سلام فرمود: «ما تَرى فی
خَلْقِ الرَّحْمنِ مِنْ تَفاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرى مِنْ
فُطُور؟» [ملک/3] راستی، از نظر عقلی جمع تناقضات محال نبود؟!
سلام آنچه در آیه مذکور از تفاوت مقصود است، نقص و کاستی است همان کسی که هفت آسمان را بر فراز یکدیگر آفرید؛ در آفرینش خداوند رحمان
هیچ عیبی نمیبینی! بار دیگر نگاه کن، آیا هیچ شکاف و خللی مشاهده
میکنی؟! اتفاقاً این نوع خلقت پیچیده به نظرم در مرتبه بالاتری از یک خلقت ساده است.
احتمالاً جمع دو نقیض ذاتی محال است امّا جمع دو نقیض عرضی قطعاً محال نیست
تناقض عرضی یعنی چه؟ ضمنا اگر مقصودت را از تناقضات با ذکر مثال روشنتر کنی ممنون میشم.
یعنی دو چیز ذاتاً در تناقض نیستند امّا مثلاً امر خداست که باعث میشود متناقض شوند. مثال: تقیه. تقیه رسماً یک نوع دروغ است! امّا واجب میشود! البته این مثال ناپخته ای است ولی حرفهای بلندی را میطلبد. یاعلی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیانثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
:دی
ببخشید
در کامنت آقا سعید مقداری بیشتر توضیح دادم ولی واقعاً خیلی نمیتونم دربارش توضیح بدم
از هوض و ذکاوت خدا ذوق میکنم! همین!