بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

14 ام - جای قرآن، در زندگی است؛ نه روی طاقچه

متفرقه
دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۴۹ ق.ظ

چند وقتی است قرآن را دقیق میخوانم. شاید ساعتی در یک صفحه میمانم و فکر میکنم. از "قرآن حکیم" ترجمه آیت الله مکارم شیرازی استفاده میکنم که خلاصه ای از تفاسیر را نیز دارد. و البته اگر در قرآن به نکته مهمی رسیدم و برداشتی داشتم، آنرا در دفتری مینویسم. نامش هم دفتر قرآن است. در این فکر بودم که مطالب دفتر قرآن را در وبلاگم هم بنویسم. اما نمیدانستم که در دفترها بنویسم یا دفتر جدیدی در بلاگم باز کنم و نامش را دفتر قرآن بگذارم و بنویسم. چند روزی روی آن فکر کردم ولی نه دلیل متقنی میافتم که دفتر جدایی باز کنم و نه برای دیگری دلیلی میافتم. از محسنات باز کردن دفتر جدید این بود که دسته بندی میشد و از مضراتش زیاد شدن دفترها بود.

آخر دیروز دیدم که باز کردن دفتر جدید مثل گذاشتن قرآن در طاقچه است. ارزش قرآن میشود مثل بقیه دفترهایم. انگار اینها تفکرات من است و آنها حرفهای قرآن. قرآن میشود یک جزء از وبلاگم. که این نباید باشد. قرآن باید همه بلاگم باشد. قرآن باید همۀ متن دفتر زندگی ام باشد نه در گوشه و حاشیه ای. نباید اینطور شود که بعضی وقتها مخصوص اعمال مذهبی باشد و باقی وقتها وقت کار خودم و حرف خودم. باید همه چیزم به قرآن آمیخته شود. حجت این حرفم هم زندگی پیامبر اسلام و امامان است. پیامبر با آن علم خود نیامد بگوید این حرفهای خداست و قرآن است و این کتاب را هم خودم نوشتم و خوب است! پیامبر چاه هم اگر میکند برای خدا و عین قرآن بود. شاید همین است که هیچکدام از ائمه حرفهایی از خودشان ندارند؛ مثلاً کتاب درد دل از آنها نیست و داستان نگفته اند و ... فقط قرآن گفته اند و قرآن عمل کرده اند.

کلمات کلیدی:

قرآن

مکارم شیرازی

پیامبر

نظر شما چیست؟

تا کنون ۶ نظر ثبت شده است
سلام وبلاگتو دیدم جالب بود ولی یکم قالبت ضعیف بود اگه اونو اوکی کنی یکی از بهترین ها میشی منم سایت دوستیابی دارم اگه میشه منو با اسم دوستیابی لینک کن ممنون میشم
http://dostpersian.com
سلام.انشا...نماز روزتون قبول باشه .وب قشنگی داری .مطابشو خوندم .خیلی خوشم اومد.

من رتبه گوگلم(پیج رنک)3هس..خوشحال میشم باهات تبادل لینک کنم...با هر رنکی مشکل نداره...اگه قبول داری منو با اسم❤❤(جملات عاشقانه )❤❤
بلینک بعدش خبرم کن تا بلینکمت...ممنونم
تبادل لینک با وب های با رنک بالا خیلی موثره....منتظرتم]
سلام.
آره دیکه فک کنم الان ردیف شده باشه نظر دادنم.
بله من مترجم زبان انگلیسی هستم.اطلاعات بیشتر لطفا در پروفایلم نه اینجا!

قرآن باید همه متن دفتر زندگی ما باشد.
یا علی.
خدایا آذربایجان , الغوث الغوث
خدا مردمش , الغوث الغوث
خدایا کودکان , الغوث الغوث
خدایا مادران , الغوث الغوث
خدایا اشکها , الغوث الغوث
خدایا دردها , الغوث الغوث
خدایا ناله ها , الغوث الغوث
خدایا آذربایجان , الغوث الغوث


دیگه تمام شادی و غم بازیهای المپیک رو فراموش کنید... هموطنانمان ، گرسنه و زخمی منتظر کمک شما هستند... آمار تلفات رو به افزایش است و بیمارستانهای آذربایجان شرقی‌ نیاز مبرم به خون دارد!

**لطفا برای اهدا خون اقدام کنید*
  • عمار(معراج حضور)
  • سلام


    از استادم خواستم کتابی معرفی کند تا بخوانم گفت قرآن گفتم استاد ؟آن را که می دانم کتابی معرفی کن که با خواندن آن قران را بهتر درد کنم!


    آره بابا
    بهتر شد
    باید همه چیزم به قرآن آمیخته شود.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی