بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

بنده

زندگی با تغییر یک «حرف» می‌شود بندگی؛ اینجا هم، محل همان «حرف» ...

دنبال کنندگان: ‎+۱۰۰ نفر
بنده را دنبال کنید

فصل دوم: Believe on Your Self

دفتر جغجغه
يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۸۷، ۰۱:۴۵ ب.ظ

 Kung Fu Panda

کلا از فیلمها و کارتونهایی به سبک چینی و هندی بدم میاد. نفرت خاصی دارم.

وقتی تعریفات فراوان منتقدان را از انیمیشن کونگ فو پاندا شنیدم در عجب بودم که مگه میشه یک انیمیشن اونم از نوع بزن بزنهای چرت و پرت اینقدر تعریف داشته باشه که منتقدی بگه این انیمیشن تحولی در زمینه انیمیشن سازی باشه؟

بالاخره من هم مثل خیلی ها مشتاق شدم ببینم که چه میکنه این پو؟

Kung Fu panda 1

وقتی داداشم داشت DVD را داخل دستگاه میگذاشت من توی دست شویی بودم! اصلا راغب نبودم به دیدن این انیمیشن. اصولا از کارهای Brad Bird و در کل PIXAR خیلی خوشم میاد. اصلا با کارهایی مثل Shrik و از این قبیل انیمیشن های DreamWork خوشم نمیاد. البته DreamWorks هم شرکت بزرگی است و کارهای جالبی مثل Wallas & Gromit را در کارنامه خود جا داده ولی از بس حجم انیمیشنهایی که روانه بازار میکند زیاد است کارهای زیبایش از نظر من کم است. جدیدا Disney هم داره زیاد چرت میسازه!

داداشم یکهو صدا زد که حسین آب دستت هست بزار بیا اینو ببین!!!!!...

Kung Fu panda 2

از همون اول من رو مجذوب کرد کارتون! از بس نحوه نمایش آرم DreamWorks را یکنواخت دیده بودم خسته شده بودم. ولی این بار به یک شیوه جدید طرف ما داشت ماهیگیری میکرد! ماهیگیری که روی حلال ماه نشسته و معلوم نیست در تلاش است چه چیز شکار می کند!

انیمیشن پر شده بود از تیکه های جالب و لذت بخش و خنده آور. در نگاه اول شاید موضوع آن مانند خیلی دیگر از فیلمهای رزمی باشد. یک لوح که وقتی انسان آن را در اختیار داشته باشد میتواند به نیرویی عظیم و خارق العاده دست یابد. در این بین یک نیروی شیطانی در صدد است که این لوح را بدست آورد و این لوح به یک محافظ نیازمند است که محافظ توسط والاترین شخص انتخاب میشود. و این محافظ آنگونه که در انیمیشن نشان داده شده یک پاندای عاشق کونگ فو است! البته این پاندا از کونگ فو هیچی سرش نمیشود و آنقدر چاق و توپول و ناز است که به درد این کار شاید نخورد!

شاید به نظر خیلی ها نقطه عطف داستان همین است که یک پاندا به چنین جنگی میرود ولی به نظر من آن نقطه عطف و بحث برانگیز لوح است!

پس از اینکه پاندا تعالیم کونگ فو را در طی چندین روز و خیلی عجولانه نوبت به آن میرسد که لوح را بخواند تا صاحب قدرتی ماوراء شود.

...

لوح چیزی نیست جز یک تکه ورق شفاف! چیزی روی آن ننوشته شده! خالی است!!!!

وقتی پاندا مایوس میشود و میخواهد همراه پدرش از آن شهر برود پدرش که یک آشپز است وقت را مناسب میبیند تا به پسرش راز رست کردن بهترین سوپ شهر را فاش کند.

پو که کاملا گوشهایش را تیز کرده تا ببیند راز چیست پدر کاملا جدی میگوید رازی در کار نیست!

پو خشکش میزند و پدر شروع میکند به گفتن:

ما یک سوپ ساده درس میکنیم ولی این ایمان است که تو را وادار میکند باور کنی این سوپ بهترین سوپ است. تو باید باور داشته باشی. هیچ سری در کار نیست. فقط و فقط ایمان و باور است ...

پو لوح را بیاد میاورد که چیزی جز یک ورق شفاف نبود. در این لوح چیزی ننوشته شده بود ولی وقتی در آن نگاه میکردی خودت را میدیدی. این یعنی اینکه به خودت ایمان داشته باش. سری در کار نیست تنها ایمان است ... ایمان ...

اهریمن با تمام قدرتی که داشت دنبال لوح میگشت و وقتی لوح را خالی پیدا میکند عصبانی میشود چون نمیفهمد. چون ایمان ندارد و با تمام قدرتش از یک پاندای چاق و گنده و خوشکل مشکل و گوگولی داستان شکست میخورد!

Kung Fu Panda 3

انیمیشن همراه با رزمهای فراوان و اکشن بسیار جذاب بود. صحنه هایی بسیار جذاب که چشم هر بیننده ای را جذب میکند. مخصوصا کودکان را که مخاطب اصلی شان است. همراه با صحنه های بسیار حنده دار ... مخاطب شاید فقط به دیدن اینها بسنده کند ولی خوب است این انیمیشن را جز یک کارتون بداند.

احترامی که پاندا به پدرش میگذاشت با اینکه پدرش کاملا بر خلاف میل پو عمل میکرد . احترامی که به استادشان میگذاشتند ( این مورد در تمامی فیلمهای رزمی معمولا مشهود است ). و از همه مهمتر اینکه به توانایی های خود اعتماد داشتن و ایمان آوردن نکاتی بسیار آموزنده برای کودکان و نوجوانان است. حتی برای خیلی بزرگترها ...

انیمیشن به نظر من انتقادی واضح و صریح داشت به بسیاری از فیلمهای رزمی که لوح را معمولا دارای نوشته هایی میدانند که انسان را به بینهایت سوق میدهد و اراجیفی این چنین. انیمیشن به روشنی میگوید که چنین نیست. اینقدر چرت و پرت تحویل این مردمان زبان بسته ندهید. آن قدر ذهن بچه ها را با چنین خرافاتی پر نکنید.

کونگ فو پاندا با یک ابتکار عالی همراه با تمام لحظه های اکشن و جذاب به کودکان یاد داد که به توانایی خود اعتماد داشته باشید. به خود ایمان بیاورید. چیزی ورای شما نیست. هراس نداشته باشید...

البته این مطلب را انیمیشن Ratatuile هم بیان کرد با این جمله که : " هرکسی میتواند آشپزی کند و بهترین غذاها را پخت کند حتا یک موش!: ولی من از بیان کونگ فو پاندا خیلی بیشتر لذت بردم. با اینکه کارگردان Ratatuile برد برد!(Brad Bird) کارگردان محبوب و مورد علاقه من بود. کارگردانی که انیمیشنهایی مانند : Toy story 1&2 - Bugs life - Finding Nemo - Munsters inc - Incredibles - Cars -Ratatulie و ... را در کارنامه خود جای داده است.

Kung Fu Panda با صدا پیشگی افرادی مانند جک بلک ( Jack Black ) و جکی چان و آنجلینا جولی و ... تولید شده.

Kung Fu Panda 4

خیلی وقت بود چنین انیمیشنی ندیده بودم. خیلی به من چسبید. شما هم ببینید . به شما هم میچسبه! شما هم ببینید و این را لمس کنید که :

به خود ایمان داشته باشید...

believe on YOUR SELF...

Kung Fu Panda 5

<

نظر شما چیست؟

تا کنون ۸ نظر ثبت شده است
بابا تو که دباره ى همه چی اطلاعات داری!
salam
ماشالله اقا نیما شما هم که همه جا یه سرکی میکشی
حدس بزن من وقتی این پانداهه رو دیدم یاد کی افتادم؟
سلام من آپ کردم یه سربیا
سلام عزیز برادر جناب همون

شرمنده نتوانستم جواب بدهم.
دسترسی من به اینترنت محدود است.

خوب.خیلی مشتاق هستم.
خواهش میکنم چیزی را که میخواستید بگویید بفرمایید.
منتظرم
با سلام پس از حضوری سودمند در پاتوق سمپادی ها فارق التحصیلی با دیدن شما یاد خاطرات شیرین و بحث برانگیز قم ها افتاد -ابوذر نجم حداد و سوتی های جالب!
این دوست عزیز خیلی دلش می خواست که باز هم بهتون بگه ابوذر و شما بفهمید که کی بوده اما به دلایلی این کار رو نکرد!
خواهش میکنم دوستان عزیز
شما سروران ما هستید.

هرچه میخواهید به من بگویید. من غلام شما هستم.
خیلی خوشحالم که مرا قابل دونستین و سری زدین.

یاد اون روزا بخیر
من خیلی مایل هستم با شما دوستان قدیمی بیشتر آشنا شوم. مخصوصا اینکه فارق التحصیل شده اید.

دوستدار شما
حسین بوذرجمهری(ابوذر)
سلام.بازم دیر ولی بازم اومدم.چرا هیچکس درباره ی متن نظر نذاشته؟
ایندفعه متنتون خیلی تخصصی بود و اطلاعات عالی و بالای شما درباره ی انیمیشنو میرسوند.این بهترین روش نوشتنه.البته به گفته ی جین وبستر که خیلی قبولش دارم.چون کتاب بابا لنگ درازشو حفظم.اون گفته بود وقتی نوشته بهترین میشه که نویسندش درباره ی موضوع نوشته اطلاعات بالایی داشته باشه.البته به قول انیمیشنتون اگه شما ایمان نداشتین که دارین بهترین متنو درباره ی این انیمیشن مینویسین پس متنتونم بهترین نیست.این برمیگرده به خود خود شما.حالا ایمان داشتین یا نه؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی