بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

جنگ زرگری ظرفیت پزشکی

نظام سلامت
جمعه, ۳ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۲۵ ب.ظ

قضیه ظرفیت پزشکی هم عجب جنگ زرگری شده است! تمام نمی‌شود. کاش ول میکردند و به مشکلات اساسی‌تر می‌پرداختند. اما شاید اصل قضیه این جنگ زرگری، همین سرگرم‌کنندگی آن و نپرداختن به اصل مسائل باشد.به جای آنکه به ریشه و علت‌العلل مسائل نظام سلامت بپردازند، گیر داده‌اند به معلول‌ها. گیرم معلول اصلاح شود، ثم ماذا؟ با اصلاح معلول، علت اصلاح می‌شود؟ علت‌العلل مسائل نظام سلامت در حکمرانی نهفته است اما سراغ آن نمیروند و به جنگ زرگری درباره ظرفیت پزشکی میپردازند. همین چند وقت پیش مسئله‌ی اساسی مملکت واکسیناسیون کرونا بود، اما یک کلام از آنها صدا در نیامد که: «آقا عجله کنید. مردم دارند پر پر میشوند.» نه! اتفاقا با پارچه ابریشمی به دست، تصمیمات بالادستی را توجیه میکردند تا واکسیناسیون را به تاخیر بیندازند، حالا شده‌اند مدعی‌العموم و چطور میخواهند نظام سلامت را اصلاح کنند؟ با افزایش ظرفیت پزشکی! با نمک است واقعا. یاد مفهوم «نقد درون‌گفتمانی» می‌افتم. گویی منظور این است که با مسائل سیاسی و حکمرانی، که اتفاقا ریشه مسائل است، کاری نداریم و می‌آییم در شاخ و برگ‌ها در سر و کله همدیگر میزنیم و غوغا میکنیم تا بالاخره احساس تکلیفمان را ادا کرده باشیم! مرحبا! تأییدات والا مقامان هم که آمد و این «نقدهای درون‌گفتمانی» هم مورد پذیرش حضرات قرار گرفت. بروید در این خرده مسائل بر سر و کله هم بزنید که آقایان سیاسیون و حکمرانان از اشتغال شما به یکدیگر و سطح دغدغه‌های شما راضی‌اند.


پ.ن: خانه از پایبست ویران است، خواجه در بند نقش ایوان است.

نظر شما چیست؟

تا کنون ۳ نظر ثبت شده است
  • محمدحسین پارسائیان
  • سلام

    منظورتون از حکومت و حکمرانان کیا هستند؟

  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    این در، در همه جا و در همه مسائل و معضلات بر این پاشنه دارد می چرخد و شاید روی دیگر سکه تفرقه بیانداز ( شلوغ کاری کن ) و حکومت کن است .


    آفرین. تفرقه بینداز و حکومت کن رو برای دیگران به کار میبرن جوری که حواس ملت نیست روی خودشونم داره اجرا میشه!

    واقعا عالی بود

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی