بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

یک پند دیگر!

سیاست
دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۰۷ ب.ظ

هنوز هم هر از چندی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 بحث میشود و بحث میکنیم و فکر میکنم. دوستانی هستند که هنوز هم هرچه میشود دق دلی خود را سر آیت الله مصباح خالی میکنند. ظریف که با اوباما دست میدهد به جبهه پایداری فحش میدهند و زمانی که مجلس نمیتواند سد راه برجام شود یاد جفای سعید جلیلی میافتند!

دوستان توقع دارند سعید جلیلی هم از صحنه کنار میرفت مثل حداد عادل. باری در مقابل این حرف کمی تأمل کردم و دیدم کنار رفتن این دو مثل هم نیست. قطعا کسانی که به سعید جلیلی رأی میدادند به روحانی رأی نمیدادند. بنابراین اگر او کنار میرفت باز هم روحانی با همین رأی خودش یکسره رئیس جمهور میشد فقط با این تفاوت که مقداری آراء دیگر کاندیداهای اصولگرا بیشتر میشد. امّا بعید نبود که حداد عادل بتواند آراء حسن روحانی را کم کند و همان اختلاف کوچک را از بین ببرد و کار را به مرحله دوم انتخابات بکشاند!

بنابراین هرچند رفتن سعید جلیلی دردی را دوا نمیکرد امّا شاید ماندن حداد عادل موجب خیر میگشت. امّا صد حیف که برخی عمل حداد عادل را شجاعانه و کمک کننده توصیف میکنند و عمل سعید جلیلی را غیر منطقی!


عنوان به مطلب دیگری به نام «چند پند» اشاره دارد.

نظر شما چیست؟

تا کنون ۳ نظر ثبت شده است
سایت متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم
  • حسین سلیمانی
  • من هیچ وقت به جلیلی فحش و اینا نمیدم، ولی حرف شما رو هم قبول ندارم که "قطعا کسانی که به سعید جلیلی رأی میدادند به روحانی رأی نمیدادند. بنابراین اگر او کنار میرفت باز هم روحانی با همین رأی خودش یکسره رئیس جمهور میشد فقط با این تفاوت که مقداری آراء دیگر کاندیداهای اصولگرا بیشتر میشد

    یه نکته ای که وجود داره اینه که خیلی ها (حداقل همون بالابود 50% ) به خاطر وجود جلیلی و ترس از افراطی بودنش در انتخابات شرکت کردن و به روحانی رای دادن،
    خیلی افرادی بودن که خودم دیدم یا شنیدم، اینا اصلا نمیخواستن شرکت کنن ولی بعد تحریک شدن که بیان تا جلیلی رای نیاره

    خوب پس در این صورت هم وجود جلیلی موجب خیر شده چرا که میزان مشارکت در انتخابات رو افزایش داده. چیزی که توی این انتخابات به دلیل وقایع سال 88 بسیار مهم بود.
    یک نکته دیگر هم هست اینکه کسانی که شما به عینه دیدید گفتن علت حضورشون این بوده، هیچ بعید نیست دروغ گفته باشند. اون که ژست آنها بوده که: «آره ما حالمون از جمهوری اسلامی بهم میخوره ولی بین بد و بدتر میایم این رو انتخاب میکنیم». ضمن اینکه اگر جلیلی نبود قطعاً دسته مقابل از افراد دیگری حتی از فردی مثل قالیباف یک چهره افراطی و ترسناک میساختند تا رأی بیاورند. چه اینکه روحانی در مناظرات و درباره مسئله 18 تیر این کار را با قالیباف کرد و گفت (نقل به مضمون): «شما اون موقع توی نیروی انتظامی میخواستی با حرکت گازانبری بلایی سر دانشجوها بیاری.» که اونجا هم درگیری لفظی بین قالیباف و روحانی رخ داد. که اتفاقا این درگیری بین روحانی و جلیلی رخ نداد چرا که جلیلی هیچ چهره نظامی و «سرهنگی» نداشت.
  • حسین سلیمانی
  • ببین، من اصلا ضد جلیلی حرفی نزدم...!!! من فقط گفتم حرف شما رو (اونی که نقل کردم) نمیشه قبول کرد، 
    این یعنی چی ""هیچ بعید نیست""!!!!!  شما طبق حدسیات حرف میزنی همش آیا؟!! من دارم میگم دیدم، نمیخوام مثالهاش رو بزنم .....
    البته این که میگین ""حتی از فردی مثل قالیباف یک چهره افراطی و ترسناک میساختند"" بعید نبود از برخی شون..


    خوب شما توقع داری از لوله آزمایشگاه نتیجه استخراج کنم و مقاله علمی منتشر کنم؟بنده تحلیل میکنم. تحلیل بنده این است. تحلیل بنده هم این است که به «صرف» دیدن نمیشود قضاوت کرد چرا که این جماعت حرف مفت زیاد میزنند! آیا شما هم آنچه که میبینید رو «تحلیل» میکنید؟ یا خام خام میخورید و باور میکنید؟
    در درباره جامعه و علوم انسانی صحبت میکنیم که نمیتونیم با هیچ قطعیتی دربارش حرف بزنیم و اینها «احتمالا» «تنها» حکم قطعی است که درباره جامعه میتوانیم بدهیم.
    بنده هم کاری به له بودن یا علیه بودن سعید جلیلی ندارم. در این باره هم همان دو سال پیش مطلبی انتقادی درباره سعید جلیلی به این عنوان نوشتم: «آیا سعید جلیلی میتوانست یک رهبر سیاسی باشد؟» توی متن هم همین منظور را داشتم و به نظر شما هم به این عنوان نگاه نکردم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی