بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

سرمایه‌گذاری

متفرقه
شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۰۳ ب.ظ

همه‌ی ما سرمایه‌گذار هستیم و کمی باید سرمایه‌گذاری بلد باشیم. حداقل این عبارت تکراری «همه تخم‌مرغ‌هاتون رو تو یک سبد نذارید» را باید بلد باشیم. چون همه‌ی ما، هیچ چیزی هم که نداشته باشیم، یک چیزی داریم که باید آنرا درست سرمایه‌گذاری کنیم. و آن چیزی که داریم واقعا نایاب‌ترین چیز جهان است (حداقل در این دنیا) و اگر کمیابی باعث ارزشمندی می‌گردد، پس آن ارزشمندترین چیز جهان است! و آن زمان است!

همه‌ی ما زمانی داریم که به مثابه یک سرمایه باید آنرا روی آنچه که میپنداریم سرمایه‌گذاری کنیم. اما ما اکثراً احساسی از نایابی یا کمیابی زمان نداریم بنابراین آنرا درست سرمایه‌گذاری نمیکنیم. و البته منظور من از سرمایه‌گذاری درست زمان، آن وجهی نیست که لزوماً بیشترین سود مالی را داشته باشد. همانقدر که زمان نسبت به سرمایه بودنش، غیرمادی و غیرسرمایه‌گونه است، نتایج سرمایه‌گذاری آن نیز می‌تواند غیرمادی باشد. مهم این است که نگاه سرمایه‌گذاری را داشته باشیم، یعنی فارغ از هدفی که برای آن در نظر میگیریم، بتوانیم از این زمان آن هدف را بدست آوریم و البته هدف را هم باید متناسب و معقول نسبت بدان تعیین کنیم.

یکی از جاهایی که بسیاری از ما عمر خود را بیش از حد روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، مدرسه و دانشگاه و حتی کار است! به جای تنوع بخشیدن در سبد سرمایه‌گذاری، خیلی از ما همه تخم‌مرغهایمان را گذاشتیم در مدرسه و بعد دانشگاه و بعد کار! چیزی بس بی‌حاصل! برای عده‌ای تا حد دیپلم و لیسانس سرمایه‌گذاری اجباری بوده که همان هم زیادی بوده و برای برخی اشتباهاً تا بیشتر از این مدارج.

ما در یک یا دو حوزه غیردرس و دانشگاهی و غیرشغلی که باید سرمایه‌گذاری میکردیم هیچ، حتی نیاز داشتیم در تفریحمان سرمایه بگذاریم. و در زندگی‌مان سرمایه بگذاریم! و خیلی از اوقات درست سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم و سرمایه عمر خود را به باد داده‌ایم و در آخر زندگی نکرده‌ایم!


عکس از خرده‌ای سرمایه‌گذاری در ده‌بالای یزد !
۱۹ دی ۹۹

نظر شما چیست؟

تا کنون ۱ نظر ثبت شده است
  • دیجی ادفا مرجع نیازمندی های دیجیتال فارسی
  • سلام وبمستر گرامی .

    امکان معرفی سایت و فروشگاه اینترنتی به سایت دیجی ادفا (مرجع نیازمندی های دیجیتال) افزوده شد . برای معرفی سایت و فروشگاه اینترنتی خود رووی لینک زیر کلیک کنید.

    https://digiadfa.com/newad

    همچنین درصورتیکه ارائه دهنده ی خدمات و محصولات دیجیتال (طراحی سایت - سئو و بهینه سازی سایت - خدمات شبکه های اجتماعی -  هاست و میزبانی و ...) هستید نیز می توانید خدمات و محصولات خود را بصورت رایگان در سایت دیجی ادفا اگهی کنید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی