بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

نماز جمعه

کوتاه
جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۴:۱۷ ب.ظ

چرا تعداد معمّم‌هایی که در نماز جمعه میبینیم ایــــن‌قــَـــدَر کم است؟

نظر شما چیست؟

تا کنون ۳ نظر ثبت شده است
??

!!
:دی
چون نسبت معمم‌های جامعه‌ی مسلمین به غیر معمم‌هایشان این قَدَر کم است.
تازه فکر کنم این نسبت در نماز جمعه خیلی بیش‌تر باشد تا کل جامعه.

سلام سید جان

این جوابی که دادی در نگاه اول به ذهن خودم هم رسید اما هرچه فکر کردم دیدم فقط برای ماست مالی کردن قضیه و خر کردن خودم، این جواب را میتوانم بدهم.

نگاه کن برادر. شما وقتی یک مراسم میگذاری برای بسیج دانشجویی توقع داری یک عده چفیه دار بیایند.
حالا وقتی در کل تهران یک نماز جمعه بیشتر وجود ندارد توقع داری آخوندها پیشاپیش همه در آن شرکت کنند.
ولی وقتی میروی نماز همه اش 4تا پیر پاتال زوار در رفته میبینی. انگار آدم رفته بهشت زهرا.
توقع این است که معمم ها در این مراسم زیاد باشند چون جلودار چنین مراسمی که در کل شهر یکی اش بیشتر نیست آنها هستند.
فقط تعداد اساتید معممی که در دانشگاه تهران درس میدهند یا مسئول نهاد رهبری یا مثله هستند به نظر بیشتر از این تعداد معمم حاضر در نماز میاید.
بدون شک معممها در این زمینه کم لطفی میکنند و به هیچ وجه نمیشود این را ماست مالی کرد.

شما اینبار برو از مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاهتون بپرس در ماه چندبار میرود نماز جمعه. انشالله من هم میپرسم. شاید من اشتباه میکنم.

یاعلی

چون تعداد معمم هایی که می بینید کم است!

:)


سلام
کاش قضیه به همین راحتی بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی