بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

تنبیه مردم

اقتصاد سیاست
شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۴۲ ب.ظ

شلوغ می‌کنید؟ اعتراض دارید؟ پس باید تنبیه شوید! اینترنت قطع! قطعی اینترنت ایران چیزی جز حرکت سریعتر به سمت کره‌ی شمالی شدن را به ذهن متبادر نمی‌کند. شاید البته شیلی! اقتصادی که دشمن مردم باشد جز با یک نیروی قهریه و فضای کاملاً بسته‌ی سیاسی به پیش نمی‌رود. چه این اقتصادِ دشمن مردم به شیوه‌ی کره‌ی شمالی کمونیستی باشد چه به شیوه‌ی شیلی سرمایه‌سالاری. در هر دو صورت تنها با یک حکومت قهار جبار امنیتی سرکوب‌گر می‌توان یک اقتصاد دشمن مردم را بنا نهاد. حکومت از فرصت سال 88 برای فیلتر کردن فیس‌بوک و توییتر استفاده کرد. از فرصت سال 96 برای فیلترینگ تلگرام و حالا به نظر می‌رسد دوست دارد دندان لق اینترنت را از بیخ کنده و دور بیاندازد! البته من از این صراحت لهجه استقبال می‌کنم. از اینکه حکومت چهره‌ی عریان خویش را به مردم نمایش دهد و بیش از این مردم را فریب ندهد و صادقانه دشمنی خویش را با ما اعلام کند. حکومتی که باید «از مردم» و «برای مردم» باشد تبدیل شده است به حکومتی «بر مردم». او که اگر اعتراض کنیم ما را تنبیه می‌کند! پس مردم نیز نه «با حکومت» که «بر حکومت» خواهند بود. مردمی که تنبیه و تحقیر می‌شوند قرار نیست اقتصاد مورد علاقه‌تان را به حرکت در آورند. این مردم تنبیه شده و افسرده فقط برای آتش زدن دشمن خویش انرژی و هیجان دارند نه برای هر کار سازنده‌ی دیگری که شما خیال می‌کنید.

نظر شما چیست؟

تا کنون ۴ نظر ثبت شده است

چقد خشمگینیم همه

چقد افسرده و چقدر تحت فشار

هر ثانیه و هر نفسمون با جنگ اعصاب و شکنجه میگذره

ما مردم حتی اگه با وجود این همه سختی به بهترین نحو هم کار کنیم در جهت اقتصاد مورد علاقه شون باز هم نتیجه شیرینی ازش خارج نمیشه مثل "باکسر" توی داستان مزرعه حیوانات که اصلا براش مهم نبود در چه جهتی و برای چه سیاستی کار میکنه و فقط با همه ی توانش کار میکرد و میگفت من امروز بهتر کار خواهم کرد و نهایتا حتی  دوران بازنشستگیش رو ندید و از همه ی زحماتش در جهت تقویت دیکتاتوری استفاده شد.


یک هفته است نتونستم کار کنم. با وجودی که اینترنت قطعه و عملاً وقت بیشتری برای انجام دادن کارهام دارم ولی این شکنجه‌ی روحی رمق کار کردن رو ازم گرفته. همونجور که تو متن قبل نوشتم دلم میخواد مثل والتر من هم یک جامعه‌ستیز بشم و فقط برم دنبال منافع خودم و گور بابای جامعه.
وبلاگ جالبی داری. مطالب صفحه اولت رو خوندم

کاملا قابل درکه این شکنجه ی روحی که جلوی حرکت کردن رو میگیره و این خودخوری ها درگیری های توی ذهنمون.

ما آدما گاهی زیاد موجودات پیچیده ای هم بنظر نمیایم.

خیلی ممنون لطف کردین. مطالبم بیشتر واسه خالی کردن فشار عصبیه

  • رسول والی
  • چقدر قشنگ نوشتید واقعا کیف کردم...

  • سارا سماواتی منفرد
  • البته تعریف مردم با مردمی که دوستان میگن فرق دارد از این مردم تا اون مروم کیلومترها فاصله هست .


    سلام. متوجه منظورتون نشدم. اگه میشه بیشتر توضیح بدید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی