بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

گراف/ خیانت سبز

هنر سیاست
جمعه, ۸ دی ۱۳۹۱، ۰۹:۱۴ ق.ظ

Green Treason

به مناسبت سالروز 9 دی. اگر غفلت کنیم همین سبزیها (که در تصویر شرحشان آمد) به پشتوانه امریکا آن نقش زیبا را از پرچممان میربایند. امریکا و غرب از ایران و از این نظام زخم خورده هستند. سر این همسایگانمان که ازشان زخمی نخورده بودند دیدی چه بلایی آورده اند؟ آنوقت ببین سر ایرانِ ما چه بلایی میخواهند بیاورند! بغض و کینه دشمن کم نیست. غفلت نکنیم.

سالروز 9 دی را به رهبرمان تبریک میگویم. پیروزی بزرگِ «صبر» بود.

دوستان را هم یک دعوت ساده میکنم به فکر کردن. ببینید رهبرمان چقدر زیبا 9 دی را یک «برند» کرد. یاد بگیرید. با اینکه شاید اتفاقات 9دی خیلی طبیعی بوده باشد. بالاخره یک واکنش طبیعی مردم بود به 8ماه سختی. اما رهبرمان چه خوب توانست این روز را «برند» کند و بعد، فتنه تمام شد. فتنه از یک برند به نام «9دی» شکست خورد. همین...


پی نوشت: این گراف را در پاییز 88 طراحی کردم. سال کنکورم بود. نمیتوانستم به خاطر کنکور پشت گوش بیاندازم. آخرش هم نتوانستم. خدا را شکر که طراحی کردم. در آن فضای عجیب غریب، بازخورد خوبی داشت...

نظر شما چیست؟

تا کنون ۱۱ نظر ثبت شده است
عالی هستید و خواهید بود
با افتخار لینک شدید

سلام بر شما
لطف دارید
شما نیز با افتخار در بخش «دوستان» لینک شدید
اینکه هدف سبز در دست گرفتن همین پاک کن است درست،ولی اینکه 9دی واقعا حماسه بود و اینکه افرادی که انجا بودند همه خودجوش و آزاد آنجا بودند را... نمیدانم.
اتوبوسهای هشتگرد و نظراباد و کرج و ... که از شرکتهای دولتی آمده بودند را نمیتوانم ندید بگیرم.
تهدید اداره ها برای شرکت در راهپیمایی را هم نمیتوانم ندید بگیرم.


سلام

حتی اگر حرفهای شما درست باشد، باز دلیلی بر خودجوش نبودن نیست!
من اینهایی که گفتید برایم احراز نشده.
حسین قدیانی(پسر شهید) همان سال در 9دی مطلبی در وبلاگش(http://ghadiany.ir) نوشت که با یک اتوبوس آمده بود مراسم. اتوبوس از طرف بنده خدایی بوده و این مسائل. شما از کجا میدانید اتوبوسها دولتی است؟ مگر کرایه یک اتوبوس یا مینی بوس چقدر است؟ حتی اگر دولتی باشد مردم مجبور نیستند بیایند که. لابد طالب آمدن هست. دولت وسیله فراهم میکند برای سهل شدن.

آدم به اینجور چیزها که فکر میکند هزار جور اما و اگر به ذهنش میاید. و جواب هیچکدام را ندارد.

اگر برای شما این چیزهایی که میگویید قطعی و مسجل است و مطمئن هستید، تبعیت از آنچه میدانید بر شما واجب است. ولی اگر شما هم مانند من از کسانی شنیده اید که به صداقتشان ایمان ندارید، درباره آنچه که میگویید مسئول هستید.

البته این نکته را هم بگویم که من از همه افراد دولتی دفاع نمیکنم. من اصلاً از هیچ شخصیت دولتی دفاع نمیکنم چون درباره شان نمیدانم. من فقط میتوانم از امام خامنه ای در حدی که میدانم دفاع کنم.
فیلم «قلاده های طلا» به یک موضوع خوب اشاره میکند. اینکه حتی در دولت و در وزارت اطلاعات جاسوس میتواند وجود داشته باشد و من یقین دارم که وجود هم دارد. با این وضعیت حتی این مسئله میتواند رخ بدهد که یک دستگاه دولتی کارمندانش را مجبور به حضور در مراسم کند تا آبروی نظام را ببرد. یا اصلاً یک مدیر احمقی میتواند پیدا شود که چنین کاری کند. خوب این را باید پای حساب آن مدیر احمق گذاشت. نباید مستقیم پای همه نظام و مخصوصاً امام ِ امّت گذاشت. مطمئناً بخشنامه نشده که کارمندان مجبورند شرکت کنند. اگر خبر دروغ نباشد تعداد معدودی دستگاه ممکن است این کار را کرده باشد. خوب از حماقتِ مدیر آن دستگاه است.

خلاصه بیشتر توضیح دادن را لازم نمیدانم.
ولی من این را مطمئنم که اکثر مردمی که در آن روز شرکت کرده اند، به خاطر فشار دولتی و ساندیس و اتوبوس ِ آماده، نیامدند. ما از مدرسه تیزهوشان بودیم که سال کنکورمان بود و با دل و جان به حمایت از رهبرمان میشتافتیم و میدیدیم که مردم با چه شور و هیجانی آمده اند.
شما اگر راهپیمایی 22 بهمن رفته باشید دیده اید که این مردم با زور نیامده اند. اینها دوست دارند که آمده اند. ما چنین صحنه ای را در 9 دی هم دیده ایم. همین است که یقین داریم اکثر ِ مردم با قلب خود آمده اند.

متشکر از نظر شما
باز اگر شما به مقام یقین در مورد ابهاماتتان رسیده اید وظیفه بر شما این است که بر یقینتان ثابت قدم بمانید.
در پناه حق
یاعلی
نمیدانم...من هم در اکثریت مردم شک دارم.
این مسئله جزو آن دسته ای است که به قطع گفتنش کار مشکلیست!

ممنون از جوابتان.

سلام
خواهش میکنم
همین که نظراتتان را با این حقیر به اشتراک میگذارید لطف میکنید.
یک پیشنهاد دارم.
نگاه کنید، ما با مثال نمیتوانیم چیزی را اثبات کنیم.
در علوم تجربی هم که با مثال و استقرا اثبات میکنند با کلی شرایط آزمایشگاهی و دم و دستگاه و بیا برو بالاخره یک نتیجه علمی میگیرند که آخرش هم میتواند استثناء داشته باشد و یا حتی بعد از گذشت مدتی به کلی رد شود.
پس یک راه بهتر برای اثبات مسائل پیشنهاد میکنم. مخصوصاً برای اثبات مسائل اجتماعی و اعتقادی که موضوع مورد نظرش انسان است که انسان بسیار موجود پیچیده و عجیبی است. مسائل را بصورت ریاضی(دو دو تا چهارتایی!) یا عقلی اثبات کنید نه تجربی و با مشاهده و مثال.
پیشنهادم این است که مثل اثبات اسلام، بیاییم مسائل اجتماعی روز و اعتقادی زمان را اثبات کنیم.
خدا میگوید شما اگر میخواهید اسلام بیاورید هیچ راهی ندارید مگر اینکه اوّل بشینید درست درمان اصول دین را برای خودتان اثبات کنید. وقتی اثبات کردید فروع دین را الا و لابد باید تقلید کنید!
ما هم بیاییم مسائل امروز را اثبات کنیم. شما بشینید برای خودتان اثبات کنید که مثلاً حکومت اسلامی باید تشکیل شود. حسابی هم مطالعه و تحقیق کنید. بعد که مطمئن شدید، فروع آن را تقلید کنید. (برای تقریب ذهن مثال زدم.)
چطور الان اگر مثلاً بفهمید مسلمانان در بدو اسلام اشتباه کردند، اشتباهشان را پای اسلام نمیگذارید؟ آنوقت در امروز هم اگر کسی در حکومت اشتباه کرد(حتی امام خامنه ای)، اشتباهش را پای نظام اسلامی نمیگذارید.

احساس میکنم یک مقدار جمله بندی و الفاظی که در بالا نوشتم ممکن است غلط انداز باشد لکن شما اصل ِ مطلب را ببینید و مفهوم را بگیرید. اشکال در لفظ من دلیل بر اشکال داشتنِ مفهوم نیست! ;)

در پناه حق باشید
یاعلی
منتظر نگاهتان[گل]
کامنتای قبل رو خوندم یاد قسمت پنجم مستند صراط ک.نجف زاده افتادم.
برام جالبه که هنوز ی عده ای فکر میکنن اونا خودجوش نبوده.

سلام دوست عزیز
ما بچه بسیجی ها باید در جمعها حضور داشته باشیم و نظرات همه را بدانیم. چون بالاخره همیشه نظرات متفاوت با نظر ما هست.
موفق و موید باشید
نظراتتان لطیف و مایه دلگرمی است.
خدا قوت
یاعلی
سلام
فکر می کنم از هیچ فرد غیر معصومی نتوان تبعیت کرد.(آیات متعدد قرآن)
فکر می کنم واژه امام تنها برای معصومین شایسته باشد. (طبق آیات متعدد قرآن)
فکر می کنم آن مردمی که در آن روز چه خودجوش چه غیر خودجوش آمده بودند در پاسخ به اهانت به امام حسین (ع) و روز عاشورا و در مظلومیت ایشان ندا سر می دادند. عده کثیری تنها برای این منظور آمده بودند و نه دفاع از شخصیت رهبری.
فکر می کنم اگر کمی بیشتر تحقیق می کردید در می یافتید که آنهایی که در روز عاشورا بر ضد ارزش های دینی و مذهبی ما شعار می دادند، کسانی نبودند جز افرادی بی دین و یا بهایی مسلک و معاند اسلام. لذا نمی توانید این افراد را سبز بخوانید. اینها در هر لباسی تنها می خواهند اسلام را نابود کنند. مگر همه افرادی که از آقای موسوی حمایت کردند، معاند اسلام عزیز هستند؟ چرا به همه آنها چنین انگی می زنید؟

سلام بر شما
خوب هستید انشالله؟
نظر شما محترم است.
اما انتهای نظرتان غیر محترم بود. من کی گفتم همه افراد سبز عزیز معاند اسلام اند؟ حال من انگ زدم یا شما به من انگ زدید؟ من سعی میکنم در کلام هیچ گاه چنین خبط بزرگی را مرتکب نشوم که بگویم همه افراد سبز نامسلمانند. اگر چنین خبطی کرده ام متذکر شوید تا اصلاح بفرمایم و حرفم را پس بگیرم.
"اگر غفلت کنیم همین سبزیها به پشتوانه امریکا آن نقش زیبا را از پرچممان میربایند."

برگرفته از وبلاگ شخصی حسین بوذرجمهری: Bande.blog.ir

فکر می کنم واژه "سبزیها"، در عرف ما تمام افرادی را شامل می شود که از آقای موسوی حمایت کرده اند. شاید صحیح تر آن بود که بگویید "گروهی از معاندان اسلام به پشتوانه آمریکا ..."
 

سلام
خوب هستید انشالله؟
ببخشید، امّا شما به جمله بندیها دقت نمیکنید. یعنی هرجا آمده «سبزیها» یعنی «همه سبزیها»؟ خوب این که نوشته « همین سبزیها ». با این حال چون «شما» نفهمیدید که «همین» یعنی چه پس ممکن است عده دیگری هم مثل «شما» نفهمند. به همین دلیل در پرانتز اضافه کردم که «همین» یعنی چه تا دیگر برای کسی سوء تفاهم نشود.

نکته دوم:
اما شما یک تهمت به من زدید. اینکه من به دوستان سبز گفتم «نامسلمان» ! من کی این را گفتم؟ شما دقت نمیکنید. این جمله کجایش بر میاید که اینها نامسلمانند؟: "اگر غفلت کنیم همین سبزیها به پشتوانه امریکا آن نقش زیبا را از پرچممان میربایند."
آن نشان که در پرچم است نشانِ «نظام جمهوری اسلامی ایران» است نه نشان «اسلام». فقط نشانِ نظام از یک عبارت اسلامی گرفته شده است.
مگر مثلاً مهندس بازرگان مسلمان نبود؟ او مسلمان بود ولی موافق این حکومت اسلامی نبود و نمیخواست نام نظام «جمهوری اسلامی» باشد.
حتی ابوسفیان هم وقتی پناه آورد و در ظاهر اسلام آورد پیامبر دیگر او را جزء مسلمانان قرار داد.
اینکه کسی بخواهد آن نقش را از پرچم برباید دلیل بر نامسلمانی اش نیست. من عزیزان سبز را از دایره اسلام خارج نکرده ام. بلکه بخش عظیمی از جنبش سبز را مخالف «حکومت اسلامی ِ فعلی» شناخته ام که حتماً تصریح میفرمایید که اشتباه نگفته ام.

خواهش میکنم تهمتی که زدید را پس بگیرید و بیشتر به کلمات و جمله بندیهایتان دقت نمایید و به اشارات و قیدها و ضمایر اشاره بیشتر دقت کنید.
ممنون از دقت نظرتان
در پناه حضرت ولی عصر
یاعلی
سلام. متشکر از احوال پرسی شما. به شکر خدا خوبم.

چند وقت پیش کسی کاریکاتوری در روزنامه شرق به چاپ رساند که موجب تعطیلی آن شد. از آن کاریکاتور هر کسی یک برداشتی کرده بود و هیچ کس از آنچه در ذهن طراح آن کاریکاتور بود آگاهی کامل نداشت. این را برای آن گفتم که هنرمند، نویسنده، سخنران و ... وقتی ایده، سخن و کلامی را بیان کرد آغازی می شود بر برداشت های مختلف از آن. حتی در مورد آیات قرآن و روایات و ... نیز این موضوع رخ می دهد. لذا هر کس برداشتی خواهد داشت از مفهوم ارائه شده. به نظر من، تصویر شما گویای این موضوع بود که دستی از سوی جناج سبز خواهان پاک کردن واژه الله از پرچم این کشور است. واژه الله هم برای ما که مسلمانیم یعنی تمام اسلام. خوب این برداشت من از گراف شماست. اما در مورد متن هم شما هیچ تخصیصی بجز "همین" بکار نبرده بودید پس حق دهید که خواننده متن شما دچار تناقض در برداشت شود. به هر حال آنچه من برداشت کرده بودم چنین مفهومی بود و شاید با آنچه در نهان ذهنی شما بوده، متفاوت بوده است.
اما نکته دوم، ادبیات شما مخصوصاً در انتهای نظرتان، کمی تند و خشن است و دور از شأن و کمال مسلمانی. به نظرم مسلمانان در میان یکدیگر باید با رحم و عفو و محبت صحبت نمایند که فرمایش صریح قرآن کریم است. رحماء بینهم...
اگر از نقطه نطرات من برآشفتید از شما پوزش می طلبم ولی قصد توهین نبوده است و هدف تبیین موضوع و رفع سوء تفاهمات بوده است.
در پناه ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین



سلام علیکم
انشالله که همیشه خبر خوبی شما را بشنویم
ممنون از نظرتان. البته من عصبانی نبودم و اگر اینگونه به نظر رسید عذر خواهی میکنم.
و  حتماً این را میپذیرید که هر برداشتی صحیح نیست. مثلاً برداشت سلمان رشدی از قرآن.
و با وچود همه حرفهای رفته، این نکته را هم حتماً میپذیرید که بخشی از حامیان جنبش سبز مخالفین اسلام هستند البته نه همه آنها که البته خواسته مردم و رهبری معظم بر مشخص شدن فاصله این دو از یکدیگر است.

از خداوند متعال توفیق در امر بندگی ذات پاکش را مسئلت دارم
یاعلی 
  • مهندس طلبه
  • سلام اخوی
    طرح قشنگیه
    ایول
    یا علی مددی

    سلام
    خوبین انشالله؟
    لطف دارین
    در پناه حق
    حقیقتا یک سبزیٍ فعال بودم و هستم و خواهم بود!
    با مخلوط کردن صفت خیانت قبل از سبز خونم ب جوش اومد!!!!


    سلام بر شما
    بله!
    خوشحالم که مخاطبان مختلفی دارم
    چه وبلاگ خوشکل مرتبی دارید
    مبارک باشه خونه جدید
    دلاتون تا همیشه خش
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی