بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

نایم نیست

اقتصاد سیاست شفافیت
شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۶ ب.ظ

دیشب یکی از دوستان که در مرکز پژوهش‌های مجلس مشغول هستند گفتند که از آقای امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (پسر عموی وزیر بهداشت و عضو هیئت رئیسه مجلس) پرسیدند چند درصد از نمایندگان مجلس اعتقاد دارند نظام رفتنی است؟ پاسخ دادند 70 درصد. باز پرسیدند حتی نمایندگان انقلابی هم؟ پاسخ دادند حتی 50 درصد از نمایندگان انقلابی! البته ذکر این نکته همین‌جا لازم است که خود آقای قاضی‌زاده هم خیلی علیه‌السلام نیستند و حرف ایشان ممکن است کاملاً پرت و پلا باشد امّا بهرحال حتماً رگه‌هایی از واقعیت را دارد.

از دیشب که این را شنیدم اصلا نای کار کردن ندارم. نای هیچی ندارم. البته قبل از آن هم نداشتم لکن پس از این باز بیشتر نا ندارم. حتی نای نوشتن. نای هیچی. هیچی. کاش این مسئولین عوضی که چنین اعتقادی دارند همینجا خودشان استعفا می‌دادند و می‌رفتند خیال همه راحت می‌شد. انگار که اینها هستند تا خودشان با دست خودشان نظام را نابود کنند. هستند تا نابود کنند. هستند تا مطمئن شوند که این نظام رفتنی است. چه بسا اگر بروند خیالشان راحت نباشد که نظام رفتنی است! یکهو خدا را چه دیدید؟ آنها اگر بروند ممکن است چهارتا جوان پر انرژی بیایند یک کاری کنند که نظام نرود! آنوقت پیش‌بینی آنها که درست در نمی‌آید. ای تُف! نه ببخشید، حتی تُف هم نه! خشکِ خشک!

امروز رهبری پیامک زده:

امروز برنامه‌ی دشمن ایجاد شکاف بین نظام و ملت است/ این فشارهای اقتصادی را وارد می‌کنند تا ملت را از نظام جدا کنند؛ اما ما پیوندمان را با ملت بیشتر و انسجام دشمن‌شکن خود را حفظ خواهیم کرد.

ان‌شاءالله جوانان، روزی را که جمهوری اسلامی در جایگاهی قرار بگیرد که دشمنان جرئت نکنند او را تهدید نظامی و اقتصادی کنند به حول‌وقوه‌‌ی الهی خواهند دید.

دیگر این حرف‌ها به من حس وعده‌های سر خرمن می‌دهد. وعده‌های بچه گول زنک! و بیشتر حرصم را در می‌آورد! آقای رهبر، شما به جای اینکه به ما دستور دهید و وعده دهید (و اینها دقیقاً همان کارهایی است که حسن روحانی می‌کند و امت حزب‌الله به او گیر می‌دهند) خودت بگو چه کرده‌ای؟ و اصلاً داری چه کار می‌کنی در این مملکت؟ شما می‌گویی «ما پیوندمان را با ملت بیشتر خواهیم کرد»! چجوری این کار را می‌خواهی بکنی؟ برای انجام وعده سر خرمن چه کار داری می‌کنی؟ چیزی که ما در کف جامعه می‌بینیم این است که روز به روز این پیوند سست‌تر شده است.

در همین حین دوباره حاج آقای قاسمیان یادم آمد! دشمن‌شناسِ عظما و پیش‌بینی کننده‌ی فتنه‌های پیش‌روی جمهوری اسلامی. که پیش‌بینی کرده بودند فتنه‌ی بعدی فتنه‌ی عدالت‌خواهان است! یعنی وضعیت عدالت و اینها در مملکت تا یک حد مناسبی خوب است ولی این عدالت‌خواهان، غُرِ بی‌جا می‌زنند و ممکن است فتنه کنند. او که دو ماه جلوتر از دماغش را نمی‌توانست پیش‌بینی کند که اعتراضات دی‌ماه رخ داد و هیچ ربطی به عدالت‌خواهان نداشت. و باز امروز را نتوانست پیش‌بینی کند که این تکانه‌های ارزی رخ داده و اعتراضات به حق مردم را برانگیخته ولی فتنه‌ی عدالت‌خواهان را پیش‌بینی کرد!* و باز می‌مانم که بخندم یا همچنان در همان اندوه و کرختی چندین ماهه‌م از اوضاع اسف‌بارمان باقی بمانم. اگر همه‌ی این مشکلات اقتصادی و سیاسی را داشتیم امّا انقدر فساد نداشتیم باز می‌توانستم امید داشته باشم. امّا فساد در حکومت، کمتر جای خوش‌بینی باقی می‌گذارد...


* از یک جهت با ایشان موافقم که عدالت‌خواهان می‌توانند حکومت را زمین بزنند. از آن جهت که این بار وقتی براندازها ریختند حکومت را بگیرند، مردم و عدالت‌خواهان که همیشه خط مقدم حمایت از مظلومین بودند بنشینند و دیگر برای حکومتِ ناعادلان دلسوزی نکنند! و واقعیت اینکه، این قبری که تاحالا سرش گریه می‌کردیم توش مرده نیست!

نظر شما چیست؟

تا کنون ۸ نظر ثبت شده است
در مورد قسمت اول که خوب به نظرم همین درصدی هم که گفتن واقعا خوشبینانه است. شخصا یه اعداد دیگه‌ای تو‌ ذهنمه.
در مورد قسمت دوم هم نظرم همون چیزیه که توی مطلب«این یک جلسه واقعی است» (یا همچین چیزی) تو‌ همین وبلاگ نوشتم.

جهت تسهیل دستیابی به نظر شما در اون یکی مطلب از این پیوند استفاده شود!
با تشکر از مدیریت وبلاگ:)

خواهش میکنم :)
  • حسن قاسمی
  • حاجی این رو نگاه:
    ازغدی: گفت الان 35 ساله که مسئولین در جمهوری اسلامی میخوان این نظام رو سرنگون کنن، مردم نمیذارن

    :))

    بله بله... البته مردم تا یکجایی نمیذارن. از یک جایی دیگه ول میدن!
    جالب بود
    کم وب آپ می کنید شما ولی پست ها مفید هستن :))

    ممنون :)
    آره گفتم که. نایم نیست! نای آپدیت و اینا هم ندارم. نای هیچی. فقط نای مردن دارم که اونم دست خودم نیست!
  • سید محمود حسین زاده
  • انقدر پستات جدیدا فوق سیاسی شده که اگه آدم حتی موافق هم باشه جرات نمی کنه نظر بده!

    چی بگم والا
  • محمد حسین مرادی
  • به نظرم من و شما که با چند تا خبر دزدی و اختلاس به این نتیجه می‌رسیم که همشون دستشون تو یک کاسه است، برای نماینده‌هایی که وسط رانت و دزدی‌اند و صد برابر از این خبرها می‌شنوند و بعضا خودشان عاملند، عجیب نیست که چنین نظری پیدا کنند. گرچه من هم مثل شما اصطلاحا نایی ندارم ولی با بی‌نایی چیزی درست نمی‌شه.
  • محمدرضا توکلی
  • حسین جان متن خیلی قشنگی بود. دقیقا حرف دل ما رو زدی.لذت بردم
    سلام. هیچکس دیگه نایی نداره. جز آقایان و آقازاده ها و عواملشون که در حال چپاول هستن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی