بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

فصل چهارم: بگذرید

دفتر جغجغه
جمعه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۲، ۰۲:۱۳ ب.ظ
ختمی بر وبلاگ جغجغه:
بگذارید و بگذرید. به آنچه دارید مغرور نشوید. به آنچه ندارید رشک نبرید. به آنچه میخواهید طمع نکنید. از آنچه دوست میدارید انفاق کنید. آنچه میپسندید برای دیگران هم بپسندید. آنچه را که دوست میدارید، بگذارید. در اصل شما چیزی ندارید. هرچه دارید عاریه است. امانتی است در دست شما. پس به چه مغرور میشوید؟

6 سال از عمر وبلاگ جغجغه میگذرد و حالا میخواهم بگذارمش و بگذرم. یکی از مهمترین دلایل انتقال، نامش است. جغجغه مقتضی این چند سال بود. در ابتدا وبلاگی درست کردم تا دغدغه‌هایم را بنویسم. تا خالی شوم. این نگاهی بود که به وبلاگ داشتم؛ تا چندی پیش. برای خودم مینوشتم، برای اینکه راضی شوم؛ خالی شوم. کم کم نگاهم تغییر کرد. کم کم احساس کردم نسبت به آنچه که مینویسم مسئولم. تا این شد که احساس کردم باید وبلاگ بنویسم چون وظیفه ام است. نوشتن وبلاگ را بخشی از عبادتم تلقی کردم پس باید غنی تر مینوشتم و احساس مسئولیت بیستری میکردم و این شد که دیدم این نوع نوشتن در قالب وبلاگ «جغجغه» نمیگنجد و وبلاگ «بنده» را آغازیدم. (bande.blog.ir)

دفتر جغجغه به پایان رسیده است. البته این دفتر بسته نشده است. باز است. هم خودم و هم دیگران میتوانند به آن بازگردند. خودم باز میگردم و شاید بر پستهایم حاشیه بزنم، نه اینکه پستها را عوض کنم بلکه به برخی شان چیزهایی اضافه کنم، نظراتم که عوض شده‌اند را ضمیمه‌شان کنم و از این قبیل. ولی جغجغه را دیگران و بخصوص نوجوانانِ هم تیپ من، میتوانند بخوانند. بالاخره چند سال از عمر من در جغجغه آمده است. نوجوانانی که الآن در سن آن سالهای من هستند میتوانند بخوانند، و شاید لذت برند و استفاده کنند. نمیدانم. لکن به این نوجوانان توصیه میکنم که سیر تفکر یک جوان را از 15 تا 21 سالگی‌اش به نظاره بنشینند.

به پایان آمد این دفتر...

دوستانی که تمایل دارند از قالب این وبلاگ استفاده کنند، میتوانند از این لینک دانلود کنند. لازم به ذکر است که این قالب مخصوص بلاگفا است و پایه آن توسط سایت تم-دیزاینر طراحی شده است و بنده تغییراتی در آن قالب ایجاد کرده ام.

نظر شما چیست؟

تا کنون نظری ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی