بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

خودگویی و به خود خندی!

اقتصاد سیاست
شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۰۸ ب.ظ

با مشاوره‌ی محمدعلی نجفی، سیاست‌مدار اصلاح‌طلب، کروبی در انتخابات سال 84 وعده داد که ماهانه 40 هزار تومن به هر ایرانی می‌دهد. که البته منبع آن، حذف یارانه‌هاست. با رأی نیاوردن کروبی در دور اول انتخابات، هاشمی رفسنجانی در دور دوم انتخابات وعده داد ماهانه 120 هزارتومان به هر ایرانی می‌دهد!
درست یا غلط؛ احمدی‌نژاد نشان داد که علاقه دارد شعارهای رقیبان خود را عملی کند! او که در کابینه‌ی دوم خود وعده‌ی «وزیر زن» میرحسین را محقق کرد؛ پیش از آن نیز مجریِ وعده‌های کروبی و هاشمی در قالب هدفمندی یارانه‌ها بوده است.
با نمک‌ترین قسمت داستان آنجاست که هاشمی و دیگر اصلاح‌طلبان، در تمام این مدت، هدفمندی یارانه‌ها و احمدی‌نژاد را مسخره کردند و اقتصاد دولت او را «اقتصاد صدقه‌ای» نامیدند که مردم را «گداپرور» می‌کند. البته در این تمسخر، مفهوم اصیل قرآنی «صدقه» نیز مورد اهانت قرار گرفت.
در فضایی که شفافیت وجود ندارد؛ آقایان از این سوء استفاده‌ها میکنند! شفافیت باید باشد تا ریشه‌ی تمامی این اقدامات و برنامه‌ها روشن شود. به نظر میرسد اگر فضا شفاف شود متوجه میشویم احمدی‌نژاد و کروبی و هاشمی در اقتصاد، در عمل یکی هستند.

نظر شما چیست؟

تا کنون ۲ نظر ثبت شده است
  • محمدهادی علی بابائی
  • تا وقتی رای دادن بر مبنای آدم‌ها باشه نه برنامه‌ها، همینه!
    کسی برنامه‌ی شفاف نمیده، بعد می‌تونه با حرف خودش هم مخالفت کنه!
    سلام
    جالب بود
    دنبال می شوید
    حق نگهدارتان
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی