بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

نگهبان شیطان

سیاست
جمعه, ۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳ ب.ظ

شورای نگهبان شده است مدافع درامد بالای مدیران و مجددا مصوبه سقف حقوق مدیران را رد کرده است (بخوانید). دلیلش چیست؟ برای جلوگیری از خروج نخبگان. یعنی وقتی سقف میگذارید نخبگان خارج میشوند! به این نخبگان هرچه میخواهند بدهید تا مبادا بهشان بر بخورد.

1- طبق کدام معیار اینها نخبه‌اند؟ کیلویی است؟ چون چهارتا رانت و پارتی داشته‌اند و توانسته‌اند فساد کنند نخبه‌اند؟

2- بسیاری از نخبگان دانشگاهی و علمی که بنده میشناسم مشکلشان پول نیست، مشکلشان توجه است. آنها به یک زندگی خوب و معمولی راضی‌اند به شرط اینکه کشور به حرفشان گوش بدهد و اجازه دهد آنها کارشان را بکنند.

3- مورد بعد اینکه من فکر نمیکنم کمبود درامد برای نخبگان (!) باعث خروج آنها از کشور بشود بلکه برعکس، پولداری آنها را از کشور اخراج میکند. چطور؟ چون شما فرض کنید پول داشته باشید، آنوقت اگر این پول را در ایران خرج کنید رفاه بیشتری دارید یا در خارجه؟ قطعا امکانات رفاهی خارجه بیشتر از ماست. اینهمه پول را در ایران یکی میخواهد چه کند؟

4- من فکر میکنم اشتباه کرده‌ام در این مملکت جن‌زده باقی مانده‌ام. ای کاش از این جهنم‌آباد می‌رفتیم، همه با هم، تا آنها میفهمیدند باید نگران فرار چه کسانی باشند. آقایان به جای اینکه نگران فراری شدن چهارتا دزد و فاسد در کشور باشند، باید نگران خروج فوج فوج مردم زحمت‌کش و حتی طبقه‌ی متوسط باشند. مردم اشتباه میکنند که در این نابرابری هنوز در کشور باقی مانده‌اند. مردم باید بروند اروپا تا اختلاف طبقاتی متعادل را ببینند تا احساس کنند حکومت برای کار آنها ارزش قائل است. شما مردم نجابت میکنید و از این جهنم دزدان و فاسدان فرار نمیکنید و شورای نگهبان از نجابت شما سو استفاده میکند. شورای نگهبان قانون اساسی در این مملکت شده است شورای نگهبان دزدها و قالتاق‌ها. شورای نگهبان حقوق حرام‌خواران. شورای نگهبان شیاطین. ای کاش شما مردم از این جهنمی که مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص و دولت و قوه قضاییه و همه با هم درست کرده‌اند فرار میکردید تا اینها حساب کار دستشان بیاید که باید نگران فرار چه کسانی باشند. شما مردم بیش از حد نجیب هستید.

5- با همه این وجود من از شورای نگهبان خیلی تشکر میکنم که دلیل خودش را ذکر کرده است. همین که برای کارهایش دلیل میاورد برای این نهاد دیکتاتورمنش کلی پیشرفت است. البته مجبور بوده است که دلیلش را برای مجلس بگوید ولی بهرحال همینکه این دلیل به گوش مردم میرسد خودش خیلی است.

کلمات کلیدی:

حقوق نجومی

شورای نگهبان

نظر شما چیست؟

تا کنون نظری ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی