بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

شنیده‌م برای ورود به دکتری سیاست‌گذاری سلامت، شرط داشتن سابقه خدمت گذاشته‌اند. نمیدانم این سابقه باید بعنوان کارمند رسمی باشد یا قراردادی، دولتی باشد یا خصوصی، در سطوح عملیاتی باشد یا مدیریتی یا ... ولی فکر میکنم شرط خوبی است.

گمان میکنم آنها که این شرط را گذاشته‌اند احتمالا منظورشان این بوده که کسی که میخواهد سیاست‌گذاری کند باید حتما فضای کار عینی را نیز تجربه کرده باشد. هرچند بیراه هم نیست اما به گمانم این توجیه نشان از ناپختگی همین تصمیم‌گیران داشته باشد. من اتفاقا معتقدم همانطور که معروف است دوره دکتری باید تمام وقت باشد و فقط کسانی وارد آن شوند که بدون دغدغه‌های باطل روزمره، خود را وقف دانش کنند و کارمندانی که برای ارتقا و مدرک میخواهند دکتری بگیرند، باعث ابتذال دکتری هستند.

موافق تصمیم مذکور هستم اما نه با آن نگاه و توجیه خامی‌ که ممکن است تصمیم‌گیران داشته باشند. معتقدم نه تنها این رشته بلکه باید قبولی در مقطع دکتری تمامی رشته‌ها مشروط به این شرط باشد! شاید در نگاه اول نوعی تبعیض به نفع آنهایی به نظر آید که هم‌اکنون شاغل هستند و دکتری نه مقطعی علمی بلکه ابزاری سخیف صرفا برای ارتقا و افزایش حقوقشان باشد. این برداشت بنظرم غلط نیست اما وضعیت کنونی نیز چیزی بیش از این نیست که حتی بدتر از آن است!

هم‌اکنون نیز دکتری مقطعی صوری است که فقط به همین درد میخورد و برقراری چنین شرطی تغییری در این وضعیت سخیف ایجاد نمیکند بلکه میتواند از هدر رفتن عمر دیگران جلوگیری کند. در واقع الان هم دکتری به درد ارتقا همین کارمندان میخورد ولی آنکسی که بدون چنین سوءنیتی و بدون داشتن شرط شغلی و به دلیل اهدافی والاتر وارد آن میشود فقط عمر خود را تلف میکند. پس این شرط در خروجی نهایی این سیستم مریض تغییری ایجاد نمیکند بلکه از اول تکلیفش را با ورودی‌های نامطلوب خویش مشخص میکند که بنظرم بسیار نیک است.

اگر توان اصلاح نتایج و خروجی‌های غلط این سیستم سنتی بی‌ضابطه را نداریم، غربال کردن ورودی‌های آن در راستای خروجی‌های غلط، خود می‌تواند اقدام مثبتی باشد.

نظر شما چیست؟

تا کنون نظری ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی