بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

21 ام - قناعت و خساست

متفرقه
چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۱، ۰۱:۱۴ ب.ظ

دیروز در خوابگاه کوی علوم پزشکی تهران در اتاق دوستم بودم. هم اتاقی یزدی ای داشت. یزدی ها دانشگاه تهران را قُرُق کرده اند. از خصلت یزدی ها بحث شد و گفتم که خدا را شکر یزدی هستم، اکثر کسانی که می فهمند یزدی هستم با خوشرویی برخورد میکنند و از یزدی ها تعریف میکنند. که دوستمان در آمد که البته به خسیس بودن هم میشناسند. و من گفتم خسیس بودن را قبول ندارم. یزدی ها قانع هستند. آن هم از روحیه کویری نشئت میگیرد. یزدی ها همیشه ی روزگار آذوقه کم داشته اند و مجبور بودند با امکاناتِ کم و آب و خوراکِ کم زندگی کنند همین شده است که قناعت در ایشان نهادینه شده است. دوستمان هم با کمی آه گفت که اختلاف ما با کسانی که میگویند یزدی ها خسیس هستند در تعریف خسیس است. ما خسیس را کسی معنا میکنیم که ناخن خشک باشد و چیزی از دستش نچکد، آنها خسیس را کسی تعریف میکنند که همه ی آنچه را که دارد استفاده نکند! دیدم راست میگوید. یزدی ها ناخن خشک نیستند، قانع اند. آنها قناعت را خساست میفهمند. 


در یزد فامیلیِ "قانع" زیاد پیدا میشود. مانند "دهقان" و "زارع". شاید نشاندهنده همین است که یزدی ها واقعاً قانع هستند یا حداقل بوده اند.

<

نظر شما چیست؟

تا کنون ۱۱ نظر ثبت شده است
سلام وبلاگ خیلی جالبی داری امید وارم همیشه شاید و موفق باشی .

برای خرید فبلتر شکن پرسرعت یا س اکس پر سرعت به وب من سر بزنید.
VVPPNN

اکانت همزمان رپیدشیر هاتفایل 2شیر مدیافایر و 35 اپلود سنتر دیگر هشت تومان "رپید لیچ

انلاین پرداخت کنید انلاین تحویل بگیرید

xlvpnha : یاهو
  • یکــ همراه
  • سلام دوست خوبم، ممنونم از مطلب مفیدت.

    اینم سایت ماست : http://1hamrah.com

    ما روزانه 2 شارژ رایگان 2000 و 1000 تومانی به افرادی که خرید میکنن یا سایتمون رو از طریق وبلاگشون معرفی میکنن، جایزه میدیم.

    شما هم میتونید با دریافت کد مخصوص به وبلاگ خودتون از اینجا:
    http://1hamrah.com/tell_friend.php
    با معرفی خریدار، امتیاز بگیرین و برنده روزانه شارژ رایگان بشید.

    **** امتیاز بیشتر = شارژ رایگان روزانه بدون قرعه کشی ****
    بنده نوازی کرده و به وبلاگ حقیر سر زده بودید و نوشته بودید که چرا من فیلتر نشده ام. تا کنون البته.
    آن پست مربوط به دورانی بود که سخن گفتن از آن بزرگواران باعث فیلتر شدن یک وبلاگ نمی شد.
    شادزی.
    البته این روحیه ی قناعت بعضا منجر به مال اندوزی افراطی هم شده...
    اما خدا رو شکر اکثرا قناعت سازنده بوده
    من فقط یه یزدی تو زندگیم میشناختم.
    الحمدلله ان شاالله که همه قانع باشن/.
    تریپ جدید وبلاگ مبارک.خیلی وقت بود سر نزده بودم.
    با بچه های حرم به روزم.
    یا علی./
    سلام
    البته تا اونجا که من شنیدم معمولا اصفهانیها رو به خسیس بودن متهم می کنن:دی

    با توجه به خلق و خوی 5،6 تا از هم خوابگاهی های ِ یزدی ِ بنده ،
    می تونم بگم در کل آدمهای بی ریا و دل پاکی هستن . خسیس
    هم نیستن (اینو با توجه به شرینی یزدی های خورده شده میگم:دی)
  • میرزا قلی خان راپورتچی
  • شما یاسمنید یا حسین؟ صحیح فرموده اید که در رسانه ملی فیلم را موهن خواندند اما اون رسانه ملیست وبلاگ ما کجا و اون کجا؟ ضمنا من اطلاعات سازندگان فیلم را داده ام و این که لیبیایی ها سفیر امریکا را بدین خاطر هلاک کرده اند. مزید توفیقتان را خواستارم.
  • اطلاع رسانی بلوغ
  • با سلام و عرض ادب
    ” رد شدن از امتحان عاشقی ” را در بلوغ بخوانید .
  • سلامی از بلوغ
  • با سلام
    آپ بلوغ را در مورد تقویت مهارت بیان با عنوان زیر بخوانید
    "مهارت بیان بلوغی"
    سلام
    ببخشید ، حواسم نبوده !
    نه خیلی ممنون
    احساس می کنم اینطوری درست نیست.
    عوضش می کنم
  • عمار(معراج حضور)
  • عجب یزدی ها رو من مذهبی بودنشون شهره هستند نمی دونم چر! واقعا خصلت های خوب باید احیا بشه بخصوص تو مازندران در زمینه استفاده از سرمایه هایی که به راحتی به هدر می روند
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی