بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

رئیسی بهتر است یا روحانی؟

سیاست
جمعه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۰۰ ق.ظ

من تازه بعد از 12 سال از قالیباف خوشم آمده بود! البته باز هم شاید در نهایت به رئیسی رأی می‌دادم. و اصلاً چه فرقی می‌کرد؟ مهم این بود که روحانی نباشد. البته حتی در این هم مطمئن نیستم! با این وضعیت نقدینگی و نظام پولی و بانکی، بدون شک مشکلات عجیبی در آینده خواهیم داشت و بعید میدانم کسی بتواند جلوی شکستن این سد نقدینگی و فروپاشی بانک‌ها را بگیرد. چه بهتر که خود روحانی طعم آشی که پخته است را بچشد.

روحانی مدام احمدی‌نژاد را به رئیسی و قالیباف می‌چسباند و تورم دوران وی را سرکوفت می‌زد. اما خوب است بدانیم که هیئت دولت روحانی همان هیئت دولت رفسنجانی است! او که شعار می‌دهد به عقب باز نمی‌گردیم ، خودش 20 سال به عقب بازگشته است! اگر دولت احمدی‌نژاد تورم 35% داشت، زمان هاشمی و با همین تیم اقتصادی ایران تورم 45% را تجربه کرد که بیشترین تورم تاریخ ایران است. با این تیم فشل و با این وضعیت، دولت دوم روحانی چیزی مشابه و بلکه بدتر از دولت دوم هاشمی رفسنجانی خواهد بود.

شاید رئیسی و قالیباف با سختی زیاد بتوانند مقداری این نقدینگی را کنترل کنند. از یک طرف این مزیت را دارند که اهل کار هستند و این پول‌ها را ان‌شالءالله سمت تولید می‌برند. امّا مشکلی که دارند این است که بازار با آنها سازگار نیست. چیزی که زمان احمدی‌نژاد هم خودش را به خوبی بروز داد. بازار می‌خواست احمدی‌نژاد را زمین بزند و موفق هم شد. همه‌ی همین کاسب‌هایی که الان در دولت هستند آن زمان بسیج شدند که هم احمدی‌نژاد را زمین بزنند و هم بالاخره در آن آشفته بازار سود خود را ببرند. اگر رئیسی بیاید باز بازار با دولت دهن‌کجی خواهد کرد. ولی بازار با روحانی خوب است! خوب که چه عرض کنم! بازار همان تیم روحانی است! از گنده‌هایی مثل نعمت‌زاده تا نهاوندیان همه بازاری هستند. دولت دولتِ حاجی بازاری‌هاست! از این حیث بازار با روحانی تا بتواند راه خواهد آمد امّا بالاخره آنها هم دنبال سود خود هستند. اگر کمی احساس خطر کنند به راحتی پشت دولت را هم خالی می‌کنند. و اصلاً دولت چه نیازی دارد پشتش گرم باشد دیگر؟ دولت که دیگر رأی نمی‌خواهد. پس در دولت دوم روحانی تا بتوانند کیسه‌هایشان را پُر خواهند کرد و از مهلکه می‌گریزند! بنده با خودم پیش‌بینی کرده بودم که اینها وضع بانکها و تورم را هرطور شده تا انتخابات نگه می‌دارند چون نیاز دارند رأی بگیرند. ولی برای بعد از انتخابات هیچ چشم‌انداز روشنی متصور نیستم. من که به شخصه در تلاشم پول‌های نقدم را تبدیل به کالا کنم.

نمیدانم حاصل این ائتلاف قالیباف و رئیسی چه خواهد شد. نگرانم. رئیسی نتوانست دل مردم را به خود قرص کند. ولی قالیباف «مردانه» وارد شد و دل مردم را بُرد. بارها گفته‌ام که ملّت همچون دختری است که می‌خواهد از بین خواستگارها یکی را انتخاب کند. برای ملت مهم آن است که بتواند بر رئیس جمهور تکیه کند. احساس کند رئیس‌جمهور همچون پدرش هست، تکیه‌گاهی مطمئن. اما رئیسی نتوانست این کار را بکند. رئیسی امّا دو شانس بزرگ دارد یکی اینکه روحانی است و دیگری اینکه سید است.

توکل می‌کنیم بر خدا تا سختی‌ها را کم کند و خیر خویش را را برای مسلمانان جهان عرضه دارد.

نظر شما چیست؟

تا کنون ۴ نظر ثبت شده است
هم رئیسی بده هم خالیباف
اما
اما روحانی عشقه و بی سواد هایی مثل تو نمی تونن چهره اونو خراب کنن
روحانی پدر ایران است
و از همه رئیس جمهور ها سر است

جالبه که الان یعنی 6 دی‌ماه 96 چنین کامنتی برای مطلبی که حدود 6 ماه پیش نوشته شده گذاشتید. جالبتر اینه که 6 دی روزی بود که اعتراضات مشهد خیلی سر و صدا کرد. ساعت نوشتن کامنتتون هم 11 شب هست. حس میکنم دولت فی‌الفور در همان روز یک عده کامنت‌نویس اجیر کرده در گوگل و دیگر جاها سرچ کنند مطالب انتقادی رو بیابند و کامنت‌های حمایتی این شکلی بگذارند.
علی اقا لطفا این قدر چرت وپرت نگو اگه روحانی بلد بود جلو برادر خودش رو می گرفت تا اختلاص نکنه
  بعد تو قلب راکتور اراک بدون نمی ریخت
بااین حرفاش




سلام به همه گی روحانی از همه رئییس جمهورای ایران چرند تره با اون فامیل مسخرش که فریدون هست به روحانی تغییر داده تازه  دکترا هم نیست بلکه مدرکش تقلبی هست فقط رو حانی و دولتش بلدند حرف بزنن و عمل نکنن و از پول این مردم و مملکت دزدی کنن

اون کشتار گروهی رو همون آقای رئیسی کرد که بعدم خودش تکذیب کرد یکم عقل داشته باشین این صدا و سیما ی لعنتی فقط دنباله اینه که یه بار منفی ازاین دولت بیچاره ی روحانی پیدا کنه و پخش کنه همین قضیه ی روح اله زم چی شد تک تک سپاهی هارو دارن میگیرن یه بار صدا وسیما پخش نکرد حالا داماد الم الهدی شو باسه ما آدم

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی