بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

56ام - پرستش (1)

متفرقه
دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۷ ب.ظ

با تو سخن گفتن سخت است. عمری است با غیر هم صحبت بوده‌ایم، نجوای با تو را فراموش کرده‌ایم. عادت کرده‌ایم حق به جانب باشیم، آمرانه سخن بگوییم. امّا در پیشگاه تو؟! خدایا! ما سخن گفتن با تو را فراموش کرده‌ایم. آه که چه ساده اندیشم! وای بر ما! خطاکارتریم. ما سخن گفتن با تو را هیچگاه نیاموخته‌ایم!

ای هستی بخش! ای که بودنت بود را هست کرد. ای که نبودنت معنا ندارد. پروردگارا! ای که حرکت را وجود بخشیدی، پرورش از فعل تو هویت یافت. ای تو که علم از توست، نور زتوست. حکومت از آن توست. ای که فهم از درک تو قاصر است. چه میگوییم؟ ای که فهم از درک مظاهر وجود تو قاصر است. ای تو که زبان در پیشگاهت لختی گوشت بیش نیست، از بیان جلال و هیبت تو که هیچ، از بیان آنچه خود هست نیز عاجز است. پروردگارا! عجز ما در پیشگاه تو طبیعتِ ماست، طبیعی است. عفو و بخشش ما و هدایت ما به دست تو نیز طبیعت تو است، طبیعی است. پس از خطای ما در گذر، ما را بیامرز و هدایت بفرما.

پروردگارا! از تو درخواست داریم، حبّ دنیا را از ما بگیر؛ دنیا را در چشمانمان خوار و ذلیل بگردان. ملت مسلمان را مؤمن گردان. مسلمین را در پناه خود محفوظ بدار. پروردگارا! یاد خود را در دلهای ما زنده نگاه دار. خدایا به مردانمان غیرت، به زنانمان عفّت، به اساتیدمان حکمت، به جوانانمان تعقّل، به کودکانمان تأدّب و به کشورمان عزّت و قدرت و به رهبرمان طول عمر عنایت بفرما. پروردگارا! امام حیّ ما را از ما خشنود و در پرورش ما برای تقرّب به امام عصر تعجیل بفرما. دیدگانمان را بصیر، اندیشه‌هایمان را صحیح، حبّ‌هایمان را پاک، قلبهایمان را به نور ایمان روشن، گامهایمان را در پیمودن راه حق ثابت قدم و دست و زبانمان را در پرستش خود قرار بده. پروردگارا! پدر و مادرمان را در پناهت محفوظ و آمرزیده بدار. پروردگارا! ما را هدایت بفرما و راه درست دست یافتن به حکمت خود را به ما بیاموز. پروردگارا! سختیهای زندگی را بر ما آسان بگردان و آزمونهای زندگی را بر ما سهل گیر. 

کلمات کلیدی:

پرستش

نظر شما چیست؟

تا کنون ۸ نظر ثبت شده است
سلام عیکم.
مشکل که هست؛ بزرگتر از گناهی که مانع ظهور است؟!...

من همیشه محتاج دعای خوبان هستم و خواهم بود...
دعایمان کنید، که فراوان محتاجیم و البته چشم امیدی هم به دعایتان بسته ایم...


یا حق.

سلام
ای بابا. همه گناهکاریم. ما شما را دعا کردیم و انشالله میکنیم، اما ما هم به دعای بندگان نیک پروردگارنیازمندیم. شدیدا محتاجیم.
التماس دارم از شما، التماس دعا
یاعلی
زیبا و جامع:-) 
آزمون ارشد خوب بود ان شا الله؟

سلام
ممنون
خدا را شکر خوب بود. هرچند میتوانست بهتر هم باشد. امیدمان به خداست. تا 20 روز دیگر نتایجش میاید. هرچه خدا بخواهد
این مناجات شما من رو یاد این مناجات دکتر شریعتی انداخت:
خدایا!
به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ، بربی‌ثمری لحظه‌ای که برای زیستن گذشته است، حسرت نخورم و مردنی عطا کن که بر بیهودگی‌اش سوگوار نباشم..
خدایا چنین زیستن را تو به من بیاموز، چگونه مردن را خود خواهم دانست...

ای خداوند...

ای خداوند! به علمای ما مسئولیت، و به عوام ما علم، و به مومنان ما روشنایی، و به روشنفکران ما ایمان و به متعصبین ما فهم و به فهمیدگان ما تعصب و به زنان ما شعور و به مردان ما شرف و به پیروان ما آگاهی و به جوانان ما اصالت و به اساتید ما عقیده و به دانشجویان ما نیز عقیده و به خفتگان ما بیداری و به دینداران ما دین و به نویسندگان ما تعهد و به هنرمندان ما درد و به شاعران ما شعور و به محققان ما هدف و به نومیدان ما امید و به ضعیفان ما نیرو و به محافظه‌کاران ما گستاخی و به نشستگان ما قیام و به راکدین ما تکان و به مردگان ما حیات و به کوران ما نگاه و به خاموشان ما فریاد و به مسلمانان ما قرآن و به شیعیان ما علی(ع) و به فرقه‌های ما وحدت و به حسودان ما شفا و به خودبینان ما انصاف و به فحاشان ما ادب و به مجاهدان ما صبر و به مردم ما خودآگاهی و به همه ملت ما همت، تصمیم و استعداد فداکاری و شایستگی نجات و عزت ببخش!

سلام رفیق عزیز
ممنونم. اره. به درستی یادی از دکتر کردی.  باید از روی دست بزرگان مشق بنویسیم تا تاتی تاتی یاد بگیریم با خدا حرف بزنیم.
سلام

زیبا بود

به قول سید جواد حیدری:
خدایا ما را مجانی ببخش!

آپم بیا بهم سربزن، واجب فراموش شده

سلام
مرسی عزیز... مطلبتو خوندم ولی نظر نتونستم بگذارم. شاید حضوری بهتر باشه
اللهم آمین

:)
  • امیرحسین جمشیدی
  • سلام 
    حق همینه ما در طول روز با کوچیک و بزرگ حرف می‌زنیم از ریز و درشت دونسته‌ها و ندونسته‌هامون واسه همه می‌گیم ولی به اونی که فریاد رسی جز اون نیست که میرسیم لال میشیم تو این احوال بهترین دعا اینه که خدایا گره از زبانمان بگشا تا آنچنان بخوانیمت که شایسته‌ی آنی 
    ماه رمضان خوبی داشته باشید یا حق
  • امیرحسین جمشیدی
  • من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندانم

    تو می‌روی به سلامت سلام من برسانی


    سلام
    احسنت. با نظرتون درست زدین وسط خال. باید بیاموزیم. 
    با نوشتن این دست مناجاتها تمرین صحبت کردن با خدا میکنم: )
    خیلی مطلب جالبی بود برقرار باشید

    سلام
    ممنون. خیلی لطف دارید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی