بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

گراف/ من یمنی هستم

هنر
شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۴۶ ب.ظ

من یمنی هستمبرای مشاهده تصویر با کیفیت اصلی کلیک کنید

پیامبر اکرم(ص) گاهی دربارۀ یمن می‌فرمودند: «من یمنی هستم» از بس که می‌خواستند تعلق خاطر و تأییدات خودشان را نسبت به مردم یمن اعلام بفرمایند. و می‌فرمودند: ایمان، یمنی است و حکمت یمنی است(همان) پیامبر گرامی اسلام(ص) تعابیر عجیبی دربارۀ یمن دارند که کمتر دیده شده دربارۀ موارد دیگر ذکر شود. این تعابیر امروز باید زنده شود. (إِنَّ خَیْرَ الرِّجَالِ أَهْلُ الْیَمَنِ، وَ الْإِیمَانُ یَمَانٍ، وَ أَنَا یَمَانِیٌّ؛ الاصول الستة عشر/۸۱- فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص:.. بَلْ رِجَالُ أَهْلِ الْیَمَنِ أَفْضَلُ،‏ الْإِیمَانُ یَمَانِیٌ‏ وَ الْحِکْمَةُ یَمَانِیَّةٌ وَ لَوْ لَا الْهِجْرَةُ لَکُنْتُ امْرَأً مِنْ أَهْلِ الْیَمَن‏؛ کافی/۸/۷۰)

رسول خدا(ص)فرمود: «من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ»؛ هر جوان مؤمن انقلابی در هرجای دنیا به تأسّی از رسول خدا(ص) برسینه‌اش بنویسد: «من یمنی‌ام»

 استاد پناهیان؛ مراسم یادبود شهدای یمن؛ پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴


پی نوشت: 1- در مورد یمن خوب است بدانید که جمعیت یمن در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۴ میلیون نفر بوده‌است. بیش از ۹۹ درصد آنها مسلمان هستند که حدود ۶۵ درصد سنی و ۳۵ درصد شیعه برآورد می‌شوند. سنی‌ها اغلب شافعی با اقلیتی از مالکی و حنبلی و شیعیان اکثرا زیدی (=4 امامی) با اقلیت اسماعیلی و دوازده‌امامی هستند.(منبع) 2- زیدیه یکی از فرقه‌های شیعه است که نامشان را از زید بن علی گرفته‌اند. زیدیان برخلاف دوازده‌امامی‌ها، زید بن علی را به‌جای برادرش محمد باقر امام پنجم می‌دانند و در امامت علی بن ابی طالب، حسن بن علی، حسین بن علی، علی بن حسین با دیگر شیعیان هم‌نظرند. یحیی بن زید دیگر امام معروف زیدیه است. در دوران معاصر مهمترین سکونتگاه زیدیان کشور یمن است که حدود ۴۵٪ جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند. مکتب فقهی زیدیان به مذهب حنفی نزدیک است و شباهت‌هایی هم با مذهب جعفری دارد. در کلام و الهیات به معتزله نزدیک‌اند. یکی از اختلاف‌های مهم زیدیان و دوازده‌امامی‌ها این است که به عصمت امامان معتقد نیستند و معتقدند هر یک از فرزندان حسن و حسین می‌تواند به مقام امامت برسد. پس امامت را ارثی نمی‌دانند. همچنین معتقدند امام باید قادر به جنگ و دفاع باشد بنابراین امامت کودک و مهدی غایب را نمی‌پذیرند. مهمترین شرط امامت را کوشش شخص دانسته و وجود بیش از یک امام در یک زمان و نبودن امام در زمانی دیگر را می‌پذیرند. شیخ مفید در مورد زیدیه چنین آورده‌است: «زیدیه به امامت علی، حسن، حسین و زید بن علی قائل هستند و نیز به امامت هر فاطمی‌ای که به خود دعوت کند و در ظاهر، عادل و اهل علم و شجاعت باشد و با او بر شمشیر کشیدن برای جهاد بیعت شود.» در کتاب التحف شرح الزلف، پس از شمردن محمد بن عبدالله، علی بن ابی طالب، حسن بن علی، حسین بن علی، علی بن حسین و زید بن علی، تا بیش از ۱۱۰ امام برای زیدیه، شمرده شده‌است. زیدیه دو بار در تاریخ به قدرت رسیدند یکی در طبرستان و دیلمان و گیلان از حدود ۲۵۰ ه. ق که داعی کبیر حکومت علویان طبرستان را تأسیس کرد تا حدود سال ۵۲۰ ه. ق و دیگری در یمن که یحیی بن حسین در حدود سال ۲۹۸ آن را تصرف کرد و تا دوران معاصر برای تصاحب قدرت سیاسی در این منطقه با خلفای مصر و خلفای عثمانی رقابت داشتند. (منبع)

بی‌ربط: برای فردا کلّی کار دارم و احتمالا شب باید دیر بخوابم. امّا چه میشه کرد که «درد» این چیزها حالی اش نمیشود.

کلمات کلیدی:

سیاست خارجه

نظر شما چیست؟

تا کنون ۱۰ نظر ثبت شده است
سلام این حدیث کاملا ضعیف است ... به دلایل ذیل:  أَبُو عَلِیٍّ الْأَشْعَرِیُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَالِمٍ وَ عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ جَمِیعاً عَنْ أَحْمَدَ بْنِ النَّضْرِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی الْقَاسِمِ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ أَبِی قَتَادَةَ جَمِیعاً عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع‏ در سلسله راویان مذکور محمد بن سالم (مجهول الحال) ... عمرو بن شمر ضعیف الحدیث (رجال نجاشی)
پس به حدیث رسول الله ص عمل کنید : که هر کس به رسول الله ص دروغی ببندد جایگاه خود را در آتش ببیند ... خطاب به آقای پناهیان

سلام برادر گرامی
بنده محدث نیستم امّا قطعاً آقای پناهیان نیز دانشمندی آگاه از مواردی که شما فرمودید هستند. ضمن آنکه حدیث ضعیف به معنی دروغ بستن به پیامبر نیست و این کلام شما از دقت و صحت خارج است و نشان از ضعف علمی شما دارد. به این جهت از راه عقلی بیشتر از سخن شما میتوان به اعتبار سخن جناب پناهیان اعتماد کرد. اگر فرض شما مبنی بر ضعیف بودن حدیث را بپذیریم باز احادیث ضعیف تقسیم بندی خاص خود را دارند:
  • خبر ضعیف نیز به دو قسمت مقبول و مردود تقسیم می‌شود. خبر ضعیف مقبول؛ حدیثی است که فقها و محدثان در عین ضعفش، آن را پذیرفته‌اند و به محتوای آن عمل می‌کنند و احیاناً به‌صورت اختصار به آن «مقبوله» گفته می‌شود؛ مانند مقبوله‌ی عمر بن حنظله که در سند این روایت آمده است: مُحَمَّدُ بْنُ یَعْقُوبَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَحْیَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ صَفْوَانَ بْنِ یَحْیَى عَنْ دَاوُدَ بْنِ الْحُصَیْنِ عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) عَنْ رَجُلَیْنِ مِنْ أَصْحَابِنَا... .در این روایت؛ محمد بن عیسی و داود را برخی ضعیف شمرده‌اند و از طرفی برای عمر بن حنظله نیز مدح یا مذمتی نرسیده است،ولی این روایت از طرف فقها مورد قبول واقع شده است.
  • خبر ضعیف مردود: خبر ضعیفی که از طرف علماء رد شده و عمل به آن را جایز ندانسته اند.
  • با توضیحاتی که داده شد به خوبی روشن می‌شود که با توجه به شرایطی می‌توان به خبر ضعیف عمل کرد، همان‌طور که فقها به خبر ضعیف مقبول عمل می‌کنند.
  • علاوه بر این؛ در کتاب‌های فقهی استدلالی عباراتی است مبنی بر این‌که ضعف خبر با عمل اصحاب جبران می‌شود. یا گفته شده است: «شهرت، ضعف روایت را جبران می کند». منظور از شهرت در این فقرات، شهرت عملی است. در شهرت عملی، فقها بر طبق روایتی که دارای مشکلاتی از جمله ضعف سند است، عمل کرده‌اند، تا این‌که عمل به این روایت بین فقها مشهور شده است.
  • بنابراین به خبر ضعیف مقبول و خبر ضعیف مُنجَبر می‌توان عمل کرد. [منبع]
با توجه به اینکه احادیث زیادی در مورد مقام اهل یمن و به خصوص مقام آنها در زمان ظهور وجود دارد به نظر نمیرسد این حدیث از جمله احادیثی باشد که با دیگر احادیث تضاد داشته باشد.
سلام.
چقدر دل ِامام زمان(عج) این روزها خون است...
اللهم عجل لولیک الفرج.

سلام، با تشکر از شما

"گراف/ من یمنی هستم"

با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/42482

در سایت "حرف تو" انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت "حرف تو" به شما: (نشانۀ شیعه) امام باقر علیه‌ السلام: مبادا مذاهب [انحرافی] شما را با خود ببرند. به خدا سوگند شیعیان ما، تنها، کسانی هستند که خدا را اطاعت می‌کنند.

 

یا علی

مردم جالبی هستند یمنی ها. انگار جنگ و انقلاب و مبارزه با آنها عجین شده.
احتمالا این فرهنگ آنها ریشه در همان زیدی بودنشان دارد و اینکه معتقدند کسی «امام» و پیشوا هست که قادر بر «جنگیدن» باشد.
اون خنجرهای کوچولویی که همیشه همراهشون هست هم جالبه.
خدا لعنت کنه آل سعود رو.
ارادت
برادر جان سلام
در مورد نظر آقای «مسلمان موحد» و روایت مذکور به چند مساله دقت کنید:
دروغ بستن به پیامبر:
دروغ بستن به پیامبر صرفا به این معنی نیست که شخصی جعل حدیث کند. اگر شما بدانید شخصی به پیامبر (ص) دروغ بسته و شما سخن او را نقل کنید، کار شما با او تفاوت زیادی ندارد... ولذا علمای ما وقتی علم به صحت حدیث و صدور آن از معصومین علیهم السلام داشتند می گفتند «قال رسول الله...» اما در صورتی  که شک داشتتند هرگز نمی‌گفتند پیامبر چنین گفت بلکه می‌گفتند چنین روایت شده است(رُویَ). البته بنده قصد اهانت به حاج‌آقای پناهیان ندارم و چه بسا ایشان سهوا چنین گفته‌اند و چه بسا به وجود این حدیث در کتاب کافی اعتماد کرده اند و دیگر سند را بررسی نکرده‌اند و ....
 و مسلم است ایشان قصد دروغ بستن به رسول اکرم را نداشتند هرچند معتقدم نباید چنین احادیثی را با چنین جزم و قطعی بیان نمود.

نکته‌ای درباره احادیث ضغیف
آری ضعیف بودن مساوی با دروغ بودن نیست و چه بسا دروغ گویانی که راست هم بگویند...
اما اینکه عمل به حدیث باعث جبران ضعف سندی آن می‌شود یا نه بحثی اختلافی است و بسیاری از علما چون آیت‌الله خویی  ره آن را نپذیرفته‌اند...
ثانیا: منظور از عمل به حدیث فتوا دادن به آن است و فتوا دادن در احکام شرعی و به عبارت دیگر تنها در بایدها و نبایدها ممکن است نه در اعتقادات و هست و نیست ها...
بنابراین امکان ندارد ضعف این حدیث با فتوا جبران شده باشد.
اما ممکن است مؤیدات دیگری بر صحت مضمون این حدیث پیدا کرد که البته بسیار سخت و دشوار است...
اما در مورد حدیث مذکور
عمرو بن شمر فردی است بسیار ضعیف  و غیر قابل اعتماد. از هشت کتاب رجالی شیعه، در هفت کتاب نامش ذکر شده و همه بر ضعف وی متفقند. مضاف بر این گفته‌اند احادیثی را به کتاب جابر جعفی افزوده است و این معنایی جز جعل حدیث ندارد. علامه حلی ره - که از بزرگترین فقها و رجال شناسان شیعه است-پس از ذکر این مطلب می‌فرماید: من به هیچیک از احادیثی که این شخص نقل می‌کند اعتماد نمی‌کنم. ( و هو ضعیف جدا زیّد أحادیثَ فی کتب جابر بن یزید الجعفی ینسب إلیه بعضها فالأمر ملتبس فلا أعتمد على شی‏ء مما یرویه. )

اما:
اینکه شما به آقای پناهیان اعتماد دارید خوب است. بالاخره انسان یا باید خود صاحب نظر و متخصص باشد یا به متخصصین اعتماد کند. لکن باید به چند نکته توجه کرد:
اولا اینکه در دوستی و ارادت افراط نکیم که به قول حضرت امیر علیه السلام  دوستی چشم و گوش انسان را می‌بندد(الحب یعمی و یصم) بلکه باید طبق سفارش ایشان در دوستی و ارادت افراط نکنیم. که : احبب حبیبک هونا ما...
ثانیا: جایگاه هر شخصی را بشناسیم و در خرج القاب و اوصاف افراط نکیم
و آخر اینکه بنده حمایت از همه مظلومین جهان به خصوص مردم مظلوم یمن را وظیفه هر مسلمانی می‌دانم ولی تمسک به چنین احادیثی هیچ ضرورتی ندارد.
باتشکر و ارادت

و علیکم السلام
ممنون از وقتی که گذاشتید. قطعا بی اجر نیست
  • امیر رضاقلی
  • بسمه تعالی
    چقدر بحث سراین مسائلی می کنید که ارزش خاصی رابیانگرنیست!
    ازآنطرف یکی می آید و استادپناهیان را داخل درآتش می کند!!! ازاینطرف هم الحب یعمی ویصم می نویسند ودوستی ها را افراطی می کنند
    تاموقعی که ما ازاختلافات کوچک واینچنینی و حدیث خواندن برای هم بیرون آییم، آل سعود ملعون که دست نشانده اتاق های فکر اسرائیل وآمریکا وانگلیس هستند، یمن راچپاول کرده اند...
    درضمن حدیث*انا یمانی* واحادیث ازاین دست مورد قبول عموم مراجع وفقها وراجال حدیثی شیعه است. یک عده عظیم آنرا صحیح السند می دانند وعده ای هم نطری نداده اند ولی هیچکس حکم به جعلی بودن آن نداده است...
    پس لطفا بجای مباحث اینچنینی، حواسمان به یمن باشد وبرای اینکه نشان بدهیم که ما هم حدیث بلد هستیم هیچ لزومی ندارد مباحث عیرمرتبط مطرح شود تا حدیث هایمان را بگوییم!
    نکته: زمانیکه خیل عظیمی ازعلما سر عمربن حنظله و ابن شمر و...درحوزه بحث می کردند، روح الله الخمینی انقلاب عظیم اسلامی ایران را پایه گذاری کرد. پس حدیث درست ان حدیثی است که درعمل صحیح باشد و درست کارکند
    والسلام

    سلام
    ممنون از نظر جنابعالی
    به نکته خوبی اشاره کردید.
     آقای رضاقلی سلام
    - اگر به اندازه سر سوزنی از آثار علمی حضرت امام مطلع بودین می‌دید که اکثریت عمر ایشان صرف همین مسائلی شده که به قول شما بی ارزش است....
    -  فرمودید: «درضمن حدیث*انا یمانی* واحادیث ازاین دست مورد قبول عموم مراجع وفقها و رجال حدیثی شیعه است» !!!!
    کدام فقیه درباره این حدیث نظر داده؟ عموم فقها پیش کش، دو فقیه را نام ببرید!
    - اگر «احادیث از این دست»ی وجود خارجی دارد بفرمایید تا ما هم مطلع شویم. بنده که هرچه در نرم افزار های حدیثی جستجو کردم چیزی ندیدم.
    ضمنا رجال حدیثی شیعه  یعنی راویان حدیث نه رجال شناسان! و راویان کارشان روایت حدیث از معصوم است نه تایید دیگر احادیث...
    - هدف هرچه هم که مقدس باشد وسیله را توجیه نمی کند. برای دفاع از مردم یمن از وسیله درست استفاده کنید.
    ضمنا غرض من نه به کرسی نشاندن حرف خود بود  و  نه اظهار فضل و نه حتی بحث حدیثی!‌
    مشکل این است که اگر این حرف ها را به خود حاج آقای پناهیان زده بودم قبول می کردند ولی متاسفانه شما کاسه داغ‌تراز آشید. بی دلیل قصد دارید بگویید ایشان درست می گوید. والله پناهیان نه خدا هست نه معصوم! اگه باور ندارید از خودشان بپرسید!

    سلام
    آرام تر برادر. شما یک نقدی داشتید دیگری هم بر شما نقد داشت. عصبانیت ندارد که.
    کسی هم جناب پناهیان را معصوم نپنداشته که توضیح واضحات میفرمایید.
    ممنون از نظر جنابعالی. 
    چقدر خسته کننده اس اینجا

    خسته نباشید :)
    سلام
    آیت الله؟!؟
    من فکر میکنم استفاده از برخی از عناوین بار ویژه ای دارن که بهتره...!
    بگذریم.

    سلام
    شما از اینهمه متن فقط همین را گرفتید و ... گذشتید؟!؟ آنهم یک واژه‌ی اعتباری که دوست نداشتید اینجا نوشته شود...!؟! 
    به قول حاج آقای نبویان «شتر هم آیت الله است!» از این لینک ببنید
    من هم یمنی هستم

    سایت بازی آنلاین کلش آف کلنز رو میتونید دنبال کنید اگر به این بازی علاقه دارد.
    نقشه کلش آف کلنز
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی