بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

برای خدا،‌ با عشق

متفرقه درباره‌ی شریعت
چهارشنبه, ۵ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶ ب.ظ

دین‌داران یکی از مهمترین دلایل خود را برای وجود خدا و ضرورت دین، هدف‌مندی جهان بیان می‌کنند همراه با این پرسش که «آیا امکان دارد این جهان بدون هدف به وجود آمده باشد؟» خیلی هم سر راست آدرس می‌دهند که هدف کمال انسان است و بهشت و وصال و معبود و فلان! من با این گزاره‌ها راضی نمی‌شوم چون آنها را نمی‌فهمم. خودم را هم گول نمی‌زنم. کدام هدف؟ چه؟ کمال؟ این دیگر چه کوفتی است؟! وصال؟ بهشت؟ بهشت تنها چیزی است که می‌شود فهمیدش. ولی همان بهشت را هم وقتی فکر میکنیم که قرار است نامحدود در آن باشیم، آیا لذت‌بخش خواهد بود؟ کجایِ تکرار لذت دارد؟ بودن بدون نبودن جه لذتی دارد؟ قرار است همیشه باشیم، و نبودنی در کار نیست؟ هر روز صبح از خواب بیدار شویم و خود را غرق در انبوه نعمات لذت‌بخش مزخرف بیابیم؟ امّا من به خدایی می‌اندیشم که بسیار باهوش است. باهوش‌ترین است. من فکر می‌کنم این خدای هوشمند آنقدر «خلاق» است که همیشه جیزی دارد برای اینکه آدم را غافلگیر کند. مدام با آدم بازی می‌کند و هیچ تکراری را رخ نمی‌دهد. من عاشق چنین خدای هوشمندی هستم.

نظر شما چیست؟

تا کنون ۶ نظر ثبت شده است
  • .: مهتاب :.
  • خوبه پس احساسات دارید هنوز:) همه رو قتل عام نکردید:)

    بعضی وقتها مثل سوسک یه لحظه پیداش میشه که سریع میکشمش!
    وقت کردی بهم سر بزن.
  • .: مهتاب :.
  • جایزه چندش‌ناک‌ترین تشبیه دهه اخیر هم تعلق می‌گیره به شما قطعا:|

    =))))))
    خدای منم دقیقا همین شکلیه 
  • مینا سماواتی
  • واقعا این مباحث خداشناسی پیچیدست، ولی واقعا ولی جالب گفتی.
  • مینا کرمی
  • عجیب اما باور کردنی بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی