بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

(جلسه کمیسیون بهداشت آغاز می‌شود)

دکتر علی وراثتی (رئیس کمیسیون بهداشت با کت سورمه‌ای): بسم‌الله الرحمن الرحیم. همانطور که همکاران عزیز در جریان هستند اخیراً هجمه‌های فراوانی علیه قشر نخبه و مظلوم پزشکی ایجاد شده که باعث شده سقف درامدی 60 میلیون تومانی برای کارانه پزشکان دولتی گذاشته شود که ظلم بزرگی است. جهت کاستن بخشی از مشقتهای پزشکان عزیز ما در این جلسه می‌خواهیم قانون «معافیت پزشکان از مالیات پلکانی» را به رأی بگذاریم. من از نماینده محترم دولت که در جلسه حضور دارند درخواست میکنم نظر خودشون رو بیان کنند.

دکتر علی وراثتی (نماینده وزارت بهداشت با کت خاکستری!): بله همانطور که آقای دکتر به درستی اشاره کردند متأسفانه هجمه‌های سازمان‌یافته‌ای علیه ما شکل گرفته است که باید با آنها به شدت مقابله کرد. بنده هم با گرفتن مالیات پلکانی از پزشکانِ نخبه مخالفم.

باز هم دکتر علی وراثتی (اینبار نماینده بیمه‌های سلامت با کت قهوه‌ای!): آقای دکتر کاملاً درست می‌فرمایند. در حال حاضر بیمه‌ها همه‌ی پول خودشون به بخش درمان نمی‌دهند در حالیکه باید منابع را به ما بدهند. معافیت پزشکان از مالیات پلکانی کمترین کمکی است که می‌توان به این قشر نخبه کرد.

دکتر علی وراثتی (پزشک و نماینده‌ی بیمارستان‌های دولتی با روپوش سفید!):‌ آقای دکتر به نکته ظریفی اشاره کردند و بنده هم با نظرشون کاملاً موافقم. پزشکی مقدس است و کار ما پزشکان قابل مقایسه با سایر مشاغل نیست و هرچه کارانه به پزشکان پرداخت شود باز هم کم است!

دکتر علی وراثتی (نماینده سازمان نظام پزشکی با کت مشکی و عینک آفتابی!):‌ بنده بسیار خوشحالم که آقای دکتر این موضوع مهم رو مطرح کردند. واقعیت امر هم همین است. متأسفانه قبلاً در بعضی موارد پیش می‌آمد که مجلس و دولت قوانینی را بدون کسب اجازه از سازمان صنفی نظام پزشکی تصویب کنند که مشکل‌آفرین می‌شد. الحمدلله رویه غلط گذشته اصلاح شده و انشالله از این به بعد همه قوانین صرفاً با تأیید سازمان صنفی نظام پزشکی تصویب می‌شود تا حقوق پزشکان کاملاً رعایت شده و قوانین کارشناسی شده باشند! بنده هم بعنوان قطره‌ای از اقیانوس همکاران خویش با این قانون موافق هستم.

دکتر علی وراثتی (رئیس کمیسیون): خب حالا که نظرات نمایندگان همه‌ی افراد و گروه‌های نظام سلامت را شنیدیم بنده تقاضا می‌کنم برای رأی‌گیری، افرادی که با این قانون موافق هستند دست خود را بالا بیاورند.

(همه اعضای جلسه دست خود را بالا میاورند)

دکتر علی وراثتی (رئیس کمیسیون): الحمدلله این قانون هم با رأی بالا تصویب شد.

View this post on Instagram

A post shared by Hossein Bouzarjomehri (@h_bouzarjomehri) on


پ.ن: به مناسبت انتخابات مجلس ایده‌ی این سناریوی بسیار کوتاه به ذهن بنده رسید. تصور میکنم که در حد یک فیلم 100 ثانیه‌ای باشد و با توجه به مضمون طنزش، گمانم در بین مردم خوب دیده شود. حتی بین بازیگرانی که به ذهنم رسید، «سیامک انصاری» را برای این نقش پسندیدم! بعد از دیدن کلیپی که پیوست کردم یک استوری در اینستاگرام گذاشتم و گفتم ایده‌ی مشابهی دارم ولی قدرت پیاده کردنش را ندارم. برخی دوستان لطف داشتند گفتند کسانی را می‌شناسند که بشود پیاده‌ش کرد. قرار شد من هم ایده‌م را مکتوب کنم تا اگر شد پیاده شود. نتیجه شد متن حاضر. کلیپ طنزی که پیوست کردم به مسئله‌ی تعارض منافع در نظام سلامت در سطح ارائه‌ی خدمت پرداخته است امّا اصل مشکل تعارض منافع در سطوح کلان سیاست‌گذاری سلامت کشور است و از این جهت این سناریو اگر تولید شود بنظر بنده مهمتر است. حال اگر کسی می‌تواند تولید کند بسم‌الله. بنده هم ادعای مالکیتی نسبت به ایده ندارم. احتمالاً این سناریو می‌تواند تکمیل و بهتر هم بشود. اگر کسی خواست بسازد و نیاز به کمک داشت بنده در خدمت هستم. ساخته شدنش باعث خوشحالی بنده است.

نظر شما چیست؟

تا کنون نظری ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی