بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

نامه‌ای به حیدر عباسی

سیاست
دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۴۴ ق.ظ

سلام برادر

آخرین ترکش‌ها را دیده‌ای؟ شده‌ایم خوارج! به جرم عدالت‌خواهی! آقایان هر سال فتنه‌ی جدیدی کشف می‌کنند. فتنه‌ی اکبر! فتنه‌ی اصغر! فتنه‌ی جعفر! حالا هم فتنه‌ خوارجِ عدالت‌خواه! اینها همان‌هایی هستند که حسن روحانی را مذمت می‌کنند که چرا رقیب‌هراسی می‌کند. چرا مردم را از رئیسی ترسانده است! حالا خودشان مردم را از رقیب فکری می‌هراسانند. مردم را از عدالت‌خواهی می‌ترسانند: «مبادا دنبال عدالت بروید! اگر بروید ضد ولایت می‌شوید!» حقیقت این است که تریبون‌های یک‌طرفه به دهان آقایان خیلی مزه می‌کند. کدام دیوار هم از دیوار عدالت‌خواهی کوتاه‌تر؟ هر که رد می‌شود یک لگدی بر عدالت می‌زند.

امّا غرض از مزاحمتم چیز دیگری بود. برادر! این روزها فهمیده‌ام ما چقدر در این مملکت زیادی هستیم! برادر، می‌دانی آن تریبونی که به تو ندادند را به چه کسانی می‌دهند؟ تریبون تو را که هیچ، تریبون بهتر از تو را! تریبون و میکروفون خود رهبری را می‌دهند به یک آوازخوان بچه بورژوا بیاید یک آواز در پیت درجه چندم بخواند. می‌دانی چرا؟ چون الان عصرِ جذب حداکثری است! ما اشتباه زندگی کرده‌ایم. ما برای این نظام به هیچ دردی نمی‌خوریم. ما هم باید می‌رفتیم آوازخوان می‌شدیم، می‌رفتیم از ادا اطوارهای بورژوازی‌مان عکس‌های در پیت با ژست‌های دوزاری می‌گرفتیم و با هشتگ #new_style می‌گذاشتیم در اینستاگرام. بعد آنوقت ما را حلوا حلوا می‌کردند و میاوردند یک آواز درجه چندم از همان میکروفون رهبری بخوانیم! یا ما باید تتلو می‌شدیم. هم لذت دنیا می‌بردیم و هم حکومت عاشق‌مان بود. بل‌بل‌های امروز بیت رهبری، اینها هستند چون جذب حداکثری می‌کنند!

امّا ما چه؟ ما برای مملکت فقط دردسر هستیم. ما اشتباه زندگی کردیم. ما گول حرف‌های ساده‌زیستانه و عدالت‌خواهانه را خورده‌ایم. اینها نمی‌خواهند از عدالت بشنوند. اینها فقط می‌خواهند از عدالت بگویند! تا این مستضعفان را استحمار کنند و صدایشان را خفه. ما گول خورده‌ایم و خود را به سختی انداخته‌ایم. حال می‌بینیم چوب دو سر طلا هستیم! هیچکس ما را نمی‌خواهد. حرفهای خودشان را که می‌زنیم طرد می‌شویم. آنها حرف از ساده‌زیستی می‌زنند امّا برای جذب حداکثری و به دست آوردن دل خرده بورژواهای داخلی، دست به دامان امثال تتلو هستند. برادر تو خیلی حماقت کرده‌ای که برای آویزان کردن آن پارچه‌ها از خود، دانشگاه شریف را ول کرده‌ای. باید از همان دانشگاه شریف یک راست می‌رفتی امریکا. یک دانشمندی چیزی می‌شدی، چهارتا از مسائل مهم این امریکایی‌ها را حل می‌کردی و وقتت را برای پیشرفت آنها مصرف می‌کردی آن وقت این داخلی‌ها حلوا حلوایت می‌کردند. عاشقت می‌شدند! آن وقت می‌توانستند برای جذب حداکثری تو را عَلَم کنند!

برادر. بیا نشان بدهیم که ما فتنه‌گر نیستیم. آنها خیال می‌کنند دنبال قدرت هستیم. فتنه کنیم؟ انقلاب کنیم؟ که چه بشود؟ کدام آدم عاقلی راه‌حل را در انقلاب می‌بیند؟ دوستان ما خودشان هم می‌دانند که هیچ راه‌حل هیجانی وجود ندارد امّا مردم را از ما می‌ترسانند. بیا بنشینیم. عدالت‌خواه خوب عدالت‌خواهِ مرده است. شهروند خوب، شهروند بی سرو صداست. خفه‌خون بگیریم. بگذاریم سنت الهی کار خودش را انجام دهد. اینها دلسوز نمی‌خواهند. اینها آوازه‌خوان می‌خواهند. بچه سوسول می‌خواهند. در قاموس ما که سوسول‌بازی نیست، لااقل بیا بنشینیم تا بار دیگر حرف مفت اینها بر سر منبر رسوا شود. ساکت باشیم تا شاید بفهمند چه کسی از این سکوت سود می‌برد. بفهمند دلسوز واقعی چه کسی بود. پیشنهاد می‌کنم جنبش عدالت‌خواه دانشجویی کلاً تعطیل شود. بگذار ما قاعدین باشیم. دیگر از فساد نگوییم تا مبادا خاطر عزیزان مکدر شود. انگار همه‌ی این‌ها بلایی است که خدا ما را با آن می‌آزماید؛ تا از همه نا امید باشیم. از همه... آن‌وقت تازه شاید دوباره یاد آن حسین زمان افتادیم. تازه آن‌وقت شاید منتظر آن امام عزیز شدیم و فهمیدیم منجی یعنی چه... نجات‌دهنده...

نظر شما چیست؟

تا کنون ۸ نظر ثبت شده است
من یه مدتیه کلا در جریان اخبار نیستم.الان تازه رفتم ببینم ایشون چی گفتن.
یه چیزی فقط، منظور از بزرگوار منبری حاج آقای پناهیانه تو صحبت آقای عباسی؟

من صحبت آقای پناهیان رو نشنیدم. ولی گویا مشابه صحبت‌های آقای قاسمیان حرف‌هایی زده‌اند. فهوای کلامشان خوارج خواندنِ جنبش‌های عدالت‌خواه و مبارزه‌گر فساد است.
نه من منظورم رو اون هشتگ #آقا_خوشش_بیاید و این ها بود. اونو تو خبرا دیدم:|

بله. اون هشتگ مربوط به صحبت‌های آقای پناهیان بوده. کیوان ابراهیمی متن صحبت‌های آقای پناهیان در این مورد رو در کانال تلگرامش گذاشته بود.
  • احمد احمدی
  • بگذاریم سنت الهی کار خودش را بکند برادر...


    سلام علیکم

    اطلاع دارید نقد حاج آقا پناهیان به کدام بخش از جنبش عدالتخواه بوده و کدام اقدامشان؟

    همه فقط نقد نوشته اند اصل موضوع را توضیح ندادند

    ایشان تاریخ را خوب می دانند حتما اقدامی از جنبش دیدند که گفتند. کل عدالتخواهی را که مورد هجمه قرار ندادند.

    حالا همه بدون بیان اصل موضوع نوای واویلا راه انداخته اند. پس فردا لابد ایشان را تکفیر هم می کنند چون مخالف عدالت است.
    بس که شخص محوریم و نه حق محور. هم حاج آقا پناهیان و هم حاج آقا قاسمیان بی راه حرف نمی زنند حتما از موضوعی اطلاع دارند. باید صبر کنیم ببینیم اصل موضوع چی بوده







    سلام
    بنده که تکفیر نمیکنم.
    من فقط دیگر میخواهم فتنه‌گر نباشم. زبان در کام می‌گیرم و سرنوشت مملکت را یه نظاره خواهم نشست.
    عرض بنده این نبود که تکفیر کردید.

    راه فتنه گر نبودن زبان در کام گرفتن نیست

    بلکه شناخت حق و جدا کردن حق از باطل است

    سؤالم هم بی پاسخ ماند. اصل قضیه چی بوده و انتقاد به کدام اقدام یا موضع جنبش عدالتخواه بوده؟
    اطلاع دارید؟

    در اقدام به مورد خاصی که چیزی نگفتن. بصورت کلی گفتند که به اسم عدالت‌خواهی جزو خوارج میشویم و روبروی ولایت قرار میگیریم. چنین تعابیری. و اینکه فتنه‌ی بعدی فتنه‌ی عدالت‌خواهان است!
    میشه متن سخنرانی رو هم لینک بدین به مطلب خودتون؟
    عدالت خواهی به نظرم اون انقلاب نابی هست که همه از ترس دادگاه و گونی و شکایت ازش دم نمیزنن.
     دانشجویان این گروه هم تند رو افراطی نام گزاری می شن.
    ولی به نظرم اگر این گروه ها نباشه دیگه باید فاتحه مملکت رو خوند!
    من نتونستم عدالت خواه باشم ولی واقعا اگر دانشگاه یزد همچین چیزی داشت عضو اون بودم:)

    سلام
    به نظرم این لینک‌ها رو ببینید
    https://t.me/qasemian_ir/1167
    https://t.me/IslamicLeft/372
    https://t.me/maktubat/4332
    https://t.me/maktubat/4333
    https://t.me/maktubat/4337
    https://t.me/maktubat/4336

    https://t.me/azzobor/137
    https://t.me/azzobor/138
    https://t.me/azzobor/139
    https://t.me/Keivan_Ebrahimi/148
    https://t.me/Keivan_Ebrahimi/149
    https://t.me/Keivan_Ebrahimi/150
    https://t.me/Keivan_Ebrahimi/151
    https://t.me/Keivan_Ebrahimi/152
    https://t.me/Keivan_Ebrahimi/153

    https://t.me/azzobor/150
    میگم ما هم میشینیم شما بشی از قاعدین و زبان در کام بگیری ...

    تا آخرش داد می‌زنی و‌ ادامه میدی. خودتم می‌دونی که کار دیگه ای ازت بر نمیاد. همینم درسته

    یاعلی

    دقیقا نفهمیدم منظورت رو
    بهرحال شاید جوری دیگری شد
    سلام
    من هم از سخنرانی ایشون متعجب شدم و منظورشون رو خوب هضم نکردم.
    به نظرم یه تفاوت ظریفی وجود داره بین گروه های عدالتخواهی که الان در حال فعالیت هستند و احتمالاً منظور آقای پناهیان و امثالهم همه ی عدالت خواهان نیستند.
    عدالت یکی از بزرگ ترین آرمان های بشریه. احتمالاً بزرگترین آرمان بشری. به نظرم در مورد عدالتخواهی باید دقت کرد که این مطالبه به سمت ایجاد یک انقلاب دیگه نره و بدونیم ما قبلا برای این عدالت انقلاب کردیم و حالا باید این عدالت از ساختارهای قانونی حاکم بر کشور مطالبه بشه. و مطمئناً افراد زیادی برای برپایی این عدالت باید هزینه کنند. از جان و مال و آبرو... .
    مخلص کلام اینکه عدالت ابزاره و نه هدف.
    اینکه عدالت رو هدف بدونیم ممکنه باعث ایجاد انحراف بشه.

    سلام
    حرف زیاد است و فرصت کم. دو مسئله:
    1. اگر به این نتیجه برسیم که ساختارها و قوانین کشور عدالت را رعایت نمی‌کنند و به هیچ طریقی به نتیجه رسیده نمی‌شود بعد چه اتفاقی باید بیافتد؟
    2. اینکه عدالت ابزاره نه هدف را نمی‌فهمم. و اینکه این چطور میتونه باعث ایجاد انحراف بشه. هدف چیست اصلا؟ آیا عدالت یک ابزاری است در کنار دیگر ابزارها؟ معنی این حرف این است که وقتی مثلا با عدالت نتوانستیم به مقصود برسیم با بی‌عدالتی و ابزار دیگری می‌توانیم به هدف برسیم. و اگر نه، بگوییم با هیچ ابزاری غیر از عدالت به هدف نمی‌توانیم برسیم پس خود عدالت هم یک هدف هست. ممکن است بگویید هدف غایی نیست. نظری درباره هدف غایی ندارم امّا اگر الّا و لابد باید از عدالت به هدف غایی برسیم خود عدالت هم پس یک هدف در طول آن هدف غایی است نه صرفاً یک ابزار کنار دیگر ابزارها.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی