بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

عزای نچسب

کوتاه
پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۲۹ ق.ظ

میدانم، میدانم؛ حسین برای همه است. میدانم حسین برای شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی، بی پول و پولدار، بالانشین و پایین‌نشین، مستضعف و حتّی مستکبر و خلاصه برای همه است. امّا مجالس اشرافی در خانه‌های اشرافی، به من یکی که نمیچسبند...


بی ربط: نوشتن توفیق میخواهد. چندی است این توفیق را از بنده سلب کرده‌اند. شاید هم خودم از خودم سلب کرده باشم که اگر اینطور باشد انا ظلمتُ نفسی... (قال رسول الله الاکرم: کلمه الحکمه ضالّه کلّ حکیم: گفتار حکمت‌آمیز گمشده‌ی هر حکیمی است.)

یک خواهشی دارم و آن این است که به معنای کلمات بیشتر دقت کنید و کلمات را راحت مترادف یکدیگر قرار ندهید. مثلاً اشرافی با پولداری یکی نیست. اینها مترادف نیستند هرچند در مفاهیمی همپوشانی دارند امّآ هم تراز نیستند. چه اینکه در ائمه‌ی ما هم پولدار بوده است و هم حاکم. امّا هیچکدام اشرافی (به مفهوم آن چیزی که امروز درک میشود، یعنی خود را از طبقه‌ی بالاتر و مُشرِف دانستن) نبودند. اشرافی‌گری شاید با تجمّل‌گرایی بیشتر قرابت داشته باشد.

نظر شما چیست؟

تا کنون ۱۰ نظر ثبت شده است
سلام
غرص از مزاحمت: یه سری دوستان وبلاگی راه اندازی کردن که توش سعی دارن روایات با درون مایه ی هنری رو راجع به امام حسین جمع آوری کنن (با محوریت کتاب خصائص الحسینیه)
گفتم از شما و همسر محترمتون دعوت کنم یه سری به اونجا بزنید و ما رو با نقد و نظرتون کمک کنید تو این راه.
چندیست من نیز هم..

خدا توفیقمان دهد
  • علیرضا آقایی
  • خدا رحم کرد تو حسین نشدی

    سلام
    البته حسین که هستم! :دی
    امّا از چه جهت حسین نشدم؟ از این نظر که برای همه باید میبودم و نیستم؟
    سلام حسین‌جان،
    ننوشتن الزاماً بی‌توفیقی نیست، گاهی سکوت خودش بزرگ‌ترین توفیق است که از خیلی‌ها سلب می‌شود!
    به نظرم باید اولویت را درست شناخت، خوش به حال کسی که در هر زمان به آن‌چه بیش‌ترین اولویت را دارد می‌پردازد. این یعنی توفیق.
    خدا توفیقمان بدهد...

    سلام سید جان
    راستش من فکر میکنم وبلاگنویسی و کلاً نوشتن، محصول سکوت است. یعنی ننوشتن من نشان از سرگرم بودنم به کارهای روزمره و فکر نکردن بوده است. و البته فکر میکنم اکثر وبلاگنویسان هم همینطور هستند. هرچه بیشتر سکوت میکنند و فکر میکنند، بیشتر مینویسند.
    البته فرمایش شما در باب اولویت که واقعا درست است. گاهی اولویت با سکوت و تفکر نیست، اولویت با عمل است.
    خدا توفیقمان دهد
    سلام
    وبت عالیه!
    به وب منم یه سری بزن!
    وبم در زمینه انگلیسی است و شعار وبم " انگلیسی برای همه ".
    بیا من منتظر هستم!
    خبرهای مهمی دارم.
    به مجالس ساده و بی ریا بیشتر عادت دارم....
  • تا اینجا خواندم...
  • سلام

     ایام تسلیت....

    کتابی برای کوچکتر ها....برای آشنایی با داستان کربلا

    http://baketab.blog.ir/post/39
  • محمد سجاد خادمیان
  • سلام
    حسین رو باید حسینی زیارت کرد و برای حسینی زیارت کردن باید حسینی بود!!! 
    نوشته هات علوی باشد! 

    بنام خدا

    وقتی آمدم و چشمانم به حرمت خورد حیران شدم ... اونموقع فهمیدم عشق حقیقی یعنی چی ...

    السلام و علیک یا حسین شهید(ع)

    سلام حسین جان

    تقریبا من بیشتر مطالبتون رو میخونم

    من دانشجوی صنعتی شریفم یه سایت به اسم خبر ایران به این آدرس تازه درس کردم اگر مایل بودید و قابل بود

    لینک کنید و از قسمت تماس با ما هم به من اطلاع دهید که لینک وبلاگ شما رو در قسمت سمت راست سایت بزارم

    سایت یه قسمتی داره که میتونید آخرین اخبار در ضمینه ی دلخواه خودتون رو تو وبلاگتون بزارید

    به هر حال به وب نویستون ادامه بدید من همیشه میام سر میزنم

    بای

    عاقبت جسارت به قبر مبارک امام حسین علیه السلام :

    http://al-shia.blog.ir/post/51


    ابن قیم جوزیة : حسین به طمع خلافت جنگید و به آن دست نیافت ! :

    http://al-shia.blog.ir/post/50
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی