بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

36 ام - آغاز 8 سال دفاع مقدس گرامی باد

سیاست
شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۴۵ ب.ظ

در نقد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، سال 1392

        قبل از رأی گیری:

یک دو دو تا چهارتای غلط امّا نگران کننده: با توجه به مشارکت بیش از 80درصدی سال 88 و مشارکت بالای 60دصدی مجلس، بیاییم مشارکت اینبار را حدود 65درصد تخمین بزنیم. رأی آقای احمدی نژاد 24 میلیون بود که دو میلیونش را کسر کنیم بابت کاهش مشارکت. رأی آقای موسوی 14 میلیون بود که 3 میلیونش را کسر کنیم. خوب، رأی کل اصولگراها 22میلیون و رأی کل اصلاح‌طلبان 11 میلیون است. رأی آقایان رضایی و کروبی را نیز به دلیل ناچیز بودن در نظر نمیگیریم. حالا این تعداد رأی را به تعداد نامزدهایی که در حال حاضر هستند تقسیم کنیم. همه 11 میلیون احتمالاً پای حساب آقای روحانی میرود. امّا آن 22 میلیون بین 4 نفر تقسیم میشود (آقای غرضی را هم به حساب نمیاوریم). 22 تقسیم بر 4، میشود 5.5 . به نظر میرسد رأی آقایان رضایی و ولایتی کمتر باشد پس از رأی هرکدام از آنها 2 میلیون کسر و به دو نفر دیگر میدهیم. رأی آقایان رضایی و ولایتی میشود 3.5 میلیون و رأی آقایان جلیلی و قالیبات 7.5 میلیون.

اشکالات محاسبه: 1- مردم ما کاری به اصولگرا و اصلاح طلب ندارند و از این جهت خیلی نمیشود قضاوت کرد. 2- بر مبنایِ آرای سال 88 نمیشود برای امروز قضاوت کرد. 3- مردم ما در بسیاری اوقات نشان داده اند که غیر قابل پیش بینی اند. 4- خطاهای محاسبه بنیادی است و نمیشود به این محاسبه اعتماد کرد امّا این محاسبه یک نتیجه گیری کلّی و ممکن الوقوع دارد که آن برایم مهم است

محاسن محاسبه:  1- شاید بتواند فضایی تقریبی از وضعیت حسن روحانی به دست دهد. 2- با وجود اشکالات موجود امّا تفاضل آرای اصولگرا و اصلاح طلب به طور بسیار خوشبینانه ای به نفعِ اصولگرایان است. یعنی با وجود اینکه خیلی خوش‌بینانه به آرای اصولگرایان نگاه شده است امّا باز هم اصولگرایان عقب هستند. حال فرض کنید اگر با وجود مسائل معیشتی نابسامان، نگاه مردم به اصولگرایان بدتر از این باشد، آنوقت چه آبرو ریزی‌ای برای اصولگرایان پیش خواهد آمد و ایضاً چه پیروزی بزرگی برای اصلاح طلبان خواهد بود. 3- تا قبل از انصرافِ آقای عارف میشد گفت که عدد 11 میلیون تقسیم بر 2 میشود و ارای اصلاح طلبان میشکند امّا پس از کناره گیری عارف، باید احساس خطر کرد.

نتیجه گیری: به نظر میرسد باید از این محاسبه‌ی غلط با آنهمه پیش فرضهای سابژکتیو و ذهنی انتظارات معقول داشته باشیم. قطعاً نمیشود طبق این محاسبه گفت نفر اوّل حسن روحانی است. پس این محاسبه چه سودی دارد؟ این محاسبه میتواند یک قطعه نسبتاً خوب برای پازل انتخابات باشد. شما این قطعه را باید کنار نظر سنجیها بگذارید تا نتیجه معقولی دهد. اصلاً این محاسبه پیشفرضهایی دارد که اثبات نشدند. خوب این پیش فرضها از کجا آمدند؟ همین نکته نشان میدهد که مکمّلی برای این محاسبه وجود دارد و آن مکمل، نوعی مردم‌نگاری است و رصدِ جامعه. باید توجه داشت که توقع از این محاسبه این نیست که نفر اوّل را با اختلاف آرای درست نشان بدهد بلکه وقتی این محاسبه 3 نفر اوّل را میتواند برآورد کند یعنی این محاسبه در نوع خودش دقیق است!(با توجه به آن پیش فرضهای اثبات نشده و کاملاً سابژکتیو) این محاسبه چند نتیجه‌ی تقریباً قابل اعتماد میدهد: 1- انتخابات دور دوم میرود 2- آرای حسن روحانی را نمیشود نادیده گرفت (کما اینکه طبق همین محاسبه قبل از کناره گیری عارف میشد نادیده گرفت) 3- رقابت بین قالیباف، روحانی و جلیلی است. 4- با کنار هم گذاشتن این محاسبه با نظر سنجی های معتبر میتواند این مهمترین پیش بینی را کرد: یا قالیباف، روحانی و یا جلیلی، قالیباف به دور دوم میروند.

الآن که این نتیجه گیری را نوشتم صبح ساعت 6:34 است و تا آغاز رأی گیری حدود یک ساعت و نیم باقی است. میخواهم این مهمترین نکته را بگویم. یکبار دوستی گفت تحلیلهای سیاسی تان را بنویسید تا بعد از اتفاقات ببینید چند چند هستید. من از خودم توقع ندارم تحلیلهایی سیاسی و یا بهتر بگویم تحلیلهای انسان شناختی آنهم از انسانهایی با این سطح پیچیدگی و سیاست داشته باشم که بتوانم آنها را کاملاً پیش بینی کنم. مثلاً در ابتدا من از لنکرانی حمایت کردم امّا اصلاً فکر نمیکردم احتمال دارد ردّ صلاحیت شود. کما اینکه الآن هم بصورت قطعی نمیدانم ردّ صلاحیت شد یا خیر؟ امّا همینکه من نتوانستم این پیش بینی را داشته باشم که ردّ صلاحیت میشود خودش یک درس بزرگ برایم است. البته من کار عاقلانه ای کردم و اگر باز گردم باز هم نظرم روی لنکرانی است چرا که سطح کسانی را که از او حمایت کردند من را به این نتیجه گیری وا میداشت. من که یک جوانِ 21 ساله هستم و دانشجوی رشته رادیولوژی، ولی آقای مصباح جای پدر بزرگ من است با آنهمه سابقه درخشان سیاسی. من به آقای مصباح اقتدا کردم و از لنکرانی حمایت کردم و با توجه به جایگاهم کار عاقلانه ای کردم ولی نقص کار من این بود که بیش از حد به آقای مصباح و دوستانِ پایداری اعتماد کردم. حالا شما سطح خطای آقای مصباح را بسنجید.(البته هنوز هم احتمال دارد 1-لنکرانی رد صلاحیت نشده باشد 2-و اگر شده باشد، شورای نگهبان در ردّ صلاحیت لنکرانی اشتباه کرده باشد. مهم آن است که آقای مصباح در شناختنِ اعضایِ شورای نگهبان و رأی احتمالی آنها اشتباه عمل کرد یعنی او نتوانست شورای نگهبان را پیش بینی کند) ما او را علامه خطاب میکنیم امّا چطور میشود؟ یعنی او هم احتمال نمیدهد لنکرانی ردّ صلاحیت شود؟ اینها درس است. اوّل برایِ من که یاد بگیرم دیگر بیش از حد روی کسی (حتی آقای مصباح) حساب باز نکنم و دوم برای شما که اینها را میخوانی. پس من جمله دوستم را کامل میکنم تا نه تنها برای سیاست بلکه برای زندگی‌تان، تحلیلهایِ انسان‌شناختی و روان و رفتار شناختی خود را از دیگران یادداشت کنید و کم کم تحلیلهایتان را کامل کنید. انسان هیچوقت نباید توقع داشته باشد که خطا ندارد. مخصوصا قشر هم سن و سال من. یاد پست سومِ دفترچه افتادم. آنجا نوشته بودم: «در بیمارستان دوربین ِ برادر ِ شوهرخواهرم را کش رفتم و کلی عکس گرفتم. در راه بازگشت داشتم به این فکر میکردم که راهِ حل در عکس گرفتن این است که آنقدر عکس از زوایا و در حالتهای خوب بگیری تا انشاءالله یکی اش خوب در آید. و دیدم زندگی هم همین است. آنقدر باید سخت بکوشی و کار کنی و آنقدر اشتباه داشته باشی، تا مگر انشاءالله کار و راه درست را بیابی و به نتیجه برسی. درست مثل سعی صفا و مروه! سعی ای سخت و پوچ برای آبی در مطاف. برای رسیدن به یک پیروزی هزاران شکست باید پشت سر بگذاری. چه خرده میگیریم و میترسیم از اشتباه و خطا؟» این حقیقت است. اشتباه نکردن توقع نیست، بلکه توقع درس گرفتن از اشتباهات است و به قولی از یک سوراخ دو بار گزیده نشدن. برای اینکار تحلیلهایتان را بنویسید.

امروز رأی گیری انجام میشود. باید از آن خطاهای نتیجه گیریهایم را تشخیص دهم.

        بعد از رأی گیری:

الآن که مینویسم ساعت 20:45 روز شنبه 25 خرداد 92 است و بالاخره نتایج بصورت رسمی اعلام شد. آقای وزیر آمد اعلام کرد. اوّل اینکه با غرور باید گفت حضور مردم 72.7% بوده است، چشم همه آنهایی که به خاطر فتنه 88 میگفتند انتخاباتِ آتی برای نظام آبرو ریزی است و هیچکس نمیاید، کور! الهی آمین. در وهله دوم اینکه آقای حسن روحانی در همان دور اوّل رئیس جمهور شدند. با رأی 18 میلیون و با کسب حدود 53.2% از آرا. خاک بر سر تمام این آمارگیرهای مسخره. آن محاسبه من با آنهمه ایراد بنیادینش و با اینکه یک تخمین بسیار ساده بود تمام آن آمارها را به باد مسخره گرفته است! این نتیجه دور از انتظار نبود، امّا آن آمارها هی به آدم میگفت که نه، چنین چیزی ممکن نیست. وقتی این محاسبه غلط را 2 روز قبل از انتخابات نوشتم، به برادرم محمدحسین متألهی نشان دادم. او چنان به استناد آمار سایتها تو پرم زد که گفتم حتماً راست میگوید. احتمالاً خطر آنقدرها هم نیست! امّا خطر بیش از آنچیزی بود که من گمان کردم. یعنی دقیقاً آنچه نباید میشد شد (بند دوم از قسمتِ «محاسن محاسبه»: با وجود اشکالات موجود امّا تفاضل آرای اصولگرا و اصلاح طلب به طور بسیار خوشبینانه ای به نفعِ اصولگرایان است. یعنی با وجود اینکه خیلی خوش‌بینانه به آرای اصولگرایان نگاه شده است امّا باز هم اصولگرایان عقب هستند. حال فرض کنید اگر با وجود مسائل معیشتی نابسامان، نگاه مردم به اصولگرایان بدتر از این باشد، آنوقت چه آبرو ریزی‌ای برای اصولگرایان پیش خواهد آمد و ایضاً چه پیروزی بزرگی برای اصلاح طلبان خواهد بود.)

البته من به دوستانِ اصلاح طلب و دوستدار هاشمی رفسنجانی تبریک نمیگویم، بلکه این انتخاب را به بسیجیان عزیز تبریک میگویم. چون به قولِ وحید جلیلی(برادر سعید جلیلی) بزرگترین نقطه قوت دشمن، نقطه ضعف ماست. یعنی میخواهم بگویم که شما عزیزان پیروز نشدید، در اصل ما شکست خوردیم! یعنی چه؟ یعنی شما یک پیروزی باد آورده نصیبتشان شد. از بس بین اصولگرایان اختلاف افتاد نتیجه اش این شد. یادش بخیر. از بدو ورود سعید جلیلی مدام به دوستانم میگفتم مراقب باشید تفرقه ایجاد نشود. مرا مسخره کردند. البته آنوقت نگران بودم بین هوادارانِ جلیلی و لنکرانی جدایی بیافتد. دوستان به من پریدند و من هم خفه خون گرفتم. کمی که گذشت دیدم بین هوادارانِ جلیلی و قالیباف عجب اختلافی افتاده است. این به آن فحش میدهد آن به این. البته نگران نبودم چون میدیدم عارف و روحانی هم به توافق نمیرسند. امّا رفسنجانی خوب بلد است کی و کجا ضربه بزند که دیگر نشود درستش کرد. خوب، شد آنچه شد. خدا را شکر. ما هم به قانون تمکین میکنیم هم اخلاق بازنده ها را بلدیم. بالاخره ما باید قبول کنیم باختیم. البته من که این وسط کاره ای نیستم. دوستانِ اصولگرا باید قبول کنند باختند. حتّی آقای جلیلی. شاید با یک ائتلاف خوب و به موقع میشد ورق را برگرداند و رضایتِ دوستان را جلب کرد. حدّاقل گامی در این زمینه برداشته میشد. هنر یک سیاست مدار میتواند همین جاها باشد. امّا از آقای مصباح گرفته تا استاد عزیزم آقای عباسی، در تشخیص رأی مردم اشتباه کردند. مخصوصاً آقای مصباح که گفت اگر بسیجیها همت کنند جلیلی میتواند دور اول رئیس جمهور شود. اصلاً آدم باورش نمیشود که شخصیتی چون مصباح چنین خطایی در محاسباتش داشته باشد. امّا خطای استاد عباسی خیلی کمتر بود. بالاخره همه ما آدم هستیم.

اخلاق اصلاح طلبی در یک کلام خلاصه میشود: پر رویی. اصلاح طلب یعنی پر رو. یعنی همین آقای روحانی که در مناظره رگ گردنش بیرون میزند و داغ میکند، وقتی بهش میگویند چرا عصبانی میشوی؟ با پر رویی، دروغ میگوید که «من عصبانی نشدم! بلکه با صدای رسا باید صحبت کنم.» خوب میخواستی بروی آقای رضایی را کتک بزنی تا نشان بدهی عصبانی شدی؟ این جماعت پر رو هستند. ما هم از خودشان باید یاد بگیریم و مقابله به مثل کنیم. ما دیگر نمیگذاریم این آدم چون خاتمی قدم کج بگذارد. او را مدیریت میکنیم. این هم قطعاً بخشی از عبادت ماست! البته در همین مناظرات هم کلّی قدم کج گذاشت و حضرت آقا هم گوشه چشمی آمدند که «من هم حرف دارم» امّا ما دیگر نباید این اشتباه را بکنیم که همه کار به دوش امام جامعه مان بیافتد. آقا باید آخر از همه دهانش باز شود. از همین عصر ساعت 6 برایم پیامک آمد که : «آغاز 8 سال دفاع مقدس گرامی باد. وعده ما خط مقدم جبهه فرهنگی با رمز یا زهرا.» یعنی ما مرد میدانیم. مثل عزیزانِ متوهممان نیستیم که چون باختیم، بازی را به هم بزنیم. ما میمانیم و دفاع میکنیم. روی 4 سال هم نبستیم. روی 8 سال بستیم آنهم با کمال پر رویی. بعد پیامک دیگری آمد: «بچه ها اگر شهر سقوط کرد، نگران نباشید دوباره فتح میکنیم. مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند. «شهید جهان آرا»» پیامک دیگری آمد برایم از دکتر بیضایی: « تبریک جامعه روحانیون و روحانیت اکبر، حزب مؤتلفه اکبر، مراجع تقلید از اکبر، مجلس اکبر، قوه قضاییه اکبر و بازار اکبر به اکبر!» از برادرم متألهی آمد: «نمیدونم چرا این 4سال داره اینقدر دیر میگذره به آدم!» و قس علی هذا. ما معتقدیم خیر در رأی مردم است و خدا دلها را هدایت میکند. معتقدیم مردم در رأس اند. قطعاً خیر در آقای حسن روحانی بوده و هست. حالا دارم کم کم میفهمم خیرش چیست؛ وقت کار است...

ضمن عرض خسته نباشید به شما خواننده محترم و گرامی، برگزیده شدن حجه الاسلام والمسلمین... ببخشید... برگزیده شدن جناب آقای دکتر حسن روحانی را به همه ملت عزیز ایران به خصوص به تمامی بسیجیانِ گرامی که به مدت 8 سال در استراحت بودند تبریک عرض میکنم... ما به مقصد رسیده‌ایم، وقت کار است...

نتیجه گیری نهایی: و در نهایت باید این تحلیل نهایی را از این انتخابات داشته باشم که عزیزانِ اصولگرا نبایستی از این نتیجه غافلگیر شوند. اگر کمی دقت کنند میبینند که اصلاً این نتیجه دور از انتظار نبوده بلکه این اصولگراها بودند که غرور و تفرقه آنها را فرا گرفته بود و نمیتوانستند آنچه را در حال رخ دادن است ببینند. ما باید سال 88 را یک ملاک خوب برای تفکیک آرای اصولگرا و اصلاح‌طلب قلمداد کنیم. سال 88 یک فضای کاملاً روشن و پولاریزه رخ داد. درست مانند زمانی که به یک مخزن ولتاژ بسیار بالایی را وصل میکنیم و یونهای مثبت و منفی کاملاً از یکدیگر جدا شوند. این اتفاق در سال 88 رخ داد. یعنی یک ولتاژ بسیار قوی به جامعه وصل شد و دو بخشِ جامعه بصورت کاملاً روشن از یکدیگر جدا شدند و فضا کاملاً پولاریزه شد. با این اتفاق ما دریافتیم که جناح اصلاح طلب با به پای صندوق آوردن تمامِ نیروهایی که به طریقی با اصولگرایی و مبانی آن مشکل دارند میتواند 14 میلیون رأی جمع کند. یعنی این 14 میلیون نفر از افراد ملحد و سوسیالیست و نهضت آزادی و لیبرال بودند تا افراد با دین و ایمانی که سکولار هستند و تا افراد دین دار غیر سکولاری که با مبانی اصولگرایی تعارض دارند. مجموع همه اینها میشود 14 میلیون. خوب وقتی ما این را بدانیم، میفهمیم در فضای انتخابات سال 92 که فضا پولاریزه و روشن نیست و البته عزیزانِ اصلاح طلب زخم خورده هم هستند و همچنین متحد هم شده اند، قرار است همه آن 14میلیون رأی باز به پایشان بیاید. حالا این بار 36 میلیون نفر رأی دادند و سال 88، 40میلیون نفر. اختلافش را بگیریم 4میلیون. اگر با نگاه ساده انگارانه بگوییم همه این 4میلیون هم به موسوی رأی داده بودند پس باید نتیجه میگرفتیم که آقای روحانی حدّاقل 10میلیون و حدّاکثر 14میلیون رأیِ آقای موسوی را تمام و کمال دارد. بعلاوه چون فضا شفاف و پولاریزه نیست خیلی از افراد مومن و معتقد به دلیل عدم آگاهی و به خاطر عواملی مانند اینکه مثلاً یک نفر روحانی است یا شجاع و با هیبت است و دلایل دیگر به او رأی دهند. ما باید اینطور ببینیم که آقای روحانی تنها 4 میلیون و در نگاه ساده انگارانه، 8 میلیون رأی اضافه داشت. ما میتوانستیم آن 4 تا 8 میلیون را با اتحاد بین اصولگرایان و همچنین شفاف کردنِ فضا، جمع کنیم امّا متأسفانه این اتحاد شکل نگرفت و نیروهای متعهد به جان یکدیگر افتادند. پس عزیزانِ اصولگرا دقت داشته باشند که روحانی کلاً 4 در نهایت امر 8 میلیون رأی اضافی داشت که میشد مدیریتش کرد. باید این را آموخت و در دوره های بعد اشتباه را تکرار نکرد.

پس باید این نتیجه مهم را بگیریم که اگر دوستان اصلاح طلب متحد شوند و بخواهند تمام یارانِ خود از ملحد و کمونیست تا لیبرال و سکولار و مومن را پای صندوق بیاورند، میتوانند حداقل 10 الی 14 میلیون رأی جمع کنند. ولو اینکه به قول صادق زیباکلام، همه این عزیزان روی «تیر چراغ برق» متحد شوند و بخواهند به او رأی دهند.


مطالب مرتبط: کدام راه میانه؟ (1) - کدام راه میانه (2) - بر مدار ولایت - آنچه دیگران ندارند - چند پند - آیا جلیلی میتوانست یک رهبر سیاسی باشد؟ - کسب تکلیف  -

نظر شما چیست؟

تا کنون ۶۱ نظر ثبت شده است
  • عمار(معراج حضور)
  • سلام

    رای من قالیباف!!!



    سلام
    شوخی میفرمایید؟
    یعنی شما هم تکنوکرات هستید؟
    من که به میرحسین رای میدم!!! بدون شوخی .

    سلام
    خیــــــــــــــــــــلی برام جالب بود.
    بدون شوخی
    من هنوز نفهمیدم خوانندگان وبلاگم چه سلایقی دارند. این برای من خیلی جالبه. و البته برام عجبیه!
    نظرتون بسیار تأمل بر انگیز است و باید بسی روش فکر کنم...
    در پناه حق
  • محمد صابر نی ساز
  • مبارکه
    احتمالا منم به همین بابا رای میدم:)
    هنوز قطعی نیست ولی

    الخیر فی ما وقع
    این روزها با دیدن مباحثات پرشور! انتخاباتی هم خنده ام می گیرد هم دلم می گیرد! اینکه برای چه خنده ام می گیرد بماند برای زمانی دیگر ولی می گویم چرا دلم می گیرد! دلم می گیرد که به وعده های پوشالی تمام این کاندیداها دل می بندیم و برای آنکه کاندیدای دلخواهمان به عرصه ریاست برسد هرگونه فعالیتی که از دستمان برآید انجام می دهیم ولی به وعده هایی که خداوند در صورت ظهور مولایمان برایمان محقق خواهد ساخت بی تفاوتیم و وعده های پوشالی ما را فریفته آنچنان که از آینده ای رویایی ولی حقیقی دل کنده ایم. هیچ کرده ایم که درخور آمدنش باشد؟

    سلام علیکم
    خوب هستین انشالله؟
    البته من میتوانم ادعا کنم هیچوقت به وعده های پوشالی کاندیدایی دل نبسته ام! وعده هایی هستند که پوشالی اند. تشخیص دادمشان و بهشان دل نبسته ام. وعده هایی هم پوشالی بودند و تشخیص ندادمشان، ولی باز هم سعی کرده ام دل نبدم و فکر میکنم موفق بوده ام. چون آنهایی که به وعده های پوشالی دل میبندند همینکه وعده عمل نشد، دیگر خدا را بنده نیستند.
    و البته میتوانم ادعا کنم که اصلاً به وعده های خدا بی تفاوت نیستم. حتی اگر برای تحققش کاری نکرده باشم. قطعاً آنچنان که باید توجه نکرده ام امّا بی تفاوت هم نبوده و نیستم.

    در جواب به سوالتان هم باید بگویم که من تقریباً هیچوقت از خودم راضی نیستم و همیشه به خودم غر میزنم که کم کار کرده ام. پس نتیجتاً در این مسئله هم احساس میکنم که متاسفانه کاری درخور نکرده ام.

          امّا نظرتان را از دو زاویه میشود بررسی کرد:

    یکی اینکه در این هیاهوی انتخابات از امام زمانمان غافل نشویم. یادمان نرود که امام زمانمان هنوز منتظر است. و یادمان نرود که او اصل است و این فرع. این حرفتان حق است و من نیز با شما هم سو هستم و از شما متشکرم که در این اشفته بازار تلنگری بر ما زدید و روحی تازه بر این کالبد بی جان دمیدید. یادمان باید باشد که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نیز همیشه تأکید دارند که دل به این قضایای سیاسی کوچک و زودگذر نباید بست.

    امّا رویکرد دیگری را که میشود در سخنانتان دید مبنی بر این است که باید اینها را به کلی ول کرد و گوشه حزنی خزید. به کلی نباید به این مسائل اندیشید و تنها و تنها باید برای ظهور امام زمانمان دعا کرد. آنچه در ادامه میگویم ناظر بر این نگاه است. ممکن است من تلقی اشتباهی از نظرتان داشته باشم که اگر اینگونه است آنچه در ادامه میاید اصلاً به قصد جسارت به شما نیست.

    من با رویکرد دوم مخالفم. نخیر. اصلاً حضور در انتخابات را تکلیف خودم میدانم تا بتوانم در ائتلای جامعه اسلامی و کمک به مسلمین نقشی داشته باشم. من اینگونه به انتخابات مینگرم. من حتی به مسئله ظهور هم شخصی نمینگرم چه آنکه از منظر دوم در نگاه شما نوعی نگاه منفعت طلبانه شخصی مطرح است. من اینگونه نگاه نمیکنم. من میبینم باید رضایت الله و امامش را جلب کنم، پس میکوشم که با تمام وجود جلب کنم. و سؤال، یعنی حضرت ولیّ عصر (ارواحنا فداه) از ما میخواهد امور جامعه مسلمین را به کلی رها کنیم؟ حال آنکه امر خطیری چون انتخاب ریاست جمهوری مملکت اسلامی نیز در میان است. اگر اینطور باشد، کسی که چشم و گوش بسته است و در این بازار مکاره نتوانسته عیار هر شخص را محک بزند، به چه درد امام زمان میخورد؟ آنانکه به کنج غم میخزند و نالان حضور امام زمانشان را میخواهند، به چه درد امامشان میایند؟ اینان فردا همانهایی خواهند شد که به امام زمانشان میگویند تو و خدایت بروید بجنگید ما برایتان دعا میکنیم! این تقدیر و سنت الهی است؛ تبدیل بردار هم نیست...

    در پناه حق پیروز و موفق باشید
    آفرین بر انتخابتان

    سلام
    آفرین بر انتخاب شما نیز
  • محمدرضا توکلی
  • سلام اخوی.رای ما دکتر باقری لنکرانی انشالله.

    سلام بر مردِ سیاست
    انشاءلله
    خدا پشت و پناهت

    سلام رای بنده ایشون؛ چه فایده؟!  من نمیخوام فعلا تبلیغ و تخریب کنم چون امام المسلمین حدودی مشخص کردن برای زمان ومکان ورود این مسائل،

    راستی خوشحال میشم اگه بشناسمتون

    یا علی


    سلام
    بله. درست میفرمایید. اما فکر نمیکنم این مصداق تبلیغ باشه. البته مطمئن نیستم.
    به هر حال تبلیغاتِ غیر رسمی مدت هاست که شروع شده. متأسفانه...
    من هم خوشحالم میشوم شما رو بشناسم.
    اطلاعات من که در قسمت «درباره بنده» حاضر است.
    در پناه حق موفق و موید باشید
    کامران از جنگ میترسید!!!!!
    بعد میخاد بیاد بشه رئیس جمهور مملکت


    سلام برادرم
    خوب هستین انشالله؟
    لطف نمودید آمدید و نظر گذاشتید
    اما تهمت نزنید خواهشا
    نظری را هم که با عنوان رضوان داده بودید غیر قابل نمایش کردم چرا که حاوی افترا بود.
    ممنون از حضورتان
    یا علی
    داداش من دیگه به این راحتی به کسی رای نمی دم.برای این یارو چقدر تو سال 88 و اصلا تو سال 84 ، حرص خوردیم،تبلیغ کردیم، بحث کردیم.خیال می کردیم کولاک است و مرد آرمانی ماست و بهتر از این نیست که نیست.بعد از سال 88 دیدیم که ای آقا ، کم کم دارد آن بتی که از او متصور شده بودیم فرو می ریزد و این آن نیست که می نمود.از همه بدتر این بود که در برابر رهبر ایستاد.

    سلام برادر عزیزم
    حرفتون حقه ولی نگین این حرف رو
    من هم مثل شما. امّا نباید نا امید شد.
    اشتباه از ما بود که بت ساختیم. اون هم یک آدمیه دیگه. بالاخره اشتباه میکنه دیگه.
    شما به آقا نگاه کنین که چطور همیشه امیدوار هستن. ازشون الهام بگیرین. از کسی بت نسازین ولی اینجوری هم نا امید نباشین

    منی هم که رای ام را نوشتم، کلی انتقاد نسبت به همین آدم دارم. اولین و بزرگترین انتقادم اینه که آخرشم آقای لنکرانی برنامه نداره. ممکنه بیاد بشه یکی مثل احمدی نژاد. امّا باز هم نا امید نیستم. صحنه رو که نگاه میکنم میبینم حداقل از لحاظ دین و ایمون به لنکرانی بیشتر از بقیه میتونم اعتماد کنم.

    خلاصه که نا امید نباشین
    از احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی ما باید یاد بگیریم که از کسی بت نسازیم. حتما شنیدید هاشمی رفسنجانی چه بت بزرگی شده بوده. خود بنی صدر را هم اضافه بفرمایید. بنی صدر رو هم خیلیها دوست داشتند و فکر میکردند بت است. امّا اینها همه کم کم منحرف شدند. خدا اینجوری آدما رو آزمایش میکنه. البته ما رو هم آزمایش میکنه. ما هم باید بپذیریم که مثلاً احمدی نژاد اون موقع بهترین انتخاب بود اما بعد خراب کرد دیگه. نباید یکهو از همه چیز دلخور بشیم.

    خلاصه که نا امید نباشین. اینها صحنه آزمایش ماست.
    رأی بدین، خوبشم رأی بدین و همچنان مدافع حزب الله باشین؛ هرچند آزمایشها سخته
    قربان شما
    یاعلی
    سلام .
    زیباست و پرمحتوا
    موفق باشیدو
    در پناه حق
    منتظر نظراتتون هستم.
    چه افترایی برادر من؟
    میشه توضیح بدی؟
    شما دارید تکنوکرات رو به یک معنی دیگه متوجه مخاطب ها میکنید
    آقای قالیباف از لحاظ مختلف اصلا قابل مقایسه با آقای لنکرانی نیست
    چه از لحاظ اجرایی بودن در کار-چه ازلحاظ سابقه مدیریت و چه در مورد بحث ولایتی بودن ایشون!
    ودرآخر یک سوال-آقای لنکرانی در هشت سال دفاع مقدس کجا تشریف داشتن؟؟؟!!!

    سلام علیکم
    من چه تعریفی از تکنوکرات ارایه دادم؟ چه تهمتی زدم؟من به چه کسی گفتم تکنوکرات که خون شما را به جوش آورده؟ میشود عبارت دقیق من را مرور کنید و من را متوجه کنید که چه کسی را تکنوکرات خطاب کرده ام؟ اصلا مگر تکنوکرات بودن بد است؟چرا بد است؟
    خوب نظر شما اینست که گفتید. من هم رای خودم را گفتم. نظرم هم با نظر شما متفاوت است. نیازی هم نمیبینم بخواهم اثباتی کنم. بالاخره صحنه را دیده ام و تصمیم گرفته ام. شما هم صحنه را دقیق ببینید و تصمیم بگیرید.
    و آیا شایسته است شما آقای لنکرانی را که مومن هستند فقط به دلیل انتخاب متفاوتتان مورد هجمه قرار دهید و ترسو خطاب کنید؟
    من نیازی نمیبینم که اثبات شود شخصی در جبهه حضور داشته است. مگر ملاک حال افراد نیست؟ اما اگر خیلی کنجکاوید میتوانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:
    http://www.jebhepaydari.ir/main/index.php?Page=definition&UID=1287769
    در پناه حق
    یاعلی

    سلام مواظب باشیم دوباره بت سازی نکنیم

     

     

    نمیشه بی خیال شد ولی من هم فعلا با همین لنکرانی حال می کنم و ازش خوشم اومده ولی حیف که نه با بت سازی و نه با خوش اومدن و نه با ظاهر خوب و اسلامی و حرف خوب و... خلاصه ملاک حق و حقیقت و تجربه و ولایی بودن هستش و البته ملاک ها را رهبری عزیز فرموده اند که باید گوش به فرمایشات رهبر در مورد ملاک ها بود و بر اساس همون رای بدهیم . و فعلا ترغیب بشیم به این که رای بدهیم تا به موقع انتخاب هم بکنیم

    توصیه می کنم خودم و همه شما را به صبر و حق و تقوی

    یا علی


    سلام بر شما بزرگوار
    بله. حرفتان حق است. من هم با شما موافقم و نباید بت سازی کرد ملاک را باید بر تقوای افراد گذاشت
    هنوز باید صبر کرد
    ممنون نظر خوب و متین شما. انشالله که بتوانیم عمل کنیم و البته بهترین انتخاب را داشته باشیم
    در پناه حق
    یاعلی

    یعنی ملاک انتخاب می شود حضور در جبهه؟

    خب شاید یکی هم داشته پشت جبهه خدمت می کرده به مملکت و ملت.

    ملاک باید خدمت باشد.نه مکان خدمت.

    هرکس در هرجایی که بوده اگر وظیفه اش را به نحو احسن انجام داده باشد تا کنون ، می شود رویش حساب کرد.

    شاید یک نفر تا خود جبهه هم رفته باشد اما به اندازه ی یک شخصی که در پشت جبهه مشغول فعالیت و انجام وظیفه بوده ، به این کشور و انقلاب خدمت نکرده باشد.

    یعنی اگر امام خمینی (ره) الان تشریف داشتند یک عده می فرمودند زمان جنگ حضرت امام کجا تشریف داشتند!؟


    سلام علیکم
    بله. فرمایش شما متین است. البته حضرت امام فرمانده کل قوا بودند و مسئله شان کمی متفاوت است.
    فرمایش شما بطور کلی درست است چون حکم واجب کفایی بوده است و زمانی واجب است که جبهه ها خالی از نیرو باشند.
    در پناه حق پیروز و موفق باشید
    یاعلی

    سلام

    شما که اینقدر از بت سازی بدتون میاد پس چرا از حضرت آقا بت ساختید -  چرا از ایت الله مصباح بت ساختید  -  آقای لنکرانی رو قبول دارید چون وصلشون میکنید به ایت الله مصباح - همین فردا آیت الله مصباح یکی دیگه رو تایید کنند شما هم میرید سراغ اون یکی بدون اینکه فکر کنید چرا؟

    ایا آقای لنکرانی در مورد انتخابات حاشیه داشتند یا نه ؟ واقعا فکر کردند که آقای احمدی نژاد میخواد بیاد جزو کابینه آقای لنکرانی بشه ؟  جبهه گیری های مقابل آقای هاشمی چی؟ ا

    اگه فقط دین و ایمون کافیه ! مگه طلحه و زبیر کم دین و ایمون داشتند؟

    شما چگونه نتیجه گرفتید که دین و ایمون آقای لنکرانی از بقیه بیشتر هستش؟ نکنه شما به یه جایی وصلید که ماها نمی دونیم ؟ الان این افترا به بقیه ی کاندیداها نیست؟

    پس اگه قراره بتی ساخته نشه  سعی کنید که بتی نسازید.


    سلام علیکم
    خوب هستین انشالله؟
    من واقعا بر خودم لعنت میفرستم اگر از حضرت آقا بت ساخته باشم.  خدا مرا نبخشد اگر از آیت الله مصباح بت ساخته باشم. خدا مرا سیه بخت و سیه روز کند اگر حب آقای لنکرانی به خاطر صحبتهای آقای مصباح در دلم افتاده باشد. نفرین خدا تا ابد بر من باد اگر بدون فکر و تحقیق و کورکورانه طرفداری کرده باشم.
    البته طلحه و زبیر دقیقا به دلیل ضعف ایمان شدند آنچه شدند و هیچکس نزد خدا نزدیکتر نیست مگر تقوای بیشتری داشته باشد. آگاه باشید که تنها ملاک نزد خدا تقوا است و بس.
    من خوشحال میشوم اگر افترایی به دیگران زده ام را گوش زد کنید تا متنبه شوم و دیگر تکرار نکنم.
    من حقیقتا از تمام مواردی که به اینجانب نسبت دادید برائت میجویم و اگر مصداق حرفتان را بدانم قطعا خود را اصلاح میکنم.
    امید است شما نیز همینگونه باشید
    در پناه حق

    در ضمن یادتون باشه که آقای قالیباف را نیز دو  هفته پیش مراجع قم تایید کردند .!!!!!!! البته شهردار تهران را نه خود ایشان را.

     

    سعی نکنید کسی را به خاطر حضور در جبهه ای  بالا بکشید . خود افراد هم ملاک اند.

     

    در ضمن کسانی که در دفاع مقدس حضور نداشتند یادتان باشد که حکم ولایی ولی فقیهی را انجام نداده اند.(ما اهل کوفه نیستیم ، علی تنها بماند)


    سلام مجدد
    آقای قالیباف از مدیران قوی روزگارند و آنچه آمار جهانی نشان میدهد گویای همین حرف است که ایشاندر امر مدیریت توانا هستند.
    البته ما همانگونه که از حضرت آقا بت نمیسازیم در حق مراجع عظام تقلید نیز چنین خیانتی نمیکنیم.
    قطعا افراد و سوابقشان بسیار مهم هستند.
    بله. حضور در جبهه واجب کفایی روزگار بوده است.
    در پناه حق
    یاعلی

    سلام حسین جان.ممنون از وقتی که گذاشتی و جواب با دقتی که برایم گذاشتی.

    حسین جان البته من ان شاالله شرکت می کنم .فقط منظورم همون بود که دیگه اون اشتباه رو باید حواسم باشه.

    موفق باشی دوست خوبم.


    سلام بر سعید عزیز
    خواهش میکنم.این چه حرفیه. شما همیشه از هر کار کوچکی زیاد تشکر میکنید. کارهای بزرگ را که دیگر تشکر باران میکنید. همیشه لطف داشتید. انشالله که لایق لطفهای شما بوده باشم
    بله. درست میفرمایید
    در پناه حق
    یا علی
    جناب لنکرانی خیلی انسان مخلص، محترم، و مومنی هستن هیچ شکی نیست ولی خب اینا تنها نمی تونن کافی باشن برا رئیس جمهور شدن.
    حقیقتش وقتی این موجی که ایجاد شده مخصوصا بین بچه حزب اللهی ها(که خودم هم حزب اللهی هستم) برا لنکرانی و مخلص نشون دادن ایشون و... یاد دوران احمدی نژاد میفتم. خب چی بود چی شد ... ، هیچکس یادش نرفته حمایتهای بی دریغ اکثر علما و روحانیون از احمدی نژاد رو... . احساس میکنم برای آقای لنکرانی همون اشتباه داره تکرار میشه، برادر من برنامه هم نیازه، پشتوانه هم نیازه ... خیلی چیزا دیگه باید باشه...
    دوره های قبلی ریاست جمهوری فعالیت انتخاباتی داشتم ولی سنم به رای دادن نمی خورد. این دوره هم برای فعالیت انتخاباتیم و هم رای که می خوام بدم چشمام رو بهتر و واقع بینانه تر باز کردم.  نمی خوام اسیر جو بشم. این نوع حمایت از آقای لنکرانی مصداق بارز اسیر جو شدنه...
    با توجه به شناختی که از همه کاندیدا پیدا کردم اصلح ترین رو حاج محسن رضایی میدونم. و به امید خدا هم برای ایشون فعالیت میکنم و هم رای بنده ایشون هست چون هم احساس میکنم هم ویژگیهای بالای اخلاص و تقوا رو دارن و هم چیزی که ایشون رو از همه کاندیدا متمایز میکنه برنامه های عملی قوی و دارای پشتوانه هست که واقعا بی نظیر هستن.
    با تشکر

    سلام علیکم
    بله. وضعیت در ظاهر آنچنان است که شما توصیف کردید.
    البته حقیر نیز چشم و گوش بسته این انتخاب را نداشته ام و مواردی که ذکر کردید را وارد کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم و البته معتقدم که آقای لنکرانی هم برنامه مدون و دقیقی ندارند اما مزیت بزرگ ایشون فعالیت حزبی ایشان است و البته استفاده از نخبگان متعهد که انسان را امیدوار میکند.
    آقای رضایی هم انسان شریف و نسبتا آگاهی هستند اما حقیقت آن است که اصلاحات اقتصادی مد نظر این بزرگوار از نظر حقیر و بسیاری اقتصاد دانان غیر عملی و دور از واقع است برای مثال ایده اقتصاد فدرالی این بزرگوار بسیار دور از واقع است و البته حتی اگر واقع هم شود به اذعان بسیاری بزرگان دردی از دردهای جامعه را دوا نمیکند.
    البته با وجود همه این موارد آقای رضایی هم انسان شریفی هستند و به ایشان نیز امیدوار هستیم و اگر خدا خواست و رئیس جمهور شدند قطعا از این بزرگوار حمایت میکنیم.
    در پناه حق
    یاعلی
    .
    انشاءالله رای ما نیز...

    انشاءالله
    فرار از جبهه جهاد (جنگ) گناه کبیره است   انفال 16

    حضور در جبهه جنگ واجب کفایی بوده است.
    ضمنا فرار گناه است؛ نه حضور پیدا نکردن در امر واجب کفایی؛ ولی قطع به یقین بدانید که اینجور برخورد شما با یک مومن، گناه است و احتمال دارد با وارد شدن حکم غیبت و نیز تهمت و دروغ، گناه کبیره هم باشد. لینک زیر را ببینید:
    http://www.jebhepaydari.ir/main/index.php?Page=definition&UID=1287769

    لطفاً احترام خود را نگه دارید. نظرات قبلی شما چون خالی از احترام و بعضا همراه با افتراً بود غیر قابل نمایش شد.
    اینجا محل احترام گذاشتن است.
    اگر بگویم من به کاندیدای شما رای میدهم خیالتان راحت میشود؟ یا باز هم مسلمین و مومنین را بی مهابا ترور شخصیتی میفرمایید؟
    شما اگر میخواهید پرخاشگرانه به حیثیت دیگران بتازید، حدّاقل باید هویت خود را روشن کنید نه اینکه با یک عنوان جعلی هر چه از دهان مبارکتان بیرون میاید بگویید و مسئولیتی هم از بابت آنچه گفته اید نپذیرید.
    امیدوارم این ادبیات تند، متکبرانه، بدون سند، همراه با عصبیت و زشتی در کلام را ترک نمایید که مطمئن باشید این کار شما است که گناه میباشد.
    ای کاش جناب جلیلی بیان وگرنه بنده هم به آقای لنکرانی رای میدهم....
    اینهمه کاندیدا و ثبت نام کننده اونوقت واقعا یه مورد اصلح جامع وکامل نیست متاسفانه

    سلام
    البته آقای جلیلی هم اصلح جامع و کامل نیستند. ایشان هم برنامه ندارند و معلوم نیست که یکی مثل احمدی نژاد بشوند یا نه. من از این نظر به آقای لنکرانی بیشتر اعتماد میکنم چون حزبی عمل کرده اند و حداقل حزبی دارند و نیروهای مشخص. اما میتوانم قبول کنم که آقای جلیلی وجهه بیشتری دارند و احتمال دارد رای بیشتری بیاورند.
    در پناه حق
    یاعلی
    اونایی که میگن جناب قالیباف جبهه رو ترکونده و دکتر لنکرانی تو جهاد نبوده اصن گیریم حرف شون درست!
    باشه آقا نبوده...(گرچه به زمانش جواب داره این حرف)ولی میزان حال فعلی است دوستان...
    هنوز4سال نگذشته از تشویشات خیابانی و اغتشاشات...موضع آقای قالیباف یادمون نرفته هاااااااااااااا

    تو مصلای نماز جمعه ی  دانشگاه تهران حاجاقا پناهیان شعار جدیدی رو بعد از شهادت شهید صانع ژاله سر دادند:
    مرگ بر ساکتین....
    که اون زمان یکی از اون خائنین ساکت همین جناب شهردار محترم بود! جناب برادر خلبان با دکترای جغرافیا از دانشگاه آزاد در وقت اداری شهرداری!!!
    دیگه بعد از این همه تجارب تاریخی _ از صدر اسلام تا همین دوران معاصر- خیلی بی بصیرتی میخواد که سابقه جبهه رفتن یا نرفتن یکی رو ملاکی قلبل توجه در بررسی وضعیت حال فعلی اون فرد بدونیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    و چشممون رو بر اینهمه هزینه های هنگفت تبلیغاتی و استفاده از روزنامه همشهری یرای تبلیغ بعنوان معیاری از حال فعلی ببندیم!!!!!!!

    بوی خلوصه یک بسیجی مجاهد فی سبیل الله از رفتار و منش جناب شهردار به مشام نمیرسه...
    کجایند مردان بی ادعا؟!!

    سلام علیکم خدمت شما
    من با عمده نظر شما موافقم امّا یک نصیحت را از من پذیرا باشید. خونسردی خودتان را حفظ کنید. خواهشاً با متانت و احترام سخن بگویید. مقولاتی مانند انتخابات آنقدر حساس و تنش زا شده اند که بهتر است ما خودمان دیگر تنش ایجاد نکنیم.
    امیدوارم همیشه پیروز و موفق باشید
    یاعلی
    جلیلی آمد

    الخیر فی ما وقع
    به یکی نصیحت کردید خونسردی اش را حفظ کند,
    خودتون به این حرف عمل میکنید واقعا؟انصافا؟وجدانا؟

    سلام علیکم
    حتی اگر نکنم هم دلیل نمیشود که به دیگری این مهم را توصیه نکنم.
    اما جواب سوالتان که میکنم یا نمیکنم را از من نپرسید. از دیگران بپرسید.
    اما به نظر خودم در اکثر مواردی که باید باشم، اینگونه هستم، واقعا، انصافا، وجدانا.در بیش از نود درصد اوقات حقیر خونسرد هستم و قطعا نزدیکانم نیز واقف هستند که شخصیت من یک شخصیت اصولا ساکت، کم حرف و تقریبا منزوی است.
    در پناه حق پیروز و موفق باشید
    یاعلی
  • محمد حسین متالهی اردکانی
  • سلام

    اینکه باب شود که نماینده اصلح ، نماینده ی نماینده ی حزب الله یا نماینده ی جبهه حق باید مستقل باشد ، رسم بدیست . فرهنگ غلطیست

    مصلحت بالا تر فعلا فکر می کنم اجماع حزب اللهی ها روی آقای جلیلی است.

    ولی معتقدم دعوت بسیاری از رفقای ما از جلیلی با تاکید بر حضور مستقل کار جالبی نبود.

    یا علی




    سلام
    بله
    دقیقا با شما موافقم. کار باید حزبی باشد و عقل جمعی دخیل باشد. شاید اگر احمدی نژاد هم حزبی عمل میکرد هیچوقت اینطوری نمیشد. 
    یاعلی

    ببین گل پسر من کاری ندارم که آقای لنکرانی جبهه رفته یا نه!

    ترور شخصیتی اینه که شما بیای آقای جلیلی رو با آقای احمدی نژاد مقایسه کنی!

    ترور شخصیتی اینه که شما با وجود حمایت های امام خامنه ای از احمدی نژاد اینگونه این شخصیت را تخریب می کنی !

    یه حدیثی از امام رضا علیه السلام داریم که می فرمایند: هر مجرمی حتی اگر جرمش بر همگان آشکار باشه  قبل از محاکمه باید فرصت دفاع بهش داده بشه.

    آیا رفتارهای شما با این شخصیت ها درست بود؟

     


    سلام علیکم
    از نظرات قبلی شما مشهود است که کاری به جبهه و جنگ رفتن آقای لنکرانی ندارید!!!
    من کجا دقیقاً آقای احمدی نژاد را ترور شخصیت کردم؟
    با مصداق سخن بگویید تا بشود قضاوت کرد و گرنه سخنتان مصداق دقیق افترا است.
    هر وقت آموختید با ادبانه در یک جمع عمومی سخن بگویید نظراتتان حذف نمیشود.
    عجب بحث دااااغی!

    سلام
    شاید نباید بحث کنم
    نصیحتم بفرمایید!

    برگردید به این نظر از بانو

     

    اینکه این آیه از قرآن رو گذاشتم در جواب اینه که اگر عده ای جنگ نرفتند به خاطر مسایلی که اهمیت آن کمتر از جنگ بوده .

    شما که میگید آقای لنکرانی جنگ رفتند ، چرا اینگونه جبهه میگیرید؟

     


    خوب، این نظر شخصی به نام بانو است و ربطی به من ندارد. چیزی گفته است و من هم جوابی دادم ام. چه تروری صورت گرفته؟

    تا اینجا برخی نظراتتان که کمی بهتر از باقی نظرات بودند با مساحمه تایید شدند. ولی از این پس اگر مشاهده کنم نظراتتان تنش زا هستند قطعاً حذف میشوند. اگر واقعاً میخواهید بحث عقلانی کنید این بار با ادبیات مناسب بحثی خوب را پیش میگیرم و در غیر این صورت از همین جا با شما خداحافظی میکنم.

    در پناه حق پیروز و موفق باشید
    سلام بر همه خوانندگان عزیز
    لطفاً دقت فرمایید
    مقولاتی مانند انتخابات آنقدر حساس و تنش زا شده اند که بهتر است ما خودمان دیگر تنش ایجاد نکنیم. از همین رو و به دلیل اینکه برخی قصد ایجاد تنش در این بحثگاه عقلانی را دارند؛ به هر نظردهنده ای که با بی احترامی سخن بگوید اجازه‌ی بحث داده نمیشود و نظراتش جزء هرزنامه قرار میگیرند مخصوصاً اگر فرد خاطی با نام جعلی وارد بحث شده باشد.

    امیدوارم زین پس شاهد چنین نظرات متکبرانه و تندی نباشیم و به دوست عزیزمان هم از همین کامنت اعلام میکنم که دیگر اگر طبق روال گذشته نظر بگذارند قطعاً نظرشان را حذف شده خواهند یافت.
    در پناه حق
    یاعلی

     

    اگر یک مطلب از نوشته های بنده رو بیارید که بدون سند بوده باشد یا غیر علمی باشد یا تهمت و افترایی به کسی شده باشد ، همین جا قول میدهم که دیگر در وبلاگ شما نظر نگذارم!


    رجوع کنید به این نظر:

    این اولین نظر شماست که اینگونه شروع میشود:
    شما که اینقدر از بت سازی بدتون میاد پس چرا از حضرت آقا بت ساختید.

    ما کی بت ساختیم؟ چرا دروغ میبندید؟من اصلا از حضرت آقا چه گفتم؟ این دقیقا تهمت و افتراست و من تا همینجا شما را تحمل کردم.
    پس لطفاً اگر مرد هستید، دیگر نظر نگذارید و اگر نیستید که با ارسال نظر دوباره نشان دادید که نیستید؛ من آنقدر مرد هستم که دیگر نظراتتان را تایید نکنم.
    خدا حافظ شما
  • محمدرضا توکلی
  • به گزارش رجانیوز به نقل از صابرنیوز ،امروز بعد از ظهر شورای مرکزی جبهه پایداری به دیدار علامه مصباح رفتند و آیت الله مصباح در این دیدار بیانات ‏مهمی را فرمودند که قسمتی از این بیانات در ادامه تقدیم می گردد:
    علامه مصباح در این دیدار این گونه اظهار داشتند : من در پیشگاه الهی شهادت می دهم در بین کسانی که در یازدهمین دوره ریاست جمهوری کاندیدا شده اند جناب اقای دکتر لنکرانی ‏اصلح هستند و امیدوارم که این شهادت برگ زرینی درنامه 80 ساله من باشد.ایشان در بخشی دیگر از سخنان فرمودند : برخی از افرادی که کاندیدا شدند من به آنها ارادت دارم و آنها نور چشم من محسوب می شوند اما برای این کار مناسب نیستند ولی ‏بینی وبین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی شناسم.

    سلام بر مرد سیاست
    احسنت
    بله. این سخن آخری شاهکار صحبتهای استاد مصباح است در حمایت از استاد باقری لنکرانی.
    خدا خیرتان دهد
    در پناه حق
    معیار شما برای انتخاب؟
    یحتمل نامه ی طلاب به آقای مصباح رو خوندید,و قطعا شما هم خبر دارید برگ زرین دیگری هم بوده...

    سلام
    بله. خواندم. خدمت شما عرض کنم که اولا آقای مصباح هم اشتباهاتی داشته اند و من هم قبول دارم اما به نظر حقیر خط مشی کلی آن بزرگوار درست بوده و هست. اگر به گذشته برمیگردیم باز به نظرم احمدی نژاد نسبت به باقی اصلح است. احمدی نژاد هم اشتباهاتی داشته است اما هنوز هم قابل احترام است و حقیر به ایشان احترام میگذارم. مخصوصا احمدی نژاد سال 84 واقعا قابل احترام است.
    بگذریم. معیارهای من:
    اول و اصل این است که ایشان چه در گفتمان و چه در عمل انسان با تقوایی هستند و این از وجناتشان پیداست. البته کاندیداهای دیگری نیز حائز این مورد هستند.
    مهمترین: هوش و نبوغ کم نظیر آقای لنکرانی. ایشان در سن 34 سالگی استاد تمام شدند. استاد تمام یعنی فول پروفسور. برخی سایتها هم مسخره کرده اند ولی حقیقت است. ایشان واقعا انسان خردمندی هستند. برخی دکترای عمومی میگیرند دیگر خدا را بنده نیستند حالا شما ببینید این شخصیت که فوق تخصص و استاد تمام است چطور در مقابل علمای اسلام مؤدبانه حاضر میشود. علمای اسلام که جای خود دارند، ببینید چطور مؤدبانه در برابر دیگران حاضر میشوند. آنقدر دوست داشتنی و عزیز هستند که آدم باورش نمیشود این آدم یک نابغه مملکتی است اینطور برخورد میکند. این نشان از تقوای ایشان است.
    فعالیت حزبی شان: تا آنجایی که میدانم هیچکدام از دیگر کاندیداها حزبی ندارند که چنین قاطعانه به نماینده شان ایمان داشته باشند. شما حمایتهای جبهه پایداری را در سایت رسمی شان ببینید. جدای از این اعتماد به نماینده شان، عملکرد حزب نیز تا بحال در کل مثبت بوده است. یعنی این شخص هم خودش تا بحال در کل مثبت بوده است و هم حزبش و هم قریب به اتفاق اعضای حزبش چنین عملکرد مثبتی داشته اند. وجود نیروهای خوبی که در این حزب هستند بسیار به انسان قوت قلب میدهد. شاید بتوان گفت مورد انتقاد ترین فرد حزب آقای محصولی است که باز ایشان هم انسان قابل احترامی است.
    این انسان از جاهای کوچک به اینجا رسیده است و این ویژگی در احمدی نژاد نیز وجود دارد که مزیتی است.
    در امر وزارت خوب عمل کردند و میشود گفت از وزرای محبوب دولت نهم بودند.
    و ویژگیهای فردی دیگری که میتوانید در سایت حامیان مردمی ایشان مطالعه فرمایید.

    البته من معتقدم در این دوره از انتخابات باید بین انسانهای خوب و خوبتر انتخاب کنیم که این کار بسیار سخت است. عقیده من تا به اینجا این است که این عزیز از دیگر بزرگواران خوب تر هستند و الا باقی بزرگواران نیز خوب هستند و به شخصه بهشان احترام میگذارم.

    در پناه حق پیروز و موفق باشید
    یاعلی
    سلام,چه بگویم؟ ما خودمان هم در خانواده برنامه داریم!!من ولی خیلی بحث نمیکنم.خیلی هنرکنم کلاه خودم را باد نبرد!!

    سلام
    حالا کلاهتان کیست که مراقبید باد نبردش؟!!!: دی
  • حسین رضائی فرد
  • رای من هم دکتر است.....اما از نوع جلیلی....

    سلام بر شما
    به دکتر جلیلی احترام میگذارم. شخصیت بسیار مفیدی هستند.
    از برکات این انتخابات حضور سلایق گونه گون است.
    در پناه حق
    یاعلی
    به نظر من کاندیدایی که شما دارید ازش حمایت میکنید و تبلیغشو میکنید واقعا هیچ گونه کارایی و بازدهی نه برای مردم و نه حتی برای این نظام به اصطلاح دموکراتیک و اسلامی نخواهد داشت
    آزمودن فرمول نحوه روی کار امدن احمدی نژاد مطمئنا در این دوره جواب نخواهد داد،مردم نسبت به 8سال پیش خیلی درک سیاسی و عقلیشون افزایش پیدا کرده.مطمئنا این دفعه فریب حرفها و تبلیغات امثال اقای مصباح و گروه جبهه پایداری نخواهند خورد و حتی اگه اقای مصباح باز هم مدعی بشه که اقای جلیی و یا اقای لنکرانی از طرف امام زمان به ملت هدیه شدند(مثل حرفهایی که در سال84 راجع به احمدی نژاد میزدند ایشون) ملت ایران هرگز فریب این حرفها رو نمیخورند.
    این روزها در فضای سیاسی کشور غلغله ای برپا است،قبل ورود اقای هاشمی به صحنه همه  اصولگرایان و ارزشی ها و پایداری ها طوری گارد گرفته بودند که هاشمی نیا که اگر بیایی فلان میکنیم و فلان میشود و دیدیم که بعد از ورد ایشان هم تخریب ها دوچندان شد و طوری اقای هاشمی رو میکوبند که انگار نه انگار همین اقای هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت همین نظام است!!!یعنی مجلسی که اگر سه قوه به اختلاف بخورند و شورای نگهبان هم نتونه مشکل رو حل کنه برای تصمیم گیری نهایی خدمت همین مجس و در راس اون اقای هاشمی میرسن!!!پس واقعا این همه حرف و حدیث اگه واقعیت داشته باشه اقای خامنه ای نباید درنگ کنه و هرچه سریعتر اقای هاشمی رو از سمت به این مهمی و حساسی برکنار کنه و اگه این ها واقعیت نیس ایا این نمونه بی اخلاقی و ابروبری نیست؟!!ایا دین ما اسلام اجازه همچین کار رو به کسی میده؟!!نمایندگانی که باید دغدغه شون در این شرایط حل مشکلات معیشتی مردم باشه به فکر امضا جمع کردن و تخریب چهره هاشمی هستند؟!!
    بالخصوص همین اقای رسایی که خیر سرشون روحانی هستند و به دین  و قواعد اخلاق دینی و سیاسی باید اشنا تر باشند!!!
    چه نیازی به این نامه نگاری ها است چه نیازی هست که نمایندگانی که در بیشتر جلسات در خواب ناز هستند به فکر بیفتند که ای داد بیداد نامه بدیم به شورای نگهبان که تایید نکنید!!!
    مگر شما مسولیتتان تایید و عدم تایید است شما وظیفه قانونگذاری دارید به وظیفه خود برسید  و تو رو به خدا 30%از وظایفتون رو هم شده انجام بدید نا بلکه گرهی از کار مردم باز بشه!
    بگذاریم هاشمی و حتی مشایی بیاییند مردم شعور و درک سیاسیشون به مراتب از اکثر نمایندگان ما بالاتر و خودشون به خوبی میتونند تشخیص بدن...
    و مطمئن باشید مردم دیگه به صاصوگرایان اعتماد نخواهند کرد و منی هم که در سال 88 به اقای احمدی نژاد رای دادم الان اون دوره ای که برای ایشون تبلیغ کردم و حنجره پاره کردم رو جزو سیاه ترین دوران زندگیم میدونم و از اقای موسوی و کروبی و خاتمی خجالت میکشم که چگونه در اون دنیا جوابگو خواهم بود...
    در مورد مشایی بگم که مردم هیچ اقبلالی به ادم ضعیف و بی بنیه ای مثل مشایی ندارند(من با خیلی ها صحبت کردم حتی افراد بی سواد هم از این فرد متنفرند!!!)

    پیروزی با هاشمی خواهد بود اگر همان چیزی از صندوق ها بیرون بیاد که مردم داخل صندوق انداختند...
    ببخشید طولانی شد
    علی یارت




    سلام علیکم
    همانطور که فرمودید ما نیز تمام بی حرمتی ها را محکوم میکنیم. معتقدم به آقای رفسنجانی بی حرمتی های زیادی شده است و این بی حرمتی ها را رسانه های اصلاح طلب در دوران خاتمی شروع کردند. من به آقای رفسنجانی احترام میگذارم به این حداقل دلیل که حکمی از ولی فقیه جامعه دارد و چون ولی فقیه به ایشان اعتماد کرده اند من هم به اعتماد این رهبر فقید و بزرگوار به آقای رفسنجانی احترام میگذارم.
    اگر نظر من را در باب بی حرمتی ها میخواهید بدانید بروید مطلب سگ وبگرد را بخوانید.
    من بی حرمتی به هیچ یک از آقایان رفسنجانی، خاتمی، موسوی، کروبی، را تایید نمیکنم و ایضا بی حرمتی به آقایان احمدی نژاد، مشایی را نیز و بیش از همه بی احترامی به
    عالمانی چون حضرت آیت الله مصباح را نمیپسندم.

    به قول آقای لنکرانی در این دور مردم بالغ شده اند و دیگر به نقد اشخاص اکتفا نمیکنند و توهین به افراد را بر نمیتابند بلکه در این دوره مردم به نقد گفتمانها اهمیت میدهند و بین گفتمانهای موجود، گفتمان احسن را بر میگزینند. در نقد گفتمانها به اشخاص نیز توهین نمیشود. (نقل به مضمون)

    یاعلی
    سلام
    چند روزی نیومده بودم اینجا،ولی گویا بحث انتخابات اینجا بیشتر از هر جایِ دیگه ای داغ شده!! اوایل که این پستو گذاشته بودین انقدر بحث بالا نگرفته بود!! خوبه!!
    ولی من به دکتر جلیلی رأی میدم!!
    پیروز باشید...


    سلام
    به لطف دوستان اینجا اصطکاک زیاد است همین میشود که داغ میشود.
    انشالله که خیر است.
    الخیر فی ما وقع
    یا علی
  • در جستجوی حقیقت...
  • من هم تا اینجا احتمالا به لنکرانی رای می دم؛ اما...
    http://www.beytoote.com/news/politics-social/political-news5735.html

    اوّل از همه سلام
    انتقاد این برخی دانشجویان به جاست.دوست عزیزی که با نام .. نظر گذاشتند هم به این نامه اشاره کردند. خوب انتقاد صحیح است. بنده هم معتقدم تعریفات آقای مصباح در برخی موارد رو به افراط گذاشته است و بهتر است اینطور نباشد. باید با خود ایشان در میان گذاشت.
    امّا آنچه واضح است این است که خطّ مشی کلّی این عزیز بزرگوار درست بوده و هست.
    با چند انتقاد صحیح و چند اشتباه نمیشود یک انسان را بطور کامل تخطئه کرد. هیچکس معصوم نیست. آقای خامنه ای هم قطعاً اشتباه داشته اند امام هم همینطور و خیلی کس ها.
    امام جامعه که میگوید کتابهای آقای مطهری بدون استثناء انسان ساز است نمیخواهد بگوید که این بزرگوار معصوم بوده اند و هیچ خطایی نداشته اند. کما اینکه در اصول و اندیشه های بنیادین آقای مطهری مشکلی نداشته اند. اما در این روزگار وقتی کتابهایشان را میخوانیم میبینیم برخی نظرات جزئی شان هم اشتباه است امّا این اشتباهات جزئی به معنای «انسان ساز نبودن» نیست.
    امیدوارم که شما هم پیروی خط مشی کلّی درست باشید و نه جزئیاتِ اشتباه که هیچکس خالی از اشتباه نیست. به قول آقای لنکرانی، به گفتمان اصلح رأی بدهید.
    در پناه حق
    رایتون صلاحیتش رد شد!!!!!

    سلام علیکم
    این حرف کذب است. دلیل قانونی و شرعی برایش موجود نیست تنها گمانه زنی است.
    ایشان با کمال احترام انصراف دادند
    بین آقای جلیلی و آقای قالیباف باید یکی رو انتخاب کرد.ولی خب آقای قالیباف از نظر عملکردی و سابقه ی مدیریتی بسیار خوب عمل کردن هم تو ناجا و هم تو شهرداری ولی آقای جلیلی تا الان عملکردی نداشتن که بخوایم بر اون اساس تصمیم بگیریم.واقعا موندم سر دو راهی......

    سلام
    نظرتون جالب توجه است.
    اما سوابق آقای قالیباف شمشیر دو لبه است. درست است که نشان از قوای عملیاتی این بزرگوار دارد اما از طرف دیگر نشان از مغفول ماندن موضوع مهم فرهنگ در نظر ایشان است چنان که شهر تهران اینگونه است.

    قبول ولی به نمی دونم چطور باید به آقای جلیلی اعتماد کنم از نظر عملکردی هرچند خیلی دلم می خواد به ایشون رای بدم......

    سلام
    بله. نکته ای را سید طه گفت که باید در نظر داشت.
    اما من هم مثل شما هستم. نمیدانم.
    شاید سخنان گروهی مثل جبهه پایداری و آقای مصباح و پناهیان و دیگر افرادی که میتوان بصیر نامیدشان بتواند روشن کننده راه باشد. 
    سلام
    "یه دوست" عزیز!
    می دانیم که طرف حساب ما در دنیا و آخرت فقط خداست. باید بتوانیم در برابر خدا پاسخ‌گو باشیم. حجت شرعی می‌تواند پاسخ شما باشد در برابر خدا. حضرت آقا فرمودند که اگر حجت داشتید و رأیتان اشتباه از آب درآمد باز هم ضرر نکرده‌اید، خیالتان راحت است.
    پس به نظر من اگر مجتهد هستید خودتان بیابید که چگونه می‌توانید رضایت خدا را جلب کنید و اگر نیستند، به مجتهد عادل خداترس جامع الشرایط در این زمینه مراجعه و از او تقلید کنید. این روش فقهی دین ماست دیگر، نیست؟!
    یادتان باشد نگرانی بندگان خدا، فقط رضایت خداست، نه هیچ‌چیز دیگر!
    یاعلی
    سلام.
    رای من آقای قالیباف هست...
    اصلا ما فرض میکنیم آقای جلیلی صاحب کراماتی هستند به قاعده ی آیت الله بهجت
    مهم اینجاست که ما میخوایم رییس جمهور انتخاب کنیم و نه رهبر معنوی....


    سلام
    درست است اما آقای جلیلی هم در شورای امنیت ملی نماز شب نمیخواندند. سابقه اجرایی دارند.
  • محمدرضا توکلی
  • http://amirihosain.blogfa.com/post-356.aspx
    سلام برادر.این مطلب را بخوانید شاید کمکتان کرد.






    سلام برادر
    بسیار ممنون. لطف کردی.
     خواندم و استفاده بردم.
    الخیر فی ما وقع

    اصلا مگر آقایون 1+2 که اعتلاف  کردند قرار نبود یکی را بفرستند ؟مگر گفتمان مشترک نداشتند که اعتلاف کردند پس چه شد؟

    در رد 1+2 همین بس که اول کاری خراب کردند.منطق اعتلاف در منطق اسلامی ما نمی گنجد.چون اگر یه نفر با حس وظیفه  واصلح دانستن خودش  کاندید شده پس اعتلاف به چه معناست؟

    اون موقع که تنها کسی که مسئولیت نشوندن هواپیمای ریگی رو تو ایران قبول کرد دکتر جلیلی بود  براش بنر وکتابچه چاپ نکردن چون اهل این حرفا نیست.

    وقتی بازرس وزارت خارجه بود 17 تا سفیر رو که مشکل داشتن بی سر وصدا برکنار کرد نیومد سروصدا کنه ،چون  جلیلی اهل سر وصدا کردن وجو دادن نیست.

    رای من دکتر جلیلی.


    رای شما محترم است اما در مورد دیگران اینقدر سریع قضاوت نکنید. هرچند به نظرم ائتلاف جالبی نیست و باید نقد شود

    از پندتان متشکرم ،البته اقای حداد که در مناظره سیاسی گل کاشتن و بعدا گفتن حمایت از گفتمان انقلاب رو  به اعتلاف ترجیح می دن.

    دکتر جلیلی وحداد دیروز انصافا  خوب ظاهر شدند.مناظره   هم که تموم  شد تنها اقایان جلیلی و حداد سازمان رو ترک نکردن ونماز اول وقت  را آنجا خواندند به امامت حداد.

     


    سلام
    اطلاعات جالبی بود
    بله. من حقّا ً رأیم مقداری به حداد چرخید. در مناظره دیروز بهترین بود در عین اینکه تند و خشن هم نبود
    انسان خوبی است.
    الخیر فی ما وقع. حقیقتاً میزان رأی ملت است. هرچه ملت بگوید.
    یاعلی
    رای ما دکتر جلیلی

    انشاءالله

    محاسبه نسبتا موشکافانه ای بود !

    رای آقای رضایی شاید کمتر باشد به نظرم آقای ولایتی بیشتر رای می آورند

    البت رای اصلی ها خیلی فرقی نمیکند ..از رضایی یک میلیون کم میکنیم میریزیم پای حساب آقای ولایتی!

    به نظر شما کارشناسان آمار بانک مرکزی هم اینطور حساب کتاب میکنند؟؟!!

    یک موضوع دیگر البته:اگر ملاک را سال 88 نگیریم و ملاک بشود دو سه دوره قبلی وضع کمی فرق میکند

    الخیر فی ما وقع!!

    یاحق

    بعله مردم ما خیلی غیرقابل پیش بینی اند... 


    سلام
    اگر بانک مرکزی اینجوری محاسبه کنه که وضعیت کشور واویلاست! :دی
    انشالله که خیر است
    دو سه دوره قبل را اطلاع چندانی ندارم و گرنه یک محاسبه ای روی اونها هم میکردم! :دی
    خدا بزرگتر است
    در پناه حق
    یاعلی
  • محمد حسین متالهی اردکانی
  • salam
    khataye mohasebeye shoma kheili ziade . chizi ke vazehe ine  ke be ehtemale kheili ziad domarhalei mishavad . felan ghalibaf avale va rohani dovom. tebghe akharin nazar sanji ha . vali rohani dar hale roshde

    be nazare bande agar rohani va ghalibaf beran marhale dovvom . ehtemale entekhab shodane rohani kam nist

    ya ali


    سلام
    توقع نداشتم بگی خطا زیاده. آخه مرد مومن فکر میکنی خودم نمیدونم خطاش زیاده؟ اینکه یک محاسبه دقیق نیست. تابلوئه که تقریبی و پر از خطاست. گفتن نداره. فقط ایجاد نگرانی میکنه.
    توکلت علی الله
  • محمد صابر نی ساز
  • قطع قریب به یقین هیچ کسی یک ضرب رای نمیاره

    هیچ نظرسنجی اینو نشون نمیده
    هرچند نظرسنجاها معتبر نیستن
    تو آخرین نظرسنجی تبیان که تقریبا معتبرترین نظرسنجیه جلیلی اول شده بود(دو سه روز پیش)
    ممنون سید طه.........نظرم قطعی شد انشاالله دکتر جلیلی............
  • محمد حسین متالهی اردکانی
  • تو همه نظر سنجی ها رای بالاتر از 25 وجود نداره و ممکن نیست کسی دور اول رای بیاره

    خطاش خیلی زیاده یعنی نظرسنجی های غیر معتبر هم بیشتر از پیش بینی شما قابل اعتمادند

    منظورم این بود که خیلی خیلی خطاش زیاده!

    سلام
    بله. احتمالاً به دور دوم میکشد. من اون رو که نوشتم بعد فکر کردم دیدم طبق همین تقسیم آرائی که انجام دادم هم امکان نداره کسی دور اول رئیس جمهور بشه. و اون جمله رو پاک کردم که متاسفانه وقتی برگشتم دیدم هنوز هست! احتمالاً از مزایای دایال آپ است! وقتی ثبت کردم اینترنت قطع شده بوده.
    خلاصه. از همین محاسبه غلط هم میشه فهمید کسی دور اول رئیس جمهور نمیشه.
    و اینکه این پیش بینی من نیست. خوب معلومه که منم به نظرسنجی ها بیشتر میتونم اعتماد کنم. امّا این محاسبه رو بعنوانِ یک مکمل وقتی بگذاری کنار نظر سنجی ها اونوقت تکه های پازل کنار هم چیده میشن. شما از یک محاسبه با اینهمه پیش فرضهای غلط چه انتظاری دارید؟ وقتی این محاسبه 3 نفر اوّل رو میتونه برآورد کنه یعنی این محاسبه بسیار در نوع خودش دقیقه!(با توجه به پیش فرضهایی کاملاً سابژکتیو و ذهنی و با نوعی نگاه مردم‌نگارانه) توقع از این محاسبه این نیست که نفر اوّل را با اختلاف آرای درست نشان بدهد. چندتا نتیجه خوب و قابل اعتماد میدهد: 1-انتخابات دور دوم میرود 2- آرای روحانی رو نمیشود نادیده گرفت(کما اینکه طبق همین محاسبه قبل از کناره گیری عارف میشد نادیده گرفت) 3- رقابت بین قالیباف، روحانی و جلیلی است. 4- با کنار هم گذاشتن این محاسبه با نظر سنجی های معتبر میتواند این مهمترین پیش بینی را کرد: یا قالیباف، روحانی و یا جلیلی، قالیباف به دور دوم میروند.
    اینها مواردی است که یک محاسبه غلط با پیش فرضهایی آنچنانی دارد نشان میدهد و میتوان ادّعا کرد با وضع موجود بی ارتباط نیست.
  • محمد حسین متالهی اردکانی
  • به گزارش تریبون مستضعفین «عارف انصراف داد.» این خبر کوتاه، هرچند از قبل هم قابل پیش‌بینی بود، اما تاثیر بسیاری بر جامعه رای دهندگان داشته است. یعنی دقیقا همان چیزی که مورد نظر اصلاح‌طلبان بوده و روی آن حساب باز کرده‌اند. درواقع، انصراف (یا به قول بعضی‌ها اخراج) عارف از کاندیداتوری، دو نتیجه مطلوب برای اصلاح طلبان دارد.

    اول آن که آرای آنان در سبد روحانی جمع می‌شود و بدین ترتیب هرآنچه در توان داشتند را در حمایت از روحانی به میدان می‌آورند.
    اما دستاورد دوم و عموما مغفول مانده، بسیار مهمتر از دستاورد اول است. باید گفت اصلاح‌طلبان که از عدم استقبال جامعه از خودشان مطمئن هستند، ترجیح می‌دهند به هر نحو ممکن از روی کارآمدن یک کاندیدای اصولگرا که برای زنده نگاه داشتن گفتمان انقلاب اسلامی تلاش می‌کند، جلوگیری کنند.
    آنان می‌خواهند با ایجاد دوقطبی بین روحانی و اصولگرایان، آرای اصولگرایان را نیز در یک سبد جمع کنند. چرا که حدس می‌زنند در این صورت بیشتر آرای سایر کاندیداها به سمت قالیباف حرکت خواهد کرد. البته این اتفاق، روی دومی هم دارد که اتفاقا هدف مهم‌تر اصلاح طلبان نیز هست، و آن چیزی نیست جز کاهش محسوس آرای جلیلی.
    از آنجا که در شرایط معمولی احتمال حضور جلیلی و قالیباف در مرحله دوم انتخابات بسیار زیاد است، اصلاح‌طلبان می‌خواهند با ایجاد دوقطبی اصلاح‌طلب-اصولگرا مانع حضور جلیلی در دور دوم شوند. چرا که رشد آرای جلیلی از زمان آغاز تبلیغات نشان می‌دهد که اگر وی به دور دوم صعود کند، شانس زیادی برای رئیس جمهور شدن دارد.
    به عبارتی باید گفت اصلاح طلبان سعی دارند به جای یک باخت قطعی و حذف در مرحله اول انتخابات، بازی را به یک تساوی بکشانند تا شاید در مرحله دوم آرای بیشتری را در سبد خود جمع نمایند. البته آنان می‌دانند که در هرصورت برنده انتخابات نخواهند بود. اما توان این را خواهند داشت که بعدها روی آرای خود مانور داده و سهم‌خواهی سیاسی کنند.
    با این حال، اصولگرایان باید توجه داشته باشند که حتی در صورت شکل‌گیری دوقطبی اصلاح‌طلب-اصولگرا، باز هم هیچ کدام از کاندیداها دارای رای کافی برای رییس جمهور شدن در مرحله اول انتخابات نیستند. چراکه حداکثر رای نفر اول انتخابات در مرحله اول، بر اساس تمام نظرسنجی‌هایی که تا امروز انجام شده، کمتر از ۲۵ درصد است که اختلاقف  فاحشی با عدد ۵۰درصد دارد و حتی با تغییر آرا نیز هیچ کاندیدایی به این عدد نخواهد رسید.
    این در شرایطی است که باتوجه به رشد آرای جلیلی در روزهای اخیر، می‌توان مطمئن بود که وی دارای رای کافی برای حضور در مرحله دوم انتخابات است. ولی اتفاقا توجه به «شایعه رای آوردن روحانی»، نتیجه مورد نظر اصلاح‌طلبان را به دنبال خواهد داشت و باعث ریزش شدید آرای جلیلی به نفع قالیباف و در نتیجه رای آوردن روحانی در مرحله اول خواهد شد. این همان چیزی است که اصلاح‌طلبان روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و آن را به یک شایعه جدی تبدیل کرده‌اند.
    لذا به نظر می‌رسد که در شرایط حاضر، تغییر رای از جلیلی به قالیباف فقط به نفع اصلاح‌طلبان خواهد بود. اما اگر طرفداران جلیلی به خود وی رای دهند، یا موفق می‌شوند او را به مرحله دوم انتخابات ببرند، که در این صورت حتی احتمال رئیس جمهور شدن وی وجود خواهد داشت. یا (در بدترین شرایط و کمترین احتمال) باز هم روحانی و قالیباف به مرحله دوم خواهند رفت که در این صورت، هنوز فرصت برای تغییر رای وجود خواهد داشت.
    پس بهتر است طرفداران جلیلی از ترس مرگ، خودکشی نکنند.


    به رفقایی که قالیبافی هستند میشه با همین استدلال گفت دور اول به جلیلی رای بدهند

    همچنین اگر رای کسی رو از روحانی به قالیباف تغییر بدیم خیلی خوبه چون رای روحانی هیچ وقت به جلیلی تغییر نمی کنه


    یا علی


    البته این استدلالی نیست که بشود با آن قالیبافی ها را به سمت جلیلی کشاند.اگر این استدلال بتواند جلیلی ها را پای رأی خودشان نگه دارد به وظیفه خود انجام داده است.
    چیزی تا انتخابات نمانده

    خدا بزرگتر است

    خرداد پر حادثه

    درچند قدمی  دولت اصلاحات.

    نایین آمدن رخ ارز وسکه

    تنش زایی بین اصولگرایان

    بیانه های جدید  خاتمی .

    شعار ازادی تصنعی

    جام زهر وخون دل های آق

    وای،خدایمان به داد برسد.

     

     

     

    اصلاحیه:

    پایین- نرخ - آقا

    عذر میخام حالم زیاد خوب نیست .


    سلام
    غصه ندارد برادر
    خدا بزرگتر است
    باور داشته باش که الخیر فی ما وقع
    سلام
    با پاراگراف آخرش خوب حال کردم البته اون تیکه اپوزیسیون شدن رو تند روی میدونم
    ما با تمام وجود کمکش میکنیم که کشور رو بسازه و اگر جایی از خط قرمزامون پاشو فراتر گذاشت جون بر کف پای میدون میایم
    و البته جبهه این دفعه جبهه فرهنگیه باید وبلاگامون رو گسترش بدیم
    منم اگه خدا بخواد و دوستان(مخصوصا حسین عزیز) کمک کنه یه وبلاگ بزنم
    امیدوارم روحانی و هاشمی جای پای محکمی به اصلاحاتی های تندرو ندن...
    امشب که تهران شعار سیاسی داده بودن یزد و بقیه جاها هم که بزن برقص بود
    جشنی که توش دل امام زمان به درد بیاد جشن نیست عزاست
    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام
    چه خوب گفته :"آغاز ِ 8 سال دفاع مقدس گرامیباد" ...
    نیمه ی پر لیوان رو دیدن ینی همین
    اینکه از خواب خرگوشی بیدار شیم...
    راستی با اون قسمتی که گفته بودین اصلاح طلب ها پر رو هستن و باید ما هم در برخورد باهاشون پررو باشیم نتونستم کنار بیام !

    سلام
    آیه قرآن است که در برابر متجاوز مقابله به مثل کنید. یعنی به نظرتان میشود جلوی پر رو، با کم رویی حق را مطالبه کرد؟
    سلام...آقای بوذر جمهری من کمابیش اخبار انتخاباتی وبلاگ شمارو دمبال می کردم...خوب خیلی برام جالب بود نگاه متین و صبورانتون به مسایل و حتی دعوت خوانندگانتون به این شیوه ی برخورد...صحبتهایی که بعد از انتخابات کردید هم برام جالب بود ....اینکه دلیل خرج کردن این همه تعصب و افراط چیه؟اگر حرف شما به حقه چرا مبارزه به مثل؟آیا شما فکر می کنید دلیل آرای بالای مردم به آقای روحانی فقط تفرقه بین اصولگراها و هوادارانشون باشه...حتی توجیهی هم برای اصطلاحاتی که آوردید ،ندارم:اکبر  و خواب خرگوشی و اپوزیسیون و...شما همش دنبال پیدا کردن آنسان هستید برای پیدا کردن حق (البته این تعبیر منه)،اصلا انسانهایی از جنس شما چرا پرچم حقو به دس می گیرید و حرفهای رهبری طبق پازلهای ذهنی خودتون می چینید؟من نمی گم آقای جلیلی بده،اما همین آقای جلیلی هم اگر خوب باشه ،به نظرم طرفدارانش خرابش می کنن...طرفداریهای تند و افراطی...دلیل ایستادن تمام قدتون مقابل جبهه اصلاحات چیه؟گاهی اوقات نقش آدمهاییو بازی می کنید که همه چیزو می بینن،خوبیها و بدیهای دولت نهم و دهم رو،حتی از احمدی نژاد طرفداری می کنید ولی حاضر هستید سازندگی هایی که توی دوران آقای رفسنجانی اتفاق افتاد یا وجهه ی خوب کشورمون تو دوران ریاست جمهوری خاتمی رو زیر پا بگذارید...شما صدای بلند آقای روحانیو می کید پررویی؟!!!اگر سجاده ای پهنه و شما نقش بنده رو ایفا می کنید ،تقوی شرط اول بندگیه...دوست نداشتم که به ریز حوادث بپردازم ... اصول گرایی در این دوران یعنی:بگذریم ،رمقی برای بحث سیاسی نیست...

    سلام
    دلیلش را کم کم میفهمید
    سلام
    از مطلب بسیار دقیقت ممنونم. محاسبه ساده ای بود که با همه اشکالاتش (به قول خودتان) به خوبی از پس آزمون برآمد و اختلاف در اردوگاه اصولگرایان را بیش از پیش نمودار ساخت.
    من به روحانی رای ندادم! اما امیدوارم ایشان راه 8 ساله اصلاحات را در پیش نگیرد، وگرنه؛ چهار سال یا هشت سال دیگر، همین اتفاق که برای اصولگرایان افتاد، مجددا برای اصلاح طلبان خواهد افتاد.
    موفق باشید

    سلام
    اختلاف تا پریروز بود...

    یاد کلاه پهلوی انداختید مرا
    آنجایی که آن یاروها میگفتند باید صدای دخترکان ایران کوچه ها را پر کند
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی