بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

کاریکاتور/ کافران

هنر
شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۰۶ ب.ظ

کافران

برای مشاهده در ابعاد و کیفیت اصلی روی تصویر کلیک رنجه فرمایید.

دوست دارم خوانندگان آنچه از این نقاشی میفهمند را در نظرات بنویسند. خوشبختانه یکی از داراییهای ارزشمندم خوانندگان فهیم و اهل تعمق وبلاگم است. شاید به نکاتی از نقاشی اشاره داشته باشید و چیزهایی از این نقاشی بفهمید که برای خودم هم جدید باشد.

یک اصلاح هم در کاریکاتور اعمال کردم که فکر کنم مفهوم کافر را زیباتر بیان کرده باشد. ممنون از نظرات دوستان. همانطور که فکر میکردم چیزهای جدیدی از نوع نگاه دوستان به کاریکاتور دریافتم.

کلمات کلیدی:

دروغگو

روشنفکر نما

کافر

نظر شما چیست؟

تا کنون ۱۰ نظر ثبت شده است
کاش زندگی ما آدم ها...
به همین سادگی بود....
تنها...
به همین سادگی...!!

سلام
زیبا بود
تبریک

به من هم سری بزن منتظر حضور گرمت هستم[گل]

سلام
ممنون. حتما 
  • محمد رضا زارعی
  • هیچ حقیقتی وجود ندارد
    اما
    چرا «هیچ حقیقتی وجود ندارد» باید وجود داشته باشد .

    سلام
    درست است. به اصلی تربن استراتژی حمله به شکاکیت اشاره کردید. فلاسفه اسلامی از این روش بسیار استفاده میکنند.
    زیبا بود
    یاعلی
    سلام
    اینجا خورشید مظهر حقیقت است، درحالیکه فرد به خورشید اشاره میکند و میگوید حقیقتی وجود ندارد و اثرات حقیقت هم کاملا مشهود است سایه آدمها روی زمین بواسطه نور ، احساس گرما ( که شما با چند خط بالای سر و بدن شنونده ها نشان دادید)اما هیچکدام حتی کمی هم فکر نمیکنند، فیگور ها خیلی خوب طراحی شده ، کاملا حالت ساده لوحانه و تحت تاثیر قرار گرفته افراد را نشان میدهد.یک نکته دیگر کار این است که اساسا توی این شکل بجز آدمها فقط حقیقت( همان خورشید وجود دارد)
    شاید اگر بیشتر فکر کنم چیزهای بیشتری به ذهنم برسد.خودتان هم کمی توضیح دهید.
    یاحق

    سلام
    خیلی خوب بود. دقیقا خورشید که نماد حقیقته و اشاره به اون میکنه و نفی میکنه موضوع اصلی قضیه است. درسته. 
    نکاتی اشاره کردید که برای خودم هم جدید بود. مثل سایه. من اصلا خودم توجه نکردم که با ایجاد سایه میشه همچین برداشتی داشت. اما خطهایی که گفتید رو برای انتقال حس گرما استفاده نکردم. حتما اشکال از طرحه. چون من اونا رو به نشانه حرکت دادن سر مخاطبین قرار دادم که یعنی دارن تایید میکنن. لابد بد کشیدم. چون شما که دستتون توی کار هست  نفهمیدین.
    گفتید راهنمایی بکنم. به صورتها توجه کنید. ویژگی کافران در بسته شدن ادراکات اصلی شان است.
    ممنون از اینکه نظرتونو نوشتین. خوشحالم کردین
    یاعلی
    سلام

    اینکه فردِ ظاهرا روشنفکر، تو روز روشن داره دروغ می گه
    در واقع وسط حقیقت(که نمادش خورشید) ایستاده و داره اونو نفی می کنه
    یعنی یه جورایی "از خود حقیقت برای نفی آن استمداد می جوید"!
    نمی دونم برداشتم درسته یا نه... ولی در کل
    روشنفکرنماها غالبا همه چیز رو نفی می کنن و به نظر من نفی خیلی راحت تر از اثباته...
    راستی شکل پاهای مخطبین رو عمدا اینطوری کشیدین؟

    سلام
    دروغ گفتن رو کاملا درست اشاره کردید. نماد خورشید هم. البته من به این نکته توجه نکرده بودم که از خود حقیقت برای نفی اون استفاده میکنن. براب خودم جدید بود.
    خیلی روی شکل پاهاشون فکر نکردم اما بعد از اینکه کشیدم دیدم بیشتر شبیه به سم هست تا پای آدم!
    ممنون از نظر ارزشمندتون.
    :) به ما میگه دارایی!! خخخ

    من به این تصویر حدود 8 میدم. از 10.
    یاعلی.

    سلام
    حالا یه چی گفتم! شما چرا به خودتوت میگیرین؟ :دی
    ممنون :)
    خورشید پشت ابرهای سفسطه...
    تغییر جالبی است!

    سلام
    ممنون:)
    نکته دیگر درباره کاریکاتور این بود که اشخاص چشم ندارند. مخاطبین هم همینطور. فقط به شنیده های خود اکتفا میکنند. خورشید اون بالاست اما کورند نمیبینند. فاصله بین حق و باطل هم که ۴انگشت بیشتر نیست. فاصله بین گوش تا چشم. و اینها فقط باطل را درک میکنند.
    سلام ، حرفتان درست است، اما من بدون گوش را بیشتر میپسندیدم.چون برای بیننده قابل درک تر است و البته نداشتن قدرت ادراک نسبت به اکتفاکردن به شنیده ها مفهوم عمیق تریست..در هرحال زیباست و قابل تحسین...
    ببخشید شما چطور ذهنی کارتون میکشید؟بخصوص فیگور.
    فیگور بدون مدل برای من خیلی سخت است.شاید هم بتوانم بکشم، اما مفهوم مورد نظرم را ( مثل متاثر بودن در اینجا،خسته بودن، مریض بودن ، عصبی بودن...) نمیتوانم برسانم،اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشوم.
    یاحق

    سلام
    سوال سختی پرسیدین. نمیدونم چطور! احساس میکنم باید اینجوری باشد و میکشم! من نقاشی رو بصورت کاملا تجربی یاد گرفتم و هیچ کلاسی نرفتم غیر از کلاسهایی که در دوره راهنمایی در مدرسه داشتیم. که البته اونها هم بیشتر اشیاء بود و مداد رنگ و آبرنگ. برای همین نقاشی رو نمیتونم توضیح بدم. ولی به نظرم راه حل تمرینه. من هم نمیتونم فیگورهای سخت رو بکشم و برای همین خیلی خودم رو درگیر نمیکنم و ساده میکشم. در حدی که مفهوم باشه و پیچیدگی نداشته باشه. و البته وقتمم نگیره. به نظرم هم کافی است.
    شرمنده که نمیتونم کمکی بکنم. فقط میتونم بگم تمرین کنین. همین شکلهای ساده رو هم تمرین کنین.
    یاعلی

    سلام اگه توجه کنید چیری که حایل بین حقیقت  و دروغ گوینده است  بزرگی ابر حرفی است که جلوی  خورشید و میگیره وبا بزرگ شدن اون  به مخاطب القای  خلاف  واقع  میکنه.


    سلام... نظرتون جالب بود. کلّی فکر کردم تا منظورتونو بفهمم. امیدوارم فهمیده باشم. منظورتون این بود که خورشید عقبه و حرف گوینده جلوست و ما بین این دو، ابر سخنش. در واقع ابر حایل حق و باطل است.
  • سعید وکیلی
  • سلام
    سوره حشر - آیه 19
    وَ لا تَکونوا کَالَّذینَ نَسوا اللهَ فَأنساهُم أنفُسَهُم
    مانند کسانی مباشید که خدا را فراموش کردند ، پس خدا هم آنها را دچار خودفراموشی کرد.
     
    خیلی کاریکاتور زیبا و هوشمندانه ای بود ...

    خورشید می خواهد بر همه بتابد ولی باورهای اشتباه خودمان همچون ابری مانع میشه .
    اعتقادات غلط مانع تابیدن نور علم الهی به قلب بندگان میشه ، و این هم از مصادیق ضعف قابلیت قابل است و منافاتی با قوّت فاعیت فاعل ندارد ...

    چی گفتم ... !

    سلام
    ممنون از نظر لطفتان
    سلام بسیار جالب بود کاریکاتورتون رو برای مطلبم در وبلاگ خودم برمیدارم (با اجازه) و ذکر منبع هم میکنم.به من هم سر بزنید.موفق باشید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی