنندةکار اثر دارد و این اثر گذاری غیر از مسألة قیامت و بهشت و ... است. این اثری است که روی خودش میگذارد و در نتیجه به انسانیّت و الهیّت نزدیک میشود. مثلاً در مورد نماز، هم پاداش داریم و هم اثری که خود نماز روی انسان میگذارد که به واسطة آن برای انسان نورانیّت باطنیّه میآورد، حال چه قبولی عمل نیک و چه نورانیّت و اثرگذاریش روی عاملش، بستگی به پیوند عامل با اهل بیت دارد. لذا اگر شخص با آنها پیوند نداشته باشد؛ یعنی از نظر قلبی مودّت و از نظر ظاهری، معرفت به حقانیّت آنها نداشته باشد، عملش اثرگزاری ندارد. پس دو مطلب شد. من حرفهایم را می زنم، میخواهید بفهمید ، میخواهید نفهمید. وظیفة من گفتن است.
     البتّه این بحث در عبادات هست که: مؤمنی که مثلاً از نظر اعتقادی، معتقد است، امّا پیوند با اهل بیت ندارد، روز قیامت مؤاخذهاش نمیکنند که چرا نماز نخواندی و بعد او را جهنّم ببرند. امّا اینگونه نیست که او را به أعلی علییّن بهشت هم ببرند. چون مسائل معنوی و اعمالی که انسان انجام میدهد، آنگاه اثربخش و نافع است که این پیوند با اهل بیت برقرار باشد.
    امالی مفید ص 140 – بحارالانوار ج27 ص193
    ***************
    قتنه ،فتنه بزرگی بود...http://zareh.blog.ir/post/275

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    @hamkhahi_bot
    hamkhahi.ir